• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4718 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد

پيدا و پنهان

واريز نشدن وجه به معناي انصراف از طرح ملي مسكن است

محمود محمودزاده، معاون وزير راه گفت: كساني كه در مهلت تعيين‌شده نسبت به افتتاح حساب و واريز وجه اقدام نكنند جزو انصراف‌دهندگان و حذفي‌هاي طرح اقدام ملي مسكن به شمار مي‌روند.

 

نرخ ارز متعادل مي‌شود

عبدالناصر همتي در حاشيه ديدار با رييس سازمان صدا و سيما، اظهار داشت: قيمت واقعي ارز نرخ‌هايي كه در بازار و فضاي مجازي مطرح مي‌كنند نيست و با برنامه و سياست مي‌توان اين نرخ را تعديل كرد. وي ادامه داد: اين سياست را آغاز كرديم و در سامانه نيما و در تامين ارز مورد نياز واردكنندگان اين سياست‌ها اعمال شده و ارز متقاضيان واقعي ارز را به تدريج تامين مي‌كنيم. رييس بانك مركزي گفت: با پيش‌بيني‌هاي انجام‌شده و اقدامات مورد نظر شاهد بهتر شدن وضعيت خواهيم بود. همتي تصريح كرد: سياست كساني كه مي‌خواهند اقتصاد كشور را به هم بريزند به نتيجه نمي‌رسد.

 

تكذيب توافق براي عدم ارايه لايحه اصلاح ساختار بودجه

يكي از اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس مدعي شده بود كه «مطالعاتي در زمينه اصلاح ساختار بودجه در مركز پژوهش‌هاي مجلس در حال انجام است و دولت نيز پذيرفته كه به جاي ارايه لايحه به مجلس، همين مطالعات را مبنا قرار دهد». اين درحالي است كه سيدحميد پورمحمدي معاون امور اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه و بودجه كشور با اشاره به جلساتي كه با رييس مجلس و اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس داشته است، گفت: سازمان برنامه و بودجه، «برنامه اصلاح ساختاري بودجه» را در موعد مقرر تهيه و به جلسه شوراي هماهنگي اقتصادي سران قوا ارايه داد. وي افزود: همزمان با آغاز به كار مجلس يازدهم نيز اين برنامه در چهار محور، ۹ بسته و ۶۵ پروژه تقديم نمايندگان محترم مجلس شد. همچنين جلسات مستمري بين سازمان برنامه و بودجه و تعدادي از نمايندگان در دفتر دكتر قاليباف رياست محترم مجلس به منظور تشريح اين برنامه تشكيل شد. پورمحمدي با اشاره به اينكه برخي مديران سازمان برنامه و بودجه، حسب تخصص‌شان و پيرو دريافت حكمي از سوي دكتر نوبخت مكلف به حضور در جلسات مجلس و تشريح و پيشبرد برنامه اصلاح ساختار اقتصادي شدند؛ ادامه داد: جلساتي في مابين اين مديران سازمان و نمايندگان در كميسيون برنامه و بودجه مستمرا برگزار شده و سازمان برنامه و بودجه نهايت همكاري را براي تبديل اين برنامه‌ها به قانون به عمل خواهد آورد. معاون امور اقتصادي و هماهنگي برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور ضمن تكذيب اين ادعا كه دولت لايحه‌اي براي اصلاح ساختار اقتصادي به مجلس نمي‌فرستد، تاكيد كرد: اين برنامه پيش از اين به مجلس ارايه شده و چنين توافقي نه از جانب دكتر نوبخت صورت گرفته و نه از جانب مديران سازمان برنامه و بودجه يا نمايندگان مجلس.

 

ذخيره‌سازي بيش از ۴ ميليون تن كالاي اساسي در انبارهاي كشور

عباس تابش، رييس سازمان حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان كشور در خصوص ذخيره كالاهاي اساسي در كشور گفت: ۴ ميليون تن كالاي اساسي در بازار و انبارهاي كشور ذخيره‌سازي شده است و نگراني از بابت تامين نياز مردم در اين زمينه‌ها وجود ندارد؛ نظارت‌هايي كه بر اقلام كالايي و خدماتي از طريق سامانه‌هاي مختلف همچون سيمبا، اعلام قيمت، گارانتي و مانند آن انجام مي‌شود. او ادامه داد: از هفته آينده با توزيع سهميه‌هاي جديد لاستيك كمبود لاستيك در كشور برطرف مي‌شود. در صورت مشاهده هرگونه تخلفي كه اجحاف در حقوق مصرف‌كنندگان است به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون