• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4714 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ مرداد

توديع و معارفه رييس جديد سازمان هواپيمايي برگزار شد

نقش مافيا در سخنراني‌هاي مراسم معارفه

مراسم توديع و معارفه روساي پيشين و جديد سازمان هواپيمايي كشوري همچنين مديران عامل قبلي و جديد شركت هواپيمايي ايران‌اير، يكشنبه ۱۹ مرداد با حضور محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي در دانشكده صنعت هواپيمايي كشوري برگزار شد. بعد از مدتي حرف و حديث درباره رييس پيشين سازمان هواپيمايي، تورج دهقاني‌زنگنه در اين مراسم جايگزين علي عابدزاده در اين سازمان شد. همچنين عليرضا برخور جايگزين تورج دهقاني‌زنگنه، مديرعامل شركت هواپيمايي ايران‌اير شد. علي عابدزاده صبح ديروز در مراسم توديع خود از رياست سازمان هواپيمايي كشوري و معارفه رييس جديد اين سازمان با بيان اينكه امروز در صنعت هواپيمايي هيچ وابستگي نداريم، گفت: حتي كاري كرده‌ايم كه بودجه سازمان هواپيمايي را از بودجه دولتي مستقل كنيم. او ادامه داد: به آقاي آخوندي گفتم كه سنم به جايي رسيده كه تا يكي، دو سال آينده بازنشسته مي‌شوم. به او پيشنهاد دادم كه يك جوان انتخاب شود و ۱۰ سال در راس سازمان بماند؛ هم اين پيشنهاد را پذيرفت و هم فرد مورد نظر را انتخاب كرد اما امكان اجراي آن فراهم نشد. اين تفكر از‌هم‌گسستگي مديريتي به صنعت هوانوردي ضربه زده است. رييس سابق سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: وقتي وارد سازمان هواپيمايي شدم، ده‌ها پرونده قضايي داشتيم ولي به مرور آرامش را به اين سازمان بازگرداندم و اين آرامش به ايرلاين‌ها و فرودگاه‌ها هم كشيده شد. عابدزاده گفت: واپس‌گرايان تمام صنعت هوانوردي را تحريف مي‌كنند و با نامه‌نگاري اين تحريف‌ها را به دست مسوولان مي‌رسانند و باعث نااميدي در صنعت هوايي مي‌شوند. اين افراد در دادسرا، نهاد‌هاي نظارتي و مجلس نفوذ دارند و تاثيرگذار هستند. او تاكيد كرد: چهار، پنج نفر هستند كه كارشناس همه ‌چيز خواهند بود اما در همه جا نفوذ دارند يك نفر را برج ۹ سال گذشته اخراج كرديم اما الان برج ۵ است و هنوز دادگاه انتظامي كاركنان دولت، او را اخراج نكرده‌اند به دليل آنكه نفوذ زيادي دارد. عابدزاده به پرونده سقوط هواپيماي ايران ۱۴۱ (آنتونوف) در مسير تهران- طبس اشاره و بيان كرد: در اين پرونده مي‌خواستند به دادگاه رشوه بدهند اما ما آنها را شناسايي كرديم؛ اين كار‌ها خط علامت به دشمن بود تا سازمان هواپيمايي كشوري را در ايكائو(سازمان بين‌المللي هوانوردي) تحريم كنند اما من جلوي آنها را گرفتم ولي متهم شدم كه در نهاد‌هاي امنيتي نفوذ دارم. او درباره پرونده هواپيماي اوكرايني گفت: ما در پرونده اوكرايني روسفيد هستيم. مي‌خواستند براي ايرلاين‌هاي ما پرونده‌سازي كنند اما ما جلوي آن را گرفتيم. 

هواپيماهاي زيادي خريديم
تورج دهقاني‌زنگنه، رييس سازمان هواپيمايي كشوري در مراسم توديع و معارفه خود گفت: صنعت هوايي از اوايل اسفندماه سال گذشته به دليل شيوع ويروس كرونا دچار بحران خطيري شده و صادقانه بايد گفت كه چشم‌انداز روشني هم براي خروج از آن نداريم چراكه ايكائو ابتدا اعلام كرد كه در سال ۲۰۲۲ از اين بحران عبور مي‌كنيم اما بعدا آن را اصلاح كرد و گفت در سال ۲۰۲۴ از بحران خارج خواهيم شد. او در ادامه سخنان خود به خريد هواپيما در دوران تحريم نيز اشاره كرد و گفت: در دوره تحريم‌ها توانستيم هواپيماهاي زيادي خريداري كرده و شركت‌هاي هواپيمايي جديد تاسيس كنيم.

درست نيست كه با آبروي اشخاص بازي شود 
محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي نيز در اين جلسه ضمن اشاره به آخرين وضعيت بازخواني جعبه سياه هواپيماي اوكرايني گفت: اطلاعيه سازمان هواپيمايي كشوري به صورت ساده و دقيق همه مسائل را مورد بررسي و ارزيابي قرار داده و در اين اطلاعيه اعلام شده است همچنين آزمايش‌هاي لازم صورت گرفته و اطلاعات جعبه سياه هواپيما بازخواني و تطبيق داده شده و دانلود اطلاعات و تحليل جمع‌بندي آن را انجام داديم كه به زودي با همكاري اوكراين آن را منتشر خواهيم كرد اما اين‌گونه نيست كه ديگر كشورها مانند كانادا بيانيه بدهند و ما هر طور كه آنها مي‌خواهند، عمل كنيم. ما بر اساس انكس ۱۳ اين كار را انجام داده‌ايم و نتايج آن را منتشر خواهيم كرد. او همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا رييس سازمان هواپيمايي كشوري تغيير كرد و اگر اعتقاد داريد كه پرونده‌هاي تشكيل شده درباره ايشان و سازمان هواپيمايي صحت ندارد چرا كارشكنان را اخراج نكرديد و اين تغيير صورت گرفت، گفت: ما بر اساس ضرورت‌هاي خودمان تغيير و تحولات را انجام داده‌ايم و با تاكيدي كه رييس‌جمهور بر ايجاد انضباط بيشتر و ايمني بالاتر در حوزه هوايي داشتند اين كار را انجام داده‌ايم كه البته انتظار همه اين است كه با تعامل همه و جامعه كارشناسان تحول اساسي در راستاي توسعه صنعت هوايي ايجاد شود. اسلامي افزود: ممكن است پرونده‌اي در ميان باشد كه دستگاه نظارتي يا ابهامي در آن وجود داشته باشد كه اگر اين‌گونه باشد ما نيز به عنوان اولين نفر اين مساله را پيگيري كرده و برخورد مي‌كنيم اما درست نيست كه با آبروي اشخاص بازي شود و با مسائل شخصي و نفوذ پرونده‌سازي شكل بگيرد و وقت‌مان را تلف كنيم. اسلامي همچنين درباره آخرين وضعيت تسهيلات بانكي كرونايي به بخش حمل و نقل گفت: حدود ۲۳۵۰ ميليارد تومان تسهيلات براي شركت‌هاي مختلف در نظر گرفته شده كه آنها تشكيل پرونده داده‌اند و بخشي از اين شركت‌ها تسهيلات خود را دريافت كرده‌اند و بخشي ديگر نيز در حال دريافت آن هستند اما بايد به اين نكته توجه كنيم كه تعديل نيروي انساني نبايد در اين مجموعه‌ها صورت گيرد و اعطاي تسهيلات به اين شرط اتفاق افتاده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون