• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4614 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ فروردين

جزييات پويش طرح غربالگري در تهران

مديركل اداره سلامت شهرداري تهران توضيحاتي را در خصوص پويش همگاني طرح غربالگري در شهر تهران ارايه كرد.
زينب نصيري در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد اجراي طرح غربالگري كرونا كه با همكاري شهرداري تهران و ستاد كرونا در تهران انجام مي‌شود، گفت: از ابتداي شيوع كرونا در تهران شهرداري اقدامات موثري را در راستاي جلوگيري از شيوع اين بيماري انجام داده است.
مديركل اداره سلامت شهرداري تهران با بيان اينكه توافقي با دكتر زالي انجام شد تا از ظرفيت شهرداري تهران براي غربالگري مردم انجام شود، اظهار كرد: همچنين جلساتي با معاونين بهداشت سه دانشگاه علوم پزشكي ايران، تهران و شهيد بهشتي برگزار كرديم كه قرار شد در راستاي هم‌افزايي با استفاده از ظرفيت خانه‌هاي سلامت در ۳۵۲ محله شهر تهران اقدام كنيم.
وي با بيان اينكه پس از برگزاري اين نشست بلافاصله به مناطق ۲۲‌گانه ابلاغ شد كه در راستاي غربالگري همه مردم تهران اقدام شود و برهمين اساس از آنها خواستيم كه با محوريت خانه‌هاي سلامت سازوكاري پيش‌بيني كنند تا بتوانند از همشهريان غربالگري كنند.
نصيري با بيان اينكه بسياري از مردم اطلاعات خود را در سامانه سلامت و سيب ثبت كرده‌اند اما در برخي مناطق نياز به تماس و برقراري ارتباط با مردم وجود داشت، ادامه داد: برهمين اساس به شهرداران مناطق ابلاغ كرديم كه در راستاي غربالگري اقدامات لازم را انجام دهند كه البته ابتكار عمل هر منطقه براي غربالگري ساكنانش متفاوت است و ممكن است در يك منطقه مركز ارتباطات ايجاد شده باشد و در يك منطقه ديگر ممكن است افراد به صورت ديگري فعاليت كنند.
وي با بيان اينكه شهرداري تهران موافقت كرد كه از بانك اطلاعاتي كه در اختيار دارد در راستاي غربالگري استفاده كند، اظهار كرد: بخش زيادي از معلولان، افراد ديابتي و سالمندان شهر تهران كه اطلاعات آنها در خانه‌هاي سلامت موجود بود طي روزهاي گذشته توسط همكاران‌مان با آنها ارتباط گرفته شد و آموزش‌هاي تلفني به آنها ارايه شد، اما پيشنهاد كرديم از آنجايي كه شهرداري به اين قشر كمك كرده آماده است به افراد بهبود يافته كرونا يا خانواده‌هاي داغدار نيز خدمات سلامت ارايه كند و نيازهاي آنها نيز از طريق افراد داوطلب برطرف شود.
مديركل اداره سلامت شهرداري تهران با بيان اينكه همكاري شهرداري تهران با وزارت بهداشت براي مهار كرونا تا پايان اين بيماري ادامه دارد، گفت: اما اميدواريم تا ۲۵ فروردين‌ماه سطح پوشش غربالگري شهروندان در سطح شهر تهران به نقطه بسيار مطلوب برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون