• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4709 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد

مهاجم لاتزيو با 36 گل، آقاي گل اروپا شد

چيرو بعد از 13 سال كفش طلا را به ايتاليا بازگرداند

سال 2007 بود كه يك بازيكن از شهر رم موفق شد كفش طلاي فوتبال اروپا را به ايتاليا ببرد. گلادياتور رمي‌ها فرانچسكو توتي با 26 گل اين عنوان را به دست آورد. جالب است كه پيش از آن و در طول تاريخ فوتبال اروپا تنها يك‌بار ديگر بازيكني از سري‌آ اين عنوان را تصاحب كرده بود. سال 2006 لوكا توني مهاجم فيورنتينا با 31 گل كفش طلاي فوتبال اروپا را به خودش اختصاص داده بود. از همين گزاره بالا مشخص مي‌شود كه گل زدن در سري‌ آ چقدر كار سختي است و مهاجمي كه در اين ليگ به نسبت تدافعي بازي مي‌كند چه مسير دشواري 
پيش رويش دارد. 
حالا بعد از گذشت 13 سال از آخرين باري كه مهاجمي از سري‌ آ عنوان بهترين گلزن فصل اروپا را به دست آورده بود، مرد ديگري از شهر رم در كمال شگفتي و بين بي‌شمار ستاره نام‌دار موفق شد با ثبت 36 گل زده صاحب كفش طلاي اروپا شود. چيرو ايموبيله مهاجم 30 ساله لاتزيو در حالي كه رقبايي نظير مسي، رونالدو، سوارز، لواندوفسكي و چندين بازيكن بزرگ ديگر داشت با درخششي خيره‌كننده آقاي گل سري‌ آ و بهترين گلزن اروپا لقب گرفت. اين مهاجم در بازي آخر تيمش مقابل ناپولي در هفته سي و هشتم رقابت‌هاي سري ‌آ در شكست سه بر يك تيمش، تك‌گل عقاب‌ها را به ثمر رساند تا ركوردي باورنكردني از خودش به‌جا بگذارد. او حالا به‌طور مشترك با گنزالو هيگواين عنوان بيشترين گل زده در يك فصل را در اختيار دارد. هيگواين زماني كه در ناپولي بازي مي‌كرد در فصل 2016-2015 با همين تعداد گل آقاي گل شده بود ولي نتوانسته بود به كفش طلا برسد. در آن فصل سوارز با 40 گل زده اين عنوان را مال خود كرده بود. 
چيرو ايموبيله مهاجم ملي‌پوش لاتزيو در اين فصل بالاتر از لواندوفسكي 34 گله كه تا دو هفته پيش شانس اول بردن كفش طلاي اروپا بود، رونالدوي 31 گله و تيمو ورنر كه 28 گل به ثمر رسانده بود بهترين گلزن اروپا لقب گرفت. البته لواندوفسكي در ليگ 18 تيمه و با انجام 34 بازي (4 بازي كمتر از مهاجم لاتزيو)
 34 گل به ثمر رسانده است. 
ايموبيله يكي از آن مهاجم‌هايي است كه نامش چندان در فوتبال اروپا مطرح نشده است. هيچ‌كدام از تيم‌هايي كه او در آنها بازي كرده، تيم درجه يكي نبوده‌اند. اگر يك فصل حضور در دورتموند را فاكتور بگيريم، ايموبيله هميشه پيراهن تيم‌هاي متوسط رو به بالا را به تن داشته؛ تورينو، سويا و لاتزيو. البته او در ابتداي دوران حرفه‌ا‌ي‌اش دوران كوتاهي پيراهن يوونتوس را بر تن داشت و سه بازي هم براي اين تيم انجام داده بود. ايموبيله با وجود حضور در تيم‌هاي متوسط تاكنون سه بار عنوان آقاي گلي سري‌ آ را به دست آورده است. به جز آخرين بار كه امسال رقم خورده است، او يك بار در فصل 14-2013 با پيراهن تورينو و به ثمر رساندن 22 گل آقاي گل شد و يك بار هم در فصل 18-2017 با زدن 29 گل با پيراهن لاتزيو به صورت مشترك با مائورو ايكاردي مهاجم وقت اينتر بهترين گلزن مسابقات لقب گرفته بود. 
چيرو در اين فصل يكي از عوامل اصلي نمايش خوب شاگردان سيمونه اينزاگي در تيم لاتزيو بود. تيمي كه پيش از تعطيلي مسابقات به خاطر شيوع كرونا اصلي‌ترين رقيب يوونتوس به حساب مي‌آمد اما بعد از آغاز مجدد رقابت‌ها دچار افت شد و در نهايت فصل را با ايستادن در رتبه چهارم به اتمام رساند. با اين حال اين بهترين نتيجه عقاب‌ها در چند سال گذشته بوده است. آنها حالا جواز حضور در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان فصل بعد را به دست آورده‌اند. آنها آخرين بار در فصل 15-2014 توانسته بودند بين چهار تيم نخست قرار بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون