• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4674 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۳ تير

اعضاي بدن دو بيمار مرگ مغزي اهدا شد

فرمانده انتظامي استان لرستان از اهداي اعضاي بدن يكي از كاركنان اين فرماندهي كه بر اثر حادثه رانندگي دچار مرگ مغزي شده بود، خبر داد.
به گزارش ايلنا، سردار حاجي‌محمد مهديان‌نسب با اعلام اين خبر افزود:«اعضاي بدن استوار دوم داود يوسفوند؛ جمعي فرماندهي انتظامي استان لرستان كه در پي حادثه رانندگي دچار مرگ مغزي شده بود با رضايت خانواده‌اش به بيماران نيازمند اهدا شد.» استوار دوم «داود يوسفوند» روز يكشنبه در محور خرم‌آباد- الشتر به علت سانحه رانندگي دچار مرگ مغزي شد. همچنين اعضاي بدن يك مرد ۴۸ ساله به نام «مهدي دانشور» كه دچار مرگ مغزي شده بود، روز يكشنبه با رضايت خانواده اهدا شد. ولي‌الله صمدي؛ مسوول واحد پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي قم در گفت‌وگو با ايلنا گفت:«مرحوم دانشور يك سال پيش عمل قلب انجام داده بود و داروي ضد انعقاد مصرف مي‌كرد، خون ايشان رقيق شده بود و در نهايت با خونريزي وسيع مغزي به بيمارستان شهيد بهشتي قم مراجعه مي‌كند و متاسفانه شدت خون‌ريزي آنقدر بوده كه دچار مرگ مغزي مي‌شود.» او تصريح كرد:«پزشك معالج مرحوم دانشور اعلام كرد كه بيمار دچار مرگ مغزي شده و تيم تاييد‌كننده‌ مرگ مغزي هم موضوع را تاييد كردند، بعد از آن با خانواده مرحوم صحبت شد و خانواده او براي اهداي عضو رضايت دادند و بعد به تهران منتقل شد تا اعضا اهدا شود البته مرحوم دانشور كارت اهداي عضو نيز داشت.» او با اشاره به اينكه ۴ عضو از اعضاي بدن مرحوم دانشور به بيماران نيازمند پيوند زده شد، گفت:«در سال جاري اين دومين اهداي عضو در استان قم بوده و سال گذشته ۱۴ مورد اهدايي داشتيم.»
مجيد دانشور؛ برادر مرحوم دانشور هم با اشاره به وصيت و خواست برادرش براي اهداي اعضايش گفت: «برادرم در گذشته براي دريافت كارت اهداي عضو اقدام كرده بود. همان روزي كه حالش بد شده بود و در حالي كه در آمبولانس و در مسير انتقال به بيمارستان بود به همسرش وصيت كرده بود كه اعضاي بدن من را اهدا كنيد حتي برادرم از تمام اطرافيان هم درخواست كرده بود تا اين كار را انجام دهند. همه ما هم به صورت خانوادگي در اين مسير يعني دريافت كارت اهداي عضو گام برداشته‌ايم اما قرعه به نام برادرم درآمد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون