• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4619 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۴ فروردين

قرنطينه ادارات دولتي تا ساعات پاياني شب

علي اعتمادي

 باتوجه به توصيه‌هاي بهداشتي براي جلوگيري از شيوع ويروس كرونا با پايان يافتن تعطيلات نوروزي دو دسته از افراد مجبور به حضور در معابر و خيابان‌ها هستند: 1- كارمندان 2- ارباب‌رجوع‌هايي كه كار ضروري دارند. حال با عنايت به كلمه «ضرورت» كه تعريف آن و مصاديق آن براي هر فرد متفاوت است، بسياري از مردم جهت انجام امور خود به ادارات و مراكز خدماتي مراجعه مي‌كنند كه اين موضوع باعث تجمع در مراكز و معابر مي‌شود، در نتيجه حريم‌هاي فاصله‌گذاري ديگر كاركرد خود را از دست مي‌دهد و عملا رعايت نمي‌شود. لذا جهت رعايت حريم فاصله‌گذاري و عدم تجمع افراد در مراكز و مكان‌هاي عمومي كه نياز است به فعاليت خود ادامه دهند مثل: ادارات دولتي، مراكز قضايي، خدماتي و غيره موارد ذيل پيشنهاد مي‌گردد:
1- ساعت كاري سازمان‌هاي دولتي، خدماتي، بانك‌ها، شهرداري و مراكز قضايي كه مردم بيشترين مراجعه را به آنجا دارند از 7 صبح تا 22 يا 23 شب باشد تا مردم بدون اضطراب و نگراني از پايان يافتن وقت اداري، با مديريت كردن زمان خود در هر ساعتي كه تراكم مراجعين كمتر است امورات جاري و اداري خود را انجام دهند.
2- حضور كاركنان دولتي و مراكز داراي ارباب رجوع در محل كار به جاي اينكه هر روز باشد، يك روز درميان باشد و طوري مديريت شود تا تردد كارمندان در معابر شهري كمتر شود و كاركنان به صورت شيفتي 18 ساعت خدمت و 24 ساعت استراحت در محل كار و منزل با رعايت اصول بهداشتي در قرنطيه باشند. به طور مثال: كارمند بانك آقاي «الف» از ساعت 7 تا 22 شب مشغول خدمت شود فرداي كاري در منزل باشد اما همكار وي كارمند «ب» به جاي او از صبح تا شب در بانك مشغول خدمت باشد. با اين روش هم روزانه تردد نيمي از كاركنان در معابر كمتر مي‌شود و هم خللي در خدمات‌رساني ادارات و مراكز دولتي و خدماتي به وجود نمي‌آيد.
3- ساعت حاضر شدن كاركنان در محل كار در راس ساعت مقرر (شروع به كار) باعث مي‌شود تردد افراد و تجمع وسايل نقليه بيشتر شود لذا به جهت عدم تجمع در معابر عمومي و ازدحام در وسايل نقليه شهري ساعت حضور در محل كار از ساعت 06:00 تا 08:30 صبح با اختيار كاركنان باشد تا كارمندان بدون استرس تاخير در كار زمان حضور خود را تنظيم كنند و كارمندي كه در روز زودتر به محل كار مراجعه كرده باشد به همان نسبت مي‌تواند خروج او نيز زودتر شود.
4- بهتر است شهرداري با برخي از مديران از منافع خود بگذرند و طرح ترافيك و آلودگي هوا كه هيچ اثري در كاهش آلودگي هوا و ترافيك ندارد يا اگر دارد ناچيز است جهت جلوگيري از تراكم جمعيت در وسايل عمومي (اتوبوس و مترو) برداشته شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون