• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4633 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ ارديبهشت

پيشنهاد جنجالي تايسون و شريكش به بارسلونا

شركت توليد‌كننده ماري‌جوانا به دنبال نيوكمپ

بارسلونا حق نامگذاري ورزشگاه نيوكمپ را براي فروش درنظر گرفته است و قهرمان سنگين‌وزن جهان اميدوار است بتواند برند اين استاديوم را از آن خود كند. شريك تجاري قهرمان سابق بوكس مي‌گويد: «شركت كانابيس كه متعلق به مايك تايسون است اميد دارد حقوق اسمي اين ورزشگاره را مال خود كند.»
بارسلونا در اين هفته اعلام كرد حق نامگذاري نيوكمپ را براي فصل 21-2020 به فروش مي‌رساند و درآمد آن را براي كمك به بيماران كرونا اهدا خواهد كرد. انتظار مي‌رود بسياري از شركت‌هاي بزرگ براي اينكه نام خود را روي اين ورزشگاه تاريخي بگذارند و خودشان را به نوعي با اين باشگاه معتبر مرتبط سازند اعلام آمادگي كنند. با اين حال قهرمان سنگين‌وزن جهان و شريك تجاري‌اش اميدوارند بتوانند خارج از اين مزايده شركت خود را با نام Swiss X كه طيف وسيعي از محصولات مبتني بر ماري‌جوانا را توليد مي‌كند به نيوكمپ الحاق كنند. 
آلكي ديويد در اين رابطه به BBC Sport گفت: «اين يك استاديوم عالي است. اين چيزي است كه ما به ‌طور خاص دنبال آن هستيم كه در شركت عملي كنيم. اين يك ايده شگفت‌انگيز است. شركت من يك شركت توليد ماري‌جواناست و اسپانيا يك سنت طولاني در اتحاديه اروپا براي قانوني كردن اين محصولات دارد، بنابراين فكر مي‌كنم همه‌ چيز نرمال باشد.» ديويد در پاسخ به اين سوال كه آيا توافق شركت تايسون مي‌تواند به شهرت بارسلونا آسيب برساند، گفت: «چنين چيزي بعيد به نظر مي‌رسد. جهان براساس ايده‌ها متولد شده است.»
ديويد، ميلياردري كه صاحب چندين و چند شركت است، مي‌گويد، او در حال مذاكره با غول‌هاي كاتالان است و نسبت به شانس زيادش براي دستيابي به توافق كاملا خوش‌بين است. او اوايل هفته گفت: «اين فرصتي است كه من مي‌خواهم از آن استفاده كنم. اين يك لحظه تاريخي در ورزش است و با برنامه‌هاي فعلي من تطابق دارد. تماس ما در اوايل هفته آغاز شده و من اطمينان دارم كه اين يك معامله تضمين شده است.» او در ادامه افزود: «معامله با نيوكمپ راه ديگري است براي كمك به جهان. شركت سلامتي من در حال همكاري با بزرگ‌ترين ويروس‌شناسان دنيا كه شامل پزشكان بريتانيايي مي‌شوند، است و آنها دنبال راهي هستند تا ويروس كرونا را نابود كنند، 
بنابراين، اين همكاري بسيار مثمرثمر خواهد بود. 
Swiss X Nou Camp به نظرم اسم جالبي است. اين انتخاب فعلي من است.» اما با وجود ابراز اميدواري همكار تايسون بايد ديد مقامات باشگاه بارسلونا چگونه با اين پيشنهاد مواجه خواهند شد. بدون شك قرار گرفتن نام يك شركت توليد ماري‌جوانا روي استاديوم فوتبال مي‌تواند يك تناقض بزرگ به وجود بياورد و قشر وسيعي از هواداران فوتبال در دنيا كه اكثر آنها نيز تينيجر هستند را دچار اشتباه كند. نيوكمپ بدون شك يكي از بزرگ‌ترين برندهاي جهان محسوب مي‌شود. نامي كه از سال 1957 روي ورزشگاه خانگي بارسلونا گذاشته شده و از آن زمان تاكنون بدون تغيير مانده است. سياست واگذاري نام استاديوم به شركت‌هاي تجاري البته يك سياست معمول در دنياي فوتبال است. به عنوان مثال نام ورزشگاه خانگي منچسترسيتي اتحاد، يك شركت در زمينه حقل و نقل هوايي است يا ورزشگاه خانگي آرسنال هواپيمايي امارات نام دارد. با اين وجود پيشنهاد تايسون و ديويد بسيار متفاوت‌تر از پيشنهاد شركت‌هايي نظير هواپيمايي است و بسيار جنجالي به نظر مي‌رسد. گفته مي‌شود ثروت خالص ديويد حدود ۲.۶ بيليون يورو تخمين زده شده است. او صاحب شركت‌هايي مانند FilmOn، وب‌ سايت خريد خانه 9021go.com و سايت پخش ويديو BattleCam.com نيز به حساب مي‌آيد و نكته عجيب درباره او اينكه اين ۵۱ ساله در ماه مه ‌سال گذشته در جزيره كاراييب واقع در سنت كيتس دستگير شد، چراكه چيزي بالغ بر ۹۰۰ هزار پوند ماري جوانا در جت شخصي او كشف شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون