• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4678 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير

پرسپوليس صدرنشين به دنبال قهرماني زودهنگام

تب فوتبال بالا مي‌رود

بعد از انجام ديدار معوقه فولاد و استقلال، امروز رقابت‌هاي ليگ برتر بعد از وقفه‌اي طولاني وارد هفته بيست‌ودوم مي‌شود؛ ليگي كه تنها با انجام يك بازي كوهي از حواشي را به وجود آورده و احتمالا با انجام بازي‌هاي امروز دوباره تب فوتبال بالاتر هم خواهد رفت. اين در حالي است كه هنوز گلايه‌هايي مبني بر انجام مسابقات در شرايط فعلي به گوش مي‌رسد. 
امروز و از ساعت 20: 15 در نخستين ديدار تراكتور در تبريز ميزبان نساجي مازندران است. تراكتوري‌ها در شرايطي وارد اين رقابت مي‌شوند كه مالك اين باشگاه يكي از اصلي‌ترين مخالفان برگزاري ليگ در اين مدت بوده. محمدرضا زنوزي در فاصله دو ماه اخير با انواع و اقسام حربه‌ها تلاش كرد مانع از برگزاري ليگ شود. از مصاحبه‌هاي متعدد تا همراه كردن برخي تيم‌ها با خودش از جمله همين نساجي. جمع‌آوري امضا و تهديد به شكايت از فدراسيون و سازمان ليگ به AFC و فيفا ديگر تلاش‌هاي زنوزي براي تعطيلي مسابقات بود. همين سياستگذاري باعث شده است بازيكنان تراكتور مدام در گرگ‌وميشي تمرين يا تعطيلي مسابقات باقي بمانند و اين روي آمادگي آنها تاثيرگذار بوده است. همچنين اين تيم بازيكنان زيادي را در شروع مجدد مسابقات دراختيار ندارد. محمدرضا اخباري، رضا اسدي و اكبر ايماني مصدومان تراكتور هستند كه حضورشان در بازي مقابل نساجي در هاله‌‌اي از ابهام قرار دارد. اشكان دژاگه و حمزاوي هم بازيكناني هستند كه هنوز خود را به تبريز نرسانده‌اند.كاپيتان مسعود شجاعي نيز به علت محروميت از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در اين بازي غايب خواهد بود. در طرف مقابل تيمي به ميدان خواهد رفت كه در ميانه جدول قرار دارد و نه شانس كسب سهميه دارد و نه خطر سقوط را احساس مي‌كند. اين مي‌تواند كمك زيادي به شاگردان محمود فكري در بازي امروز كند. 
ساعت 20:30 دومين مسابقه از هفته بيست‌ودوم آغاز مي‌شود كه در آن دو تيم شهر خودرو و ذوب‌آهن در مشهد به مصاف هم خواهند رفت. شهر خودرو ديگر تيمي است كه جزو مخالفان سرسخت ليگ بوده است. آنها با 35 امتياز در رده هفتم قرار دارند و به‌شدت دنبال سهميه آسيا مي‌گردند. در سمت مقابل ذوب‌آهن در حالي استارت مي‌زند كه سرمربي اين تيم به اصفهان بازنگشته و ذوبي‌ها بدون رادولوويچ به ميدان خواهند رفت. سرمربي نسبتا موفق تيم اصفهاني چندي پيش اعلام كرده بود حاضر نيست به ايران بازگردد و به همين دليل مديران ذوب‌آهن به دنبال سرمربي جديد هستند. ذوب‌آهن با 22 امتياز در رده يازدهم است. با اينكه اين تيم فاصله‌اي نسبتا خوب با انتهاي جدول دارد اما اگر حواسش را جمع نكند ممكن است وارد منطقه خطرناك شود. 
از ساعت 21 نيز دو بازي آغاز مي‌شود. صنعت نفت در آبادان ميزبان پارس جنوبي جم است و شاهين شهرداري بوشهر با نفت مسجدسليمان بازي مي‌كند. اين بازي‌ها در شرايطي برگزار مي‌شود كه هر چهار تيم داراي انواع و اقسام مشكلات هستند. ميشو سرمربي موفق شاهين هنوز به ايران برنگشته و گويا قرار هم نيست برگردد و اين تيم با مهرداد كريميان تمرين كرده است. تيمي كه با 16 امتياز در رده پانزدهم جدول است به‌شدت خطر سقوط را احساس مي‌كند. پارس جنوبي جم يكي ديگر از مدعيان سقوط نيز از جمله تيم‌هايي است كه در ماه گذشته مدام از نبود امكانات و نداشتن پول براي تست كرونا و تهيه مواد ضدعفوني گلايه كرده است. دو تيم نفتي نيز با قطع حمايت‌هاي وزارت نفت دچار دردسر شده‌اند و وضعيت خوبي ندارند. صنعت و نفت مسجدسليمان در رده‌هاي هفتم و هشتم به‌سر مي‌برند. 
اما در مهم‌ترين ديدار روز نخست هفته جاري دو تيم اول و آخر ليگ به مصاف هم مي‌روند. پرسپوليس با 47 امتياز به عنوان صدرنشين ليگ و مدافع اصلي ادامه مسابقات در حالي كه 10 امتياز با تيم دوم فاصله دارد با پيكاني روبه‌رو مي‌شود كه از 22 بازي تنها 15 امتياز كسب كرده و اصلا شرايط خوبي ندارد. گرچه عبدالله ويسي، سرمربي جديد پيكان اعلام كرده شرايط تيم‌شان خوب است و اين تيم به ماندن در ليگ اميدوار است. سرخ‌ها با هدايت يحيي گل‌محمدي در تمام بازي‌هاي دوستانه قبل از شروع مجدد ليگ عملكردي قابل‌قبول داشته‌اند و اميدوارند باتوجه به فاصله امتيازي خوبي كه با حريفان دارند خيلي زود تكليف قهرماني را مشخص كنند. آنها مي‌ترسند اتفاقات ناخواسته كه مربوط به شيوع ويروس كرونا مي‌شود دوباره ليگ را در سايه تعطيلي فرو ببرد. ساير رقابت‌هاي اين هفته روز دوشنبه برگزار مي‌شود. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون