• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4610 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ اسفند

نگاهي به ۱۰ ستاره درخشان فوتبال در سال ۹۸

هيوا مافي

 انتخاب بهترين بازيكن سال ۱۳۹۸ كار بسيار سختي بود، چراكه بسياري از چهره‌هاي فوتبال ما امسال فرم بسيار ايده‌آلي از خود نشان دادند و جوانان هم در فوتبال اين فصل عملكرد بسيار خوبي به نمايش گذاشتند. ما يك فهرست ۱۰ نفره از چهره‌هاي منتخب امسال براي‌تان در ادامه تدارك ديده‌ايم.
۱- مهدي قائدي
پسر بوشهري استقلال نقش بزرگي در پيشتازي آبي‌ها در اين فصل داشت. او يك تنه فقدان تمام مهاجم‌هاي قدر خارجي فصل قبل استقلال را جبران كرد. ۱۱ گل در ۲۱ بازي ثمره پديده جديد استقلال است. بازيكن مغمومي كه با انديشه‌هاي مرد ايتاليايي تبديل به مهره‌اي تمام عيار شد. از حالا بايد خط آتش تيم ملي در سال‌هاي آينده را در اختيار او در نظر گرفت. پسر ۲۰ ساله‌اي كه امسال آنقدر جنگيد كه ميان اين همه ستاره عنوان بازيكن سال فوتبال فقط برازنده او باشد.
۲- مهدي ترابي
گوش راست سرخ‌ها امسال همه كاره تيمش بود؛ هم در انتهاي فصل پيش و هم در فصل جديد. او با اعتماد به نفسي بالا هم خوب گل مي‌زند، هم خوب پاس مي‌دهد و در مجموع مهره‌اي استراتژيك در تاكتيك‌هاي تيمي به حساب مي‌آيد. پسر بي‌حاشيه‌اي كه از سايپا چهره و بلافاصله توسط كي‌روش به تيم ملي ايران دعوت شد و در اوج جواني به بازيكني فيكس بدل شده بود، حالا بعد از يك‌سال بازي در جمع پرسپوليسي‌ها نشان داده است كه مي‌تواند به يكي از بهترين وينگرهاي تاريخ فوتبال ايران بدل شود.
۳- مهدي طارمي
اوايل مرداد بود كه درخشش‌هاي طارمي در الغرافه چشم كارلوس كارواليال سرمربي ريو آوه را گرفت و اين بازيكن به عنوان اولين بازيكن ايراني عازم پرتغال شد. كمتر كسي فكرش را مي‌كرد مهدي راه يك گلزن را در تيم پرتغالي ادامه دهد. اما او با گل‌هاي حساسي كه مقابل مدعياني مثل پورتو و ديگر تيم‌ها زد، تعجب‌ها را برانگيخت. حتي اين مهاجم كار درست با عملكرد خوبش در نيم فصل مورد توجه چند تيم معروف اروپايي نيز قرار گرفته بود. خيلي بعيد نيست اين خط آتش تازنده در آينده‌اي نه‌چندان دور به يكي از بازيكنان تاثيرگذار در فوتبال اروپا بدل شود. مهدي همه جوانب يك مهره تمام عيار را دارد فقط بايد كمي دست از جنجال بكشد تا ستاره اول فوتبال ايران هم بشود .
۴- سردار آزمون
پسر خوب گنبد كه اواخر سال قبل به لطف درخشش و گل‌هاي زيبايش مورد توجه تيم‌هاي صاحب‌نام اروپايي قرار گرفته بود، نهايتا با انتقالي عالي به تيم قهرمان روسيه پيوست. مهاجم تيزپايي كه با همان كيفيت راهش را در خط حمله زنيت هم ادامه داد و در بازي‌هاي حساس تيمش كمك زيادي به تيمش كرد. همين شنبه سردار موفق شد اولين هت‌تريك اروپايي‌اش را انجام دهد و از هواسكورد نمره كامل 10 بگيرد. بازيكني كه با عملكرد چشمگيرش آبروي فوتبال ايران را در سرزمين خرس‌ها خريده و گفتني است حالا با توجه به عملكرد ممتازش در ليگ روسيه مورد توجه مديران چند باشگاه معتبر قرار گرفته است.
۵- كاوه رضايي
كرد غيور ليگ بلژيك كه اوايل فصل در كلوب بروژ توپ مي‌زد و در هر بازي با گل نزدن دست و پنجه نرم مي‌كرد، نهايتا در فصل نقل و انتقالات با انتخابي هوشمندانه به تيم سابقش پيوست. انتخابي كه شروع دوباره موفقيت‌هاي اين ستاره را رقم زد. اولين درخشش و بازي چشمگير او به ۲۰ بهمن ماه امسال برمي‌گردد كه با هت‌تريكش مقابل تيم قدرتمند زولته چشم تمام بلژيك را به خود خيره كرد. ستاره‌اي كه حالا مي‌تواند تا مدت‌ها راه موفقيت را در اروپا ادامه دهد.
۶- اشكان دژاگه
مرداد پارسال بود كه دژاگه در انتقالي عجيب پس از بازي در تيم‌هاي اروپايي نهايتا به تراكتورسازي تبريز آمد. كمتر كسي فكر مي‌كرد اشكان در ليگ ايران هم بتواند راه موفقيت را ادامه دهد. اما براي او اين‌طور نبود و دژاگه مثل هميشه با بازي جذابش تبديل به يكي از اركان موفقيت تيمش شد. بازيكن خوش‌تكنيكي كه در هر تيمي باشد مي‌تواند به خوبي با گل‌ها و پاس‌گل‌هايش انجام وظيفه كند. او در ۳۳ سالگي هم اين توانايي را دارد كه روي فرم باشد و خود را در ليست برترين بازيكنان سال جاي دهد.
۷- علي كريمي
مرد جدي و خوش تكنيك ميانه ميدان استقلال هم امسال چشم‌ها را به سوي عملكردش خيره كرده است. او با جديت و دوري از حاشيه، جذابيت بازي زيبايش را دوچندان كرده است. علي كريمي امسال به ‌شدت با نقشه‌هاي تهاجمي‌ مربيان تيم يعني استراماچوني و بعدتر مجيدي هماهنگ شده و توانسته است به كمك گل‌ها و پاس‌گل‌هايش خود را در قلب هواداران جا كند. جواني كه حالا مي‌تواند با نقش تاثيرگذارش به زودي راه ستاره شدن را طي كند.
۸- پيام نيازمند
سنگربان بلند قامت سپاهان امسال توانسته است بهترين فرم خود را به نمايش بگذارد. نصف جهاني‌ها كه در چند سال اخير عموما در بسته نگه داشتن دروازه خود عاجز بودند، اين فصل به لطف كلين شيت‌هاي پيام، اتفاقي تاريخي را در فوتبال كشور ثبت كردند. نيازمند با بسته نگه داشتن دروازه خود به مدت ۹۴۰ دقيقه تمام ركوردهاي معروف متعلق به حسيني، مودت، حجازي و عابدزاده را يكجا شكست و توانست ركوردي رويايي بر جاي بگذارد. درخشش او در ۱۰ بازي حساس اول ليگ و مهارهاي شجاعانه‌اش محبوبيت او را نزد هواداران دوچندان كرده است. با توجه به كمبود گلر خوب در كشور، او مي‌تواند يكي از اركان تاثيرگذار فوتبال در آينده باشد.
 ۹- مهدي رحمتي
سيد دوست‌داشتني امسال پس از تنش‌هاي بسيار از استقلال جدا شد و با پيوستن به شهرخودرو مشهد ريسك بزرگي انجام داد، اما او مثل هميشه بسيار خوب از پس اين چالش بر آمده و به لطف مهارهايش فصل درخشاني را سپري كرده است. شهرخودرو كه در فصول قبل تزلزل زيادي در بسته نگه داشتن دروازه خود داشت، حالا خيال دروازه خود را با رحمتي راحت كرده است. دروازه‌باني كه حتي در ۳۸ سالگي هم آنقدر خوب كار كرده تا بتوان نام او را در ميان برترين بازيكنان سال ديد.
۱۰- عيسي آل‌كثير
 جوان بي‌ادعاي آبادان كه اين فصل به لطف اسكووچيچ به مرواريد جنوب و آقاي گل ليگ تبديل شد را نيز مي‌توان در ميان مهره‌هاي تاثيرگذار فوتبال ايران قرار داد. گل‌هاي آل‌كثير پس از سال‌ها خيال برزيلي‌هاي فوتبال ايران را از بابت حمله راحت كرده است و بعيد نيست كه اگر اين مهاجم همين راه را ادامه دهد به يكي از بازيكنان درجه اول ايران بدل شده و مورد توجه مربيان تيم ملي نيز قرار گيرد.
 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون