• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4634 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت

سپاهان اين‌بار مقابل كميته استيناف

جنجال‌هاي مسابقه‌اي كه برگزار نشد

4 اسفند سال گذشته ديدار تيم‌هاي سپاهان و پرسپوليس به علت عدم حضور تيم ميزبان برگزار نشد و جنجال‌هاي زيادي به وجود آورد. ابتدا درگيري لفظي سرپرست باشگاه پرسپوليس افشين پيرواني با امير قلعه‌نويي سرمربي سپاهان در آنتن زنده تلويزيون خبرساز شد و بعد هم نتيجه‌اي كه كميته انضباطي براي اين بازي اعلام كرد و پرسپوليس را سه بر صفر برنده بازي دانست. سپاهان همان زمان به راي صادره اعتراض كرد و كار را به دادگاه تجديدنظر كشاند. با اين حال درگيري‌ها و بيانيه ‌دادن‌ها و تخريب طرف مقابل از جانب هر دو باشگاه در دو ماه گذشته ادامه پيدا كرد تا در نهايت كار به دادگاه استيناف رسيد. دادگاه استيناف نيز روز دوشنبه بعد از برگزاري جلسه راي اوليه مبني بر پيروزي 3 بر صفر سرخ‌پوشان را عينا تاييد كرد تا به نظر برسد اين پرونده براي هميشه مختومه شده است. اما از همان لحظات بعد از اعلام راي جنجال تازه‌اي اين‌بار بين سپاهان و كميته استيناف آغاز شد. 
داستان از اينجا آغاز شد كه برخي خبرنگاران از مهدي دادرس عضو كميته استيناف پرسيدند كه آيا سپاهان مي‌تواند به مراجع بالاتر نيز شكايت كند يا خير؟ در واقع سپاهان بعد از اعلام راي هيچ‌گاه به‌طور صريح نگفته بود كه قصد دارد به دادگاه حكميت ورزش شكايت كند، اما مديران اين تيم در مدت دو ماه گذشته بر امكان اين موضوع صحه گذاشته‌ بودند. عضو كميته استيناف نيز بر اساس همين شنيده‌ها سوال خبرنگار را اين طور پاسخ داد: «مثلا كجا؟ دادگاه CAS؟ ان‌شاءالله هر جا دوست دارند بروند. اين باعث خوشحالي ماست چون نشان مي‌دهد باشگاه‌هاي ما چقدر پول دارند كه ۷۰۰ ميليون تومان هزينه مي‌كنند تا به CAS شكايت كنند. CAS هم الان بيكار است و براي آنها هم خوب است. اطمينان داشته باشيد اين راي بر اصل عدالت صادر شده است. در جلسه امروز كل قاضي‌هاي كميته استيناف حضور داشتند. آقاي صالحي هم در اين جلسه حضور داشتند.»
اين اظهارات دادرس باشگاه سپاهان را كه جزو پيشگامان بيانيه دادن در فوتبال ايران است بر آن داشت كه بلافاصله بيانيه‌اي در محكوميت اظهارات دادرس منتشر كند. منتها سپاهاني‌ها در اين بيانيه از دادرس عبور كردند و هم پرسپوليس و هم كل كميته استيناف را سيبل حملات خود قرار دادند. در اين بيانيه كه مثل هميشه با مرور افتخارات اين تيم در فوتبال و تاكيد بر كدورت هواداران از اين اوضاع شروع مي‌شود، سپاهاني‌ها دادرس و كميته استيناف را به عدم رعايت اصل بي‌طرفي متهم و راي صادره را در جانبداري از يك تيم خاص دانستند. در بخشي از اين بيانيه آمده است: «اين‌گونه اظهارات سندي محكم بر عدم بي‌طرفي در قضاوت ايشان در بالاترين جايگاه قضايي فدراسيون است. حال پرسش‌ اينجاست با عنايت به اظهارات توهين‌آميز اين فرد به باشگاه سپاهان و همچنين به دادگاه عالي ورزش (CAS)، آيا وي واجد شرايط اصل بي‌طرفي و اجراي عدالت در قضاوت‌هاي خود در پرونده اخير و پرونده‌هاي آتي است؟ آيا ناخودآگاه اين‌گونه موضع‌گيري‌ها شائبه مهندسي‌آرا و جانبداري از تيم خاصي را به اذهان متبادر نمي‌كند؟ آيا همه تيم‌هاي ورزشي از نگاه ايشان يكسانند؟ آيا اين دست مصاحبه‌ها مورد تاييد چهار عضو ديگر كميته استيناف هم بوده و احتمالا اصل بي‌طرفي اعضا را نيز تحت‌الشعاع قرار نمي‌دهد يا صرفا نظر شخصي ايشان در مقابل دوربين‌هاست؟»
بعد از اين بيانيه دادرس بار ديگر در مصاحبه با خبرنگاران از كار خود و حكمي كه او و همكارانش صادر كرده‌اند، دفاع و سپاهاني‌ها را به فرافكني متهم كرد. اين عضو كميته استيناف درباره بيانيه سپاهان عليه خودش در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: «مسوولان سپاهان جنجال به راه انداختند و بازي را برگزار نكردند و سپس در دو محكمه باختند. آنها به جاي اينكه به مديران ارشد كارخانه، هواداران و كارگران سپاهان پاسخگو باشند، جنجال درست مي‌كنند. اگر حرف ما نادرست است چرا مديرعامل تيم استعفا داد؟ براي آنها پذيرش اشتباه‌شان سخت است. كلمه منحوسي به فوتبال ما آمده است كه همه طوطي‌وار تكرار مي‌كنند و مدعي مهندسي شدن هستند. اين مسوولان سپاهان بودند كه مهندسي كردند و به ميدان نرفتند. چرا تهمت مي‌زنند؟ به من تهمت مي‌زنند و من چيزي نمي‌گويم اما به قضات ديگر هم تهمت زدند. اگر من عادلانه حكم نداده باشم، نفرات ديگري هستند كه آراي خود را عادلانه صادر كردند. آنها به قضات توهين كردند.»
تا لحظه نگارش اين متن اين آخرين حملات دو طرف نسبت به يكديگر بوده است، اما با توجه به شناختي كه از طرفين درگيري داريم بعيد است كه اين پايان ماجرا باشد. تازه اگر شانس بياوريم و پرسپوليسي‌ها خودشان را وارد ماجرا نكنند. البته دوشنبه شب افشين پيرواني كه در برنامه فوتبال برتر حاضر شده بود درباره درگيري‌هاي لفظي خودش در چند وقت اخير گفت: «شايد مطرح شدن اين صحبت‌ها به خاطر تعطيلي فوتبال و خانه‌نشيني بوده است. من به خاطر پست و مسووليتي كه دارم بايد از پرسپوليس دفاع كنم ولي قبول دارم كه اين فضا اصلا قابل قبول نيست و بابت آن از مردم عذرخواهي مي‌كنم.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون