• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4685 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۶ تير

ماسك؛ موثرترين و ارزان‌ قيمت‌ترين راه پيشگيري از كرونا

گروه اجتماعي| معاون بهداشت وزارت بهداشت استفاده از ماسك‌ را ارزان‌ترين و موثرترين راه در پيشگيري از ابتلا به كرونا خواند و در عين حال گفت: حتي اگر تا دو ماه ديگر واكسن كرونا در اروپا و امريكا توليد شود كه نمي‌شود اما اين واكسن تا يك سال ديگر به دست ما نخواهد رسيد.
به گزارش ايسنا، دكتر عليرضا رييسي با اشاره به اجباري شدن استفاده از ماسك در اماكن عمومي گفت: يكي از مسائل بسيار مهمي كه همه بايد رعايت كنند، بحث فاصله‌گذاري فيزيكي و استفاده از ماسك است كه البته از قبل هم اعلام شده بود. اما با توجه به خيز بيماري كه در كشور آغاز شده و عدم رعايت پروتكل‌ها از سوي برخي هموطنان و بازگشايي برخي از مراكز تجمعي مانند سالن‌ها و... حتما نياز است كه فاصله‌گذاري و استفاده از ماسك را داشته باشيم.
او افزود: اجباري كردن استفاده از ماسك به نوعي احترام گذاشتن به سلامتي طرف مقابل است. با توجه به بررسي‌هايي كه تاكنون در دنيا انجام شده و با توجه به شيوه انتقال ويروس، استفاده از ماسك يكي از موثرترين و ارزان قيمت‌ترين راه‌هاي پيشگيري از انتقال ويروس است؛ به ‌طوري كه اگر دو نفر از ماسك استفاده كنند حتي اگر يكي از آنها مبتلا باشد و در برابر فردي قرار بگيرد كه سالم است، بسته به نوع ماسك مي‌تواند بين ۸۵ تا ۹۵ درصد محافظت انجام دهد.
رييسي ادامه داد: بنابراين ماسك به عنوان يك وسيله ساده و ارزان قيمت مي‌تواند براي انجام فعاليت‌هاي اقتصادي و ادامه زندگي روزمره بسيار كمك‌كننده باشد. البته با رعايت برخي پروتكل‌هاي ديگر. بنابراين با توجه به اينكه بازگشايي‌ها انجام شده و توجه به مسائل اقتصادي و معيشتي اهميت دارد در دنيا هم به سمت بازگشايي‌ها رفتند و از طرفي با توجه به اينكه اين ويروس مدت طولاني با ما خواهد بود و هنوز واكسن آن هم در دسترس نيست و بايد با آن يك زندگي مسالمت‌آميز داشته باشيم، نياز است كه از خودمان و ديگران در برابر اين ويروس محافظت كنيم كه يكي از راهكارهاي موثر استفاده از ماسك است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون