• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4659 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ خرداد

انتقاد عفو بين‌الملل از رفتارهاي خشن پليس امريكا

«ريچل وارد» مدير تحقيقات بخش امريكاي سازمان عفو بين‌الملل روز يكشنبه در بيانيه‌اي، رفتارهاي خشونت‌بار پليس امريكا را محكوم
كرد.
ريچل وارد در پايگاه اينترنتي اين سازمان نوشت:«پليس امريكا در سرتاسر اين كشور در اجراي تعهدات خود تحت قوانين بين‌الملل درخصوص تسهيل و احترام به حق برگزاري تظاهرات مسالمت‌آميز كوتاهي كرده، موجب ايجاد تنش در اوضاع شده و جان معترضان را به خطر انداخته است.
در شهري پس از شهر ديگر شاهد اقداماتي هستيم كه غيرضروري و شديد هستند. ما خواستار خاتمه يافتن فوري اين شكل از اعمال زور و اعمال قانون هستيم تا از حراست از حق قانوني اعتراض اطمينان حاصل شود. استفاده از تجهيزات سنگين ضدشورش و سلاح‌هاي نظامي از سوي پليس مي‌تواند موجب ارعاب در اعتراضات مسالمت‌آميز شود. اين تاكتيك‌ها مي‌توانند به تشديد خشونت منجر شوند. تجهيز كردن ماموران به ‌صورتي كه مناسب ميدان جنگ است، مي‌تواند اين امر را در ميان معترضان متبادر كند كه وقوع درگيري اجتناب‌ناپذير است. پليس بايد پيش از بدتر شدن اوضاع، دست به تنش‌زدايي بزند.
هر گونه اعمال زور خشن و غيرضروري عليه معترضان بايد مورد تحقيق قرار گرفته و با ماموراني كه دست به قانون‌شكني زده‌اند، برخورد شود. همچنين از دولت فدرال و شهرها و ايالت‌هاي امريكا مي‌خواهيم به دلايل ريشه‌اي اين اعتراضات بپردازند و اقداماتي فوري جهت توقف قتل غيرقانوني شهروندان سياه‌پوست و ديگر مردم اين كشور توسط نيروهاي پليس را انجام دهند».
او مي‌افزايد، چنين ماموراني بايد محاكمه شده و در تمام ايالت‌ها بايد قوانيني در اين خصوص تصويب كنند. چنين قتل‌هايي ناشي از نژادپرستي و سفيد برتر انگاري است. دولت فدرال بايد كميسيوني ملي براي رسيدگي به ابعاد مختلف اين بحران تشكيل دهد. «دونالد ترامپ» رييس‌جمهور امريكا بايد از سياست‌ها و لفاظي‌هاي خشن و تبعيض‌آميز خود دست بكشد. دولت امريكا در تمامي سطوح خود بايد اطمينان يابد مردم از حق اعتراض كه در قوانين بين‌الملل قيد شده است، برخوردار خواهند بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون