• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4647 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ ارديبهشت

خبرخوان

انتشار تازه‌ترين آمار اوپك از توليد نفت ايران

گزارش ماه مي‌دبيرخانه به نقل از منابع ثانويه بازار نفت نشان مي‌دهد: توليد نفت ايران در ماه آوريل براي اولين‌بار به پايين‌تر از ٢ ميليون بشكه در روز سقوط كرده و به ١ميليون و ٩٦٩ هزار بشكه در روز رسيده است. ٥٣ هزار بشكه كمتر از ماه مارس. هرچند آمار منابع ثانويه در شرايط تحريم مي‌تواند دقيق نباشد. عربستان با افزايش ١ ميليون و ٥٥٣ هزار بشكه‌اي، در ماه آوريل ١١ ميليون و ٥٥٠ هزار بشكه و عراق ٤ ميليون و ٥٢١ هزار بشكه نفت توليد كرده‌اند. كل توليد نفت اوپك در ماه آوريل ٣٠ميليون و ٤١٢هزار بشكه بوده كه ١ميليون و ٧٩٨هزار بشكه بيش از ماه قبل است.

هجوم مردم براي خريد و فروش گواهي سپرده

ايسنا گزارش داد: بازار خريد و فروش گواهي‌هاي سپرده در بورس كالا به اندازه‌اي داغ شده كه بسياري از مردم طلاي خود را تبديل به سكه كرده و با تبديل آن به گواهي سپرده در بورس كالا، سود بيشتري مي‌برند.به گفته فعالان بازار طلا در حال حاضر گواهي‌هاي سپرده در بورس كالا حدود ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر از قيمت سكه در بازار خريد و فروش مي‌شود. طلافروشان نسبت به اين موضوع ابراز نگراني كرده و از بانك‌ها دلخورند و اين در حالي است كه بنابر توضيح بانك‌ها، آنها دخالتي در اين روند ندارند. يكي از بانك‌ها در توضيح اين ماجرا گفته است كه بانك‌ها در بورس كالا سكه خريد و فروش نمي‌كنند، بلكه تنها گواهي سپرده براي سكه‌هاي مردم صادر مي‌كنند و اين گواهي‌ها بين خود مردم بر اساس سيستم عرضه و تقاضا خريد و فروش مي‌شود.

شاخص بورس قرمز ماند

شاخص بورس در جريان معاملات ديروز بازار سهام ۳هزار و ۷۸۵واحد افت كرد. بيشترين اثر منفي بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاري نيز به نام نمادهاي شركت‌هاي سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي، ملي صنايع مس ايران و كشتيراني جمهوري اسلامي ايران شد و در مقابل شركت‌هاي فولاد مباركه اصفهان، صنايع پتروشيمي خليج فارس و مخابرات ايران با رشد خود مانع افت بيشتر نماگر بازار سهام شدند.

علت لغو جلسه شوراي عالي كار تغييرات در وزارت صمت بود

شمس، رييس مركز اطلاع‌رساني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در خصوص لغو جلسه شوراي عالي كار گفت: علت لغو جلسه امروز شوراي عالي كار تغييرات در وزارت صمت بود. پيش‌تر رويه اين بود كه اگر وزيري نتواند در جلسه شوراي عالي كار شركت كند نماينده او حاضر شود كه به دليل تغييرات در معاونت وزارت صمت نيز امكان حضور نماينده در جلسه وجود نداشت.وزير رفاه فرد جايگزين جهت شركت در جلسه شوراي عالي كار را به دولت معرفي مي‌كند كه در صورت تاييد، جلسه شوراي عالي كار برگزار مي‌شود.

واريز ۴ هزار و ۱۸۰ ميلياردي خزانه به وزارت بهداشت

طبق اعلام كميته اطلاع‌رساني ستاد مقابله با ويروس كرونا در وزارت امور اقتصادي و دارايي، با توجه به تاكيدات وزير اقتصاد، معاونت نظارت و خزانه‌داري كل كشور اين‌ وزارتخانه مبلغ ۴ هزار و ۱۸۰ ميليارد تومان در وجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با هدف پشتيباني مالي و تداوم ارايه خدمات پايدار درماني به بيماران كرونا واريز كرده است.

صندوق توسعه ملي به صادركنندگان وام ريالي مي‌دهد

سازمان توسعه تجارت اعلام كرده كه با طي شدن مقدمات لازم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي به صادركنندگان تسهيلات ريالي پرداخت خواهد شد.

پيش‌بيني افزايش جمعيت ايران به ۱۱۲ ميليون نفر

جمعيت كل كشور در سال ۱۴۳۰ هجري شمسي بر اساس پيش‌بيني پژوهشكده آمار، درصورت افزايش ميزان باروري كل به۱۱۲ ميليون و ۴۷۵ هزار و ۴۵۸ نفر مي‌رسد.

مستأجران تا پايان خرداد واحد مسكوني را تخليه نكنند

محمود محمودزاده معاون وزير راه در خصوص زمان تخليه واحدهاي مسكوني توسط مستاجران گفت: مستاجران مي‌توانند تا پايان خردادماه در واحد مسكوني اجاره‌اي بمانند و موجران نمي‌توانند از آنها بخواهند واحد را تخليه كند. در اين زمينه نيز قوه قضاييه نيز حكم تخليه را به موجران نمي‌دهد. مطابق مصوبه ستاد ملي مبارزه با كرونا، قراردادهاي اجاره مسكن دو ماه با همان شرايط قبلي و بدون افزايش نرخ اجاره‌بها تمديد شده است.

تازه‌ترين گزارش از موجودي و ترخيص كالاهاي اساسي

آخرين وضعيت واردات و ترخيص كالاهاي اساسي نشان مي‌دهد كه در حال حاضر بيش از چهار ميليون تن كالا در بنادر و لنگرگاه‌ها موجود يا هنوز به آنها وارد نشده است.سيدروح‌الله لطيفي، سخنگوي گمرك ايران آخرين وضعيت موجودي و ترخيص كالاهاي اساسي را تشريح كرد.بر اين اساس در حال حاضر حدود ۳.۵ ميليون تن كالاي اساسي در بنادر وجود دارد كه از عمده‌ترين آنها مي‌توان به دو ميليون و ۳۰۰ هزار تن ذرت، ۲۷۰ هزار تن كنجاله سويا و روغن خوراكي، برنج و دانه‌هاي روغني و گندم اشاره كرد.همچنين يك ميليون تن كالاي اساسي در لنگرگاه‌ها وجود دارد كه هنوز به‌طور كامل تخليه نشده و به تدريج در حال تخليه و وارد شدن به بنادر است. يك ميليون و ۸۰۰ هزار تن كالاي اساسي نيز به گمرك اظهار شده و در حال طي كردن تشريفات است؛ به‌طوري كه عمده مراحل ترخيص را طي كردند و با دريافت مجوزهاي بهداشتي يا تامين ارز ترخيص خواهند شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون