9 ايرباس درآشيانه تهران
اما اين گمانهزنيها زياد ادامه پيدا نكرد و بالاخره، آسمان تهران شاهد فرود دسته جمعي اين ايرباسها در فرودگاههاي امام خميني (ره) و مهرآباد شد تا بزرگترين انتقال دسته جمعي هواپيماهاي مسافربري به داخل كشور در دوران پس از انقلاب و در شرايطي كه هنوز تحريمها عليه صنعت هواپيمايي كشورمان بهشدت ادامه دارد، رخ دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سايت مرجع هوانوردي و هوافضاي پارسي، اكثريت قريب به اتفاق اين ايرباسها، جوان و تازهنفس هستند و توليد آنها بين سال 2001 تا انتهاي 2004 بوده است.بنابر اطلاعات رسيده در كنار اين ايرباسهاي مدل 340، يك فروند هواپيماي ايرباس 321 هم خريداري شده كه اين پرنده نيز با ايرباسهاي ديگر به ايران آمده است. برخي كارشناسان صنعت هوايي در گفتوگو با يكي از سايتهاي خبري در اينباره گفتهاند: «با توجه به تحريمهاي ظالمانه غرب عليه صنعت هوايي كشورمان و عدم ارايه سوخت به هواپيماهاي ايراني در اكثر فرودگاههاي اروپا، اين مدل از ايرباسها اين امكان را دارد تا همه مسيرهاي فعلي اروپايي و آسيايي را به صورت رفت و برگشت و بدون نياز به سوختگيري مجدد پوشش بدهد.»