كپيبرداري
از ممالك توسعهيافته ممنوع
شيوههايي چون كلاس معكوس كه در آن فاوا سهم مهمي دارد البته با توسعه زيرساختهاي مورد نياز و تجهيز مدارس از منابع دولتي و مردمي، بر جذابيت مدرسه و كلاس بيفزايد، چراكه مدارسمان سالهاست كه كلاسهايش جذابيت و نشاط و پويايي خود را از دست دادهاند و بيترديد بخش مهمي از آن، فارغ از بهروز نبودن شيوهها و ابزار تدريس، به روحيات معلمانمان برميگردد كه نياز است مجدد نشاط و پويايي را به ايشان بازگردانيم و تاسيس نهاد تخصصي نظام معلمي با پشتوانه قانون مجلس ميتواند به عنوان يكي از راهكارهاي برونرفت از چالشهاي موجود موثر باشد. لذا به صواب نزديكتر آن است كه آموزش و پرورش به جاي طرح سناريوهايي كه اجراي آن در شرايط فعلي شيوع ابتلا در گروه هدف را ميتواند در پي داشته باشد، با استفاده از همه امكانات دولت به توسعه زيرساختهاي آموزش مجازي و تجهيز گروه هدف همت گمارد و بر يك طرح آن هم كيفيت بخشي به توليد محتواي الكترونيكي از طريق سازمان پژوهش و ارتقاي بيش از پيش شبكه شاد متمركز شود و تا حد امكان بر مشتركان آموزش مجازي بيفزايد و به اين بخش از وظايف حاكميتي خود بيش از پيش جامه عمل پوشاند، چراكه دير يا زود تامين ابزار آموزش مجازي نيز بايد در اصل ۳۰ قانون اساسي به عنوان ضروريات آموزش نوين، از سوي نمايندگان مجلس گنجانده شود تا بر تكليف بودن آن از سوي دولتها شائبهاي باقي نماند.