• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4730 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ شهريور

هيات‌ها هم مسائل بهداشتي را رعايت كردند ولي مردم، نه

جاده‌هاي منتهي به تهران، ديروز از بار مسافر ورودي قفل شد

گروه اجتماعي| رييس سازمان اورژانس كشور و قائم‌مقام كل وزارت بهداشت به دنبال بازديدهايي كه ظرف روزهاي گذشته از هيات‌هاي عزاداري پايتخت داشتند از رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي و توجه به فاصله‌گذاري اجتماعي در اين پايگاه‌ها خبر دادند. 
پيرحسين كوليوند؛ رييس اورژانس كشور، روز شنبه در يك برنامه تلويزيوني تاييد كرد كه در هيات‌هاي عزاداري، دستورالعمل‌هاي بهداشتي مورد توجه قرار گرفته و ايرج حريرچي هم كه پنجشنبه شب به بازديد نحوه برپايي هيات‌هاي عزاداري و نظارت بر رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي رفته بود، تاييد مي‌كرد كه برگزار‌كنندگان مراسم عزاداري، پروتكل‌هاي بهداشتي از جمله فاصله‌گذاري اجتماعي كه البته، مهم‌ترين تاكيد اين پروتكل‌ها هم هست را رعايت كرده‌اند و خبر مي‌داد كه در ورودي بسياري از فضاهاي برپايي مراسم عزاداري شاهد اجبار استفاده از ماسك بوده است. خبرنگار اعتماد هم غروب پنجشنبه شاهد بود كه در خيابان دولت(شهيد كلاهدوز) بنر بسيار بزرگي مقابل يكي از مساجد اين خيابان قديمي شمال تهران نصب شده و چند هيات برپا‌كننده مراسم عزاداري ضمن يادآوري لزوم توجه به پروتكل‌هاي بهداشتي و خودداري از دسته‌روي در سال جاري به دليل شيوع ويروس كرونا از تمام عزاداران حسيني خواسته‌اند كه در وب سايت آنلايني كه اين هيات‌ها تدارك ديده‌اند به‌طور آنلاين و همزمان با نوحه‌خوان هيات‌ها به عزاداري مشغول باشند. علاوه بر اين چند هيات سرشناس در اين خيابان در تعاملي مشترك، پاركينگ يكي از نمايشگاه‌هاي خودرو در اين خيابان را در اختيار گرفته و كل محوطه بسيار بزرگ پاركينگ را با رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، صندلي چيده بودند و چند علم هم كنار ورودي اين پاركينگ و در جوار يك ايستگاه صلواتي چاي به ديوار پياده‌رو تكيه داده بودند. يكي ديگر از مراسم عزاداري متفاوت در غروب پنجشنبه هم كه به تبعيت از رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي برگزار شد در محوطه پادگان در دست تخريب 06 بود علاوه بر آنكه ظرف 48 ساعت گذشته، هيات‌هاي سرشناس و نام‌آور عزاداري در شمال شهر براي حفظ اعتبار و جايگاه خود، پايبندي قابل توجهي نسبت به رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي داشتند اما سوي مقابل اين مراعات و توجهات، تصاوير دوربين‌هاي آنلاين مديريت راهداري بود كه ظهر عاشورا از ترافيك بسيار سنگين مسيرهاي ورودي از شمال كشور به سمت پايتخت و اجبار پليس به يك ‌طرفه كردن اين معبرها خبر مي‌داد. بنا بر آخرين اعلام سخنگوي وزارت بهداشت به دنبال شناسايي هزار و 754 بيمار كوويد 19 جديد ظرف 8 تا 9 شهريور ماه، تعداد كل مبتلايان به ۳۷۳ هزار و ۵۷۰ نفر رسيده و با فوت ۱۰۳ نفر در همين بازه زماني تعداد فوتي‌هاي كرونا در كشور به ۲۱ هزار و ۴۶۲ نفر رسيده است.
زيرنويس شبكه خبر، صبح ديروز اعلام مي‌كرد كه هر 13 دقيقه، يك نفر در كشور بر اثر كوويد 19 فوت مي‌كند. اين مابه‌ازا، تا دو هفته قبل 6 دقيقه و 7 دقيقه بود. زياد دور از انتظار نيست كه تا دو هفته آينده بازتاب هجوم اخير مسافران به استان‌هاي گردشگري را شاهد باشيم و دوباره به همان «يك فوت در هر 6 دقيقه» برگرديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون