• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4683 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۴ تير

ادامه ليگ در هاله‌اي از ابهام قرار گرفت

چهارده بازيكن كرونايي در 72 ساعت

روز سه‌شنبه هفته گذشته بعد از پيروزي هفت گله آلومينيوم اراك مقابل علم و ادب تبريز در رقابت‌هاي ليگ يك، مسوولان باشگاه علم و ادب ادعا كردند كه تست كروناي هشت بازيكن اين تيم مثبت اعلام شده است؛ بازيكناني كه در بازي مقابل تيم اراكي نيز در زمين حاضر بودند. گفته شد دليل اينكه بازيكنان كرونايي در ميدان حاضر شده بودند اين بود كه جواب تست‌ها بعد از بازي به دست مسوولان باشگاه رسيده بود! بعد از اين خبر مديران باشگاه آلومينيوم كه در آستانه صعود به ليگ برتر هستند، ضمن انتقاد شديد از رفتار مديران تيم حريف، بازيكنان تيم‌شان را راهي قرنطينه كردند تا خودشان دوباره تست بدهند. با اين حال تا زمان نگارش اين متن خبري از وضعيت بازيكنان اين دو تيم منتشر نشد. 
بعد از پيچيدن خبر انتشار كرونا در ليگ يك، نوبت به ليگ برتر رسيد. مديران باشگاه فولاد خوزستان پنجشنبه اعلام كردند تست كروناي 6 بازيكن تيم مثبت شده است. بازيكناني كه مقابل تيم‌هاي استقلال و ماشين‌سازي نيز به ميدان رفته بودند. اين خبر همانند بمبي در فضاي ورزش كشور پيچيد و ترديدها را در مورد برگزاري مسابقات و انجام پروتكل‌هاي بهداشتي بالا برد. جواد نكونام سرمربي تيم فولاد در واكنش به انتشار اين خبر گفت: «آقايان مسوول! به چه قيمتى بازي‌ها را برگزار مي‌كنيد؟ تاكيد ما از اول اين بود اگر قرار است بازي‌ها برگزار شود تحت شرايط قوي‌ترين پروتكل‌هاي بهداشتي باشد. مثال زدم و گفتم با مسوولان اوساسونا حرف زدم و اطلاعات دقيقي در اين مورد گرفتم. متوجه شديم آنجا بازيكنان در زمان تمرين حتي حق رفتن به رختكن، حق تغذيه داخل تيمي، حق تمرينات گروهي و... را ندارند. همين حالا هم مي‌گويم برگزاري ليگ خوب است، ولي نه با اين شرايط. متاسفانه در آخرين تست كرونايي كه تيم داد، معلوم شد شش بازيكن و چند همراه تيم به بيماري كرونا مبتلا شده‌اند. ما اين را به سازمان ليگ هم گفته‌ايم، ولي تاكيدشان به برگزاري بازي است. اين بازيكنان را قرنطينه كرده‌ايم تا انشاالله بتوانند دوره درماني خود را سپري كنند.»
اظهارات جواد نكونام در شرايطي است كه پيش از شروع ليگ و در پروتكل ابلاغي به تيم‌ها به صراحت قيد شده بود كه اگر دست‌كم 5 بازيكن يك تيم در جريان مسابقات به ويروس كرونا مبتلا شوند، تمام تيم بايد راهي قرنطينه شود و بازي‌هاي آن تيم لغو مي‌شود. اما از اظهارات نكونام مشخص است كه آنها بايد در بازي روز يكشنبه مقابل نساجي حاضر شوند! نكونام در اين رابطه گفت: «فولاد با مشكل كمبود بازيكن روبه‌روست. همان‌طوركه مي‌دانيد والي را نداريم. آياندا پاتوسي هم موفق نشده است به ايران بازگردد. حالا هم شش بازيكن كرونايي داريم. شهاب گردان هم محروم است. دنبال بهانه‌جويي نيستيم، ولي از روز اول تاكيد داشتيم برگزاري ليگ با اين شرايط مي‌تواند صدماتي به تيم‌ها و بازيكنان بزند. ما با حداقل نفرات در ليگ برتر بازي مي‌كنيم.» 
كاپيتان سابق تيم ملي در پايان مسائلي را مطرح كرد كه بسيار ترسناك است و اگر اظهارات او درست باشد معلوم نيست اين تيم چطور قرار است در بازي مقابل نساجي به ميدان برود. نكونام گفت: «ما نمي‌توانيم بازي كنيم. تمام نفرات من ناقل هستند و بيماري را انتقال مي‌دهند. تيم‌هاي ديگر چه گناهي دارند؟!» با اين حال علوي سرپرست فولاد در اين رابطه روز جمعه ظهر در اين رابطه گفت: «اين بازيكنان در تست اوليه مشكوك بوده‌اند و منتظر پاسخ تست اصلي هستيم. فردا همه‌چيز مشخص مي‌شود. اين بازيكنان فعلا در قرنطينه به سر مي‌برند تا ببينيم چه پيش مي‌آيد. آقاي آذري مديرعامل باشگاه فولاد صحبت‌هايي با سازمان ليگ داشته است.»
با اين حال برخي هواداران تيم‌هاي رقيب فولاد از جمله استقلال، معتقدند فولادي‌ها حالا كه به رتبه سوم و كسب سهميه رسيده‌اند اين داستان را راه انداخته‌اند كه مسابقات را تعطيل كنند. همان‌طوركه مديران تيم آلومينيوم نيز بعد از اعلام مثبت شدن تست 8 بازيكن تيم علم و ادب نيز اين ماجرا را مشكوك دانسته بودند. هرچه هست سازمان ليگ بايد هرچه سريع‌تر و به‌طور شفاف در اين زمينه اطلاع‌رساني كند. ابتلاي بازيكنان فوتبال در اين وسعت مي‌تواند دوباره ليگ را به تعطيلي بكشاند و بدون شك اين‌بار برگشتي هم در كار نخواهد بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون