• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4692 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۴ تير

پاسخ حسين هدايتي به گزارش «اعتماد»

توضيح اعتماد: به دنبال انتشار گزارش «شهر محكومان» در تاريخ 17 تيرماه 1399 در صفحات 12 و 13 روزنامه اعتماد، حسين هدايتي؛ يكي از محكوماني كه در زندان تهران بزرگ دوره محكوميت خود را سپري مي‌كند جوابيه‌اي براي روزنامه و خطاب به  مديرمسوول و صاحب امتياز روزنامه اعتماد ارسال كرد.
در گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از محكومان مالي، صحبت‌هايي در مورد شرايط خاص حسين هدايتي در زندان تهران بزرگ مطرح شده بود و زندانيان مدعي  بودند كه اين محكوم در زندان تهران بزرگ، به سبب ثروت و مكنت، شرايط خاصي دارد و از رفاه ويژه‌اي برخوردار است.
هدايتي در اين جوابيه بدون آنكه مصداق‌هاي مطرح شده در گزارش روزنامه اعتماد را زير سوال ببرد، صرفا ادعاي زندانيان را «دروغ محض» خوانده اما شرايط زندان تهران بزرگ و كمبودها و برخي ناهنجاري‌ها را در جوابيه خود تاييد كرده و باعث تاسف  دانسته و خواستار رفع اين مشكلات شده است.
در ادامه متن جوابيه‌ اين محكوم را مي‌خوانيد: 
«با سلام و احترام 
عطف به گزارش درج شده در روزنامه اعتماد مورخه سه‌شنبه 17 تيرماه 1399 و در صفحه 12 آن در ستون پنجم گزارش محكومان و براساس قانون مطبوعات انتظار مي‌رود اين جوابيه به چاپ برسد. 
- مدير محترم و مسوول روزنامه، در خصوص نوشتار مختصر وضعيت اينجانب در زندان بايستي به عرض برسانم: 
1-  انتظار از يك مجموعه رسانه‌اي و صادق اين است كه ابتدا حقيقت‌يابي نموده و سپس گزارش نمايند. به عرض مي‌رسانم مواردي كه در خصوص شرايط رفاهي بنده درج شده دروغ محض و مورد تمسخر و استهزاي مددجويان قرار گرفته است كه توقع آنست مسوولان زندان اجازه دهند خبرنگاران بازديد داشته باشند. 
2- دادن خدمات در هر سطح و هر نوع براي رفاه مددجويان بي‌پناه با هماهنگي سازمان حمايت از زندانيان يك افتخار و مورد رضاي الهي است.
3- مشاهده و شنيدن معضلات مددجويان و مشكلات آنان در هر روز و هر لحظه جز غم و اندوه و افسوس براي بنده و همه زندانيان چيز ديگري به ارمغان نمي‌آورد. 
4- عدم توانايي مسوولان زندان‌ها در رفع نيازهاي اوليه براي مددجويان به ضايعه‌اي بزرگ براي زنداني و خانواده آنها تبديل شده است.
5- امكانات بسيار كم و فراواني زنداني بيش از حد مجاز در زندان‌ها نگراني خانواده زندانيان و زنداني و عدم كنترل و رسيدگي به آنان را سبب شده است.
6- عدم امكانات لازم براي ملاقات‌ها و بالاخص مرخصي‌ها هنجارها و ناهنجارهاي اجتماعي بسيار براي خانواده‌ها ايجاد كرده است كه اميد است رياست محترم قوه قضائيه و ستاد كنترل كرونا با مرخصي گسترده و طولاني زندانيان واجد شرايط نسبت به رفع نگراني و امنيت اجتماعي و بهداشتي اقدام عاجل نموده و خانواده‌هاي آنان را شاد نموده ضمن اينكه اينجانب و بسياري از زندانيان ديگر حداقل هشت ماه است كه خانواده‌هاي خود را نديده‌ايم.
7- عدم كارايي محيط به عنوان اندرزگاه براي زنداني به دليل نداشتن دانش، تجربه، آموزش، منابع مالي و... فضاي بسيار غم‌انگيزي را براي زندانيان و خانواده آنان فراهم آورده است.
8- عدم توجه بازپرسان و قضات علي‌رغم تاكيدات رياست محترم قوه قضاييه و بالاخص مقام معظم رهبري براي كاهش حبس‌زدايي و يا جايگزين كردن مجازات ديگري به جاي حبس بر اين بليه افزوده است.
9- توجه انديشمندان و مسوولين و تصميم‌گيران نظام بالاخص جناب آقاي رييسي و تاكيدات ايشان‌ براي حضور در عرصه جهش توليد جز با آزاد كردن انرژي بسيار نهفته كارآفرينان در بند در اين شرايط ناجوانمردانه تحريم با احترام و احتساب شرايط نظارت جلب مي‌كنم.
10 ـ عدم علاقه و جديت بازرسان دوره‌اي از مراكز مختلف براي شنيدن مشكلات زندانيان و عبور سريع و بدون مسئوليت، آنان را از درج واقعيت‌ها و گزارش واقعي به مسئولين ذيربط برحذر داشته و بعضا جز محدوديت‌ بيشتر چيزي عايد زنداني نمي‌گردد.
11- عدم توجه به طبقه‌بندي زندانيان بالاخص زندانيان مالي همه امور از جمله مديران، مراقبان و... چه از نظر پرونده و عناوين جرم‌ها و فرجام‌خواهي بار انتقاد شديدي به بخش زيادي از جامعه اقتصادي كشور فراهم آورده است.
12- ضعف شديد فرهنگي در زندان‌ها و عدم نقش‌آفريني جدي مسئولين زندان‌ها و نداشتن برنامه و هدف و انگيزش در اين موضوع عملا رشد و تربيت و ندامت مددجو و اندرز آنها را محدود و يا از بين برده است.
13- مقالات، پايان‌نامه‌ها، واقع‌گرايي، مصاحبه، دلسوزي، مسئوليت‌پذيري و تغيير باورها مي‌تواند همكاري زندان و زنداني را دربر داشته باشد كه متاسفانه فاقد آن هستيم
با كمال تشكر»
«اعتماد» با خبر شده كه امروز رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور همراه با هياتي از مسوولان عازم بازديد از زندان تهران بزرگ است. سابقه بازديدهاي اخير رييس جديد سازمان زندان‌ها نشان مي‌دهد كه ايشان در اين بازديدها در زندان‌هاي قم، ورامين و همدان ضمن شنيدن گلايه و درخواست‌هاي زندانيان، دستور به رسيدگي به مشكلات زندان داده است.
ما هم اميدواريم گزارش روزنامه اعتماد اين تاثير مثبت را براي زندانيان تهران بزرگ داشته باشدو مشكلات اين محكومان هم برطرف شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون