• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4645 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ ارديبهشت

شكست ميلي‌متري امريكا در فينال

چين قهرمان جام ملت‌هاي شطرنج شد

در پايان رقابت‌هاي شطرنج جام ملت‌ها كه با حضور 6 تيم از تاريخ 5 مه ‌به صورت آنلاين آغاز شده بود، تيم چين موفق شد امريكا را در سوپر فينال شكست دهد و به مقام قهرماني دست پيدا كند. 
تيم‌هاي امريكا و چين در حالي به فينال راه يافتند كه بعد از ده دور رقابت، اين دو تيم بالاتر از تيم‌هاي منتخب اروپا، روسيه، هند و منتخب جهان قرار گرفتند. در اين بازي كه با تفسير مگنوس كارلسن نفر اول رنكينگ جهاني همراه بود، ابتدا دينگ ليرن به مصاف هيكارو ناكامورا رفت و در نهايت به تساوي رسيد. اين تساوي در حالي به دست آمد كه آناليزوها و كارشناسان موقعيت ناكامورا را براي پيروزي بهتر مي‌دانستند و از اينكه خود اين شطرنج‌باز تقاضاي تساوي داده بود متعجب بودند. ليرن در اين رابطه گفت: «او در موقعيت بهتري بود و وقتي پيشنهاد تساوي داد مرا شگفت‌زده كرد. من هم سريعا پذيرفتم.»
در بازي دوم فابيو كاروانا موفق شد وي يي را از پيش رو بردارد تا امريكا 1.5 بر 0.5 پيش بيفتد. اما در بازي سوم يو يانگي دست به كار بزرگي زد و وسلي سو را با قدرت از پيش رو برداشت تا علاوه بر اينكه بازي را به تساوي بكشاند از لحاظ امتيازي تيمش را جلو انداخته باشد. در بازي آخر ارينا كروشا در حالي مقابل هو ييفان قرار گرفت كه تنها با برد مي‌توانست تيمش را قهرمان كند. اما شطرنج‌باز باتجربه چيني به راحتي يك تساوي كسب كرد تا در نهايت چيني‌ها با وجود تساوي دو بر دو در مجموع چهار بازي به دليل پوئن‌شماري بيشتر مقام قهرماني را تصاحب كنند. در پايان مسابقات يو يانگي كه برد درخشاني مقابل وسلي سو در فينال رقم زد عنوان MVP مسابقات يا همان ارزشمندترين بازيكن را به دست آورد. به اين ترتيب چين با قهرماني در اين تورنمنت 48000 دلار جايزه به دست آورد، امريكا به عنوان نايب‌قهرمان 36000 دلار و تيم‌هاي سوم تا ششم نيز هركدام 24000 دلار به جيب زدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون