• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4673 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲ تير

پادگان 06 و 10 ابهام شورا

گروه اجتماعي|از اتفاقات خوبي كه در ابتداي خرداد ماه امسال افتاد تبديل پادگان 06 بود به پارك؛ اتفاقي كه باعث رضايت شهروندان شد، در همان زمان روزنامه اعتماد نيز گزارشي در صفحه اول منتشر كرد، اما ظاهرا مباحث حقوقي و اداري اين اتفاق در شوراي شهر جاري است ازجمله نطق انتقادي محمدجواد حق‌شناس.
دو هفته از تبديل پادگان ۰۶ ارتش به فضاي سبز عمومي شهري مي‌گذرد؛ پروژه‌اي كه مساحت آن 49 هكتار است و طبق توافق با ارتش، ۱۵ هكتار از اين مجموعه دراختيار ارتش و مابقي دراختيار شهرداري تهران قرار مي‌گيرد. محمدجواد حق‌شناس همان روزها در تذكري از شهردار تهران خواست كه جزييات اين توافق را دراختيارش قرار دهد اما ظاهرا اين درخواست بي‌پاسخ ماند. او روز گذشته در تذكري كه به امضاي 5 عضو ديگر شوراي شهر تهران هم رسيده بود 10 نقد را به اين توافق وارد دانسته؛ از بي‌اطلاعي شورا از روند مذاكرات تا نبود مطالعات ترافيكي و اجتماعي. 
رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در ابتداي اين تذكر اعتبار قانون فروش و انتقال پادگان‌ها و ساير اماكن نيروهاي مسلح به خارج از حريم شهرها را به دليل سپري شدن دوران اعتبار برنامه پنج ساله سوم و چهارم توسعه و عدم تكرار مندرجات ماده 177 برنامه سوم و تبصره الحاقي بر آن در برنامه‌هاي پنج ساله پنجم و ششم مورد ترديد دانست و گفت: استنادكنندگان به اين قانون ابتدا بايد اعتبار آن را اثبات كنند، بررسي‌ها نشان مي‌دهد نتايج حاصله از مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران و تفاهمنامه‌هاي مربوط به اين موضوع ميان شهرداري و ارتش با «گزينه‌هاي مطلوب و ممكن» كه مي‌توانست در دستور كار قرار گيرد و تضمين‌كننده حداكثري حقوق شهر و شهروندان و مديريت شهري از يك‌سو و منافع ارتش جمهوري اسلامي ايران از ديگر سو باشد، فاصله جدي وجود دارد.
به گفته حق‌شناس در مدت زماني كه پرونده واگذاري پادگان آموزشي 06 در دوره تصدي شهردار مطرح و در جريان بوده، هيچ اطلاع‌رساني يا استعلامي درخصوص روند مذاكرات و شرايط توافق توسط شهرداري و چگونگي پيگيري موضوع در شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، به شوراي اسلامي شهر تهران نرسيده و همه اقدامات راسا توسط شهرداري دنبال شده است.
حق‌شناس با اشاره به مكاتبه شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، با رييس شوراي شهر تهران گفت: ‌در اين نامه ضمن طرح موضوع صراحتا اعلام و درخواست شده كه «با عنايت به وسعت و اهميت پروژه و تاثير قطعي آن بر ساختار فضايي شهر (خصوصا شمال‌شرق)، جمع‌بندي نظرات (شوراي شهر) معطوف به ملاحظات اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي مترتب بر آن، جهت اتخاذ تصميم در جلسه شوراي عالي منعكس شود.» اين عضو شوراي شهر تهران به پاسخ منفي كمسيون شهرسازي به اين استعلام اشاره كرده و گفت: به دليل تبعات نامطلوب اين تصميم‌گيري براي شهر مخالفت اعلام و از سوي كميسيون شهرسازي درخواست مي‌شود كل 50 هكتار دراختيار شهر قرار گيرد و از بارگذاري‌هاي مذكور جلوگيري شود. رونوشت نامه براي شهردار هم ارسال مي‌شود. آنچه مسلم است شهرداري تهران و شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران توجهي به اين مخالفت و هشدارها در انجام توافق و تصويب مصوبات مربوطه نداشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون