• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4658 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ خرداد

جانباختگان كرونا در كشور به ۷۷۳۴ نفر رسيد

«رييس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: تاكنون ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر در كشور به ‌طور قطعي به ويروس كرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷ نفر در 
۲۴ ساعت گذشته، جانباختگان كرونا در كشور به 7 هزار و 734 نفر رسيد.
به گزارش ايرنا، كيانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرين وضعيت مبتلايان قطعي به ويروس كرونا در كشور و موارد فوتي ناشي از اين ويروس بيان كرد: از ديروز تا امروز ١٠ خرداد ۱۳۹۹ و براساس معيارهاي قطعي تشخيصي، دو هزار و ٢٨٢ بيمار جديد مبتلا به كوويد ۱۹ در كشور شناسايي شد. از بين مبتلايان جديد، ۴٣۵ مورد بستري و هزار و 847 بيمار به صورت سرپايي خدمات‌رساني شدند. با اين حساب، مجموع بيماران كوويد ۱۹ در كشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسيد.
سخنگوي ستاد مقابله با كرونا وزارت بهداشت اظهار كرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بيمار كوويد ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان كرونا در كشور به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسيد.
جهانپور افزود: خوشبختانه تاكنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند. همچنين 2 هزار و 533 نفر از بيماران مبتلا به كوويد ۱۹ در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند. به گفته او تاكنون ٩١۵ هزار و ٩٩٨ آزمايش تشخيص 
كوويد ۱۹ در كشور انجام شده است. رييس مركز روابط عمومي وزارت بهداشت گفت: وضعيت استان خوزستان همچنان قرمز است. در حال حاضر استان‌هاي آذربايجان‌شرقي و غربي، لرستان، كردستان، كرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در وضعيت هشدار قرار دارند.
جهانپور اظهار كرد: گرچه ثبات نسبي و كاهش اندك موارد ابتلا به كرونا در خوزستان در روزهاي اخير ديده شده، اما همچنان وضعيت اين استان قرمز است. امروز وزير بهداشت براي ارزيابي نحوه ارايه خدمات و اجراي پروتكل‌هاي بهداشتي و بازگشايي صحن مقدس حرم امام رضا (ع) سفري به مشهد مقدس داشت.
سخنگوي ستاد مقابله با كرونا وزارت بهداشت بيان كرد: تاكيد مكرر ما، رعايت بهداشت عمومي و فردي است. باتوجه به بازگشايي‌ها در روزهاي اخير، دقت و جديت بيشتري بايد از طرف مردم در همه كشور براي رعايت نكات بهداشت فردي و عمومي و فاصله‌گذاري‌ها و استفاده از ماسك در مكان‌هايي كه امكان فاصله‌گذاري مقدور نيست، انجام شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون