• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4733 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۳ شهريور

معاون املاك بنياد مستضعفان درباره ماجراي ساكنان روستاي ابوالفضل توضيح داد

كوچ روستاييان

ماجرا از انتشار تصاوير محلي‌هاي روستاي ابوالفضل اهواز شروع شد. دوربين گوشي مي‌چرخيد و مردماني روستايي را نشان مي‌داد كه پنجم شهريور در دهه اول محرم 99، تن و بدن‌شان را گلوله‌هاي ساچمه‌اي سوراخ كرده است. جرم‌شان چه بود؟ خانه‌هاي‌شان را بر زميني ساخته بودند كه ظاهرا از آن بنياد مستضعفان است. آنها خانه‌هاي‌شان را مي‌خواهند و بنياد مستضعفان زمين‌هايش را. پس نتيجه مي‌شود درگيري ميان دوطرف. يك‌سو مردم مي‌ايستند تا با سنگ از ملك‌شان محافظت كنند و سوي ديگر ماموراني با گاز اشك‌آور و گلوله ساچمه‌اي.
در پي واكنش‌هاي بسيار جريان‌هاي مختلف و افكار عمومي به آنچه بر سر اين مردم آمده بود، روابط عمومي بنياد مستضعفان در اطلاعيه‌اي از شناسايي و تامين هزينه انتقال اين روستاييان ظرف دو هفته خبر داد. آن هم در حالي كه اكنون اين بنياد با استناد به تصاوير هوايي مدعي شده كه اين زمين‌ها تا همين چند سال پيش خالي از سكنه بوده‌اند. با اين همه اما آن اطلاعيه هم نتوانست انگشت اتهام را از بنياد مستضعفان و پرويز فتاح رييس اين بنياد كه اين روزها در كمال ناباوري به ‌شدت مورد انتقاد همفكران اصولگرايش قرار گرفته، بردارد. اتهام‌هايي كه به‌خصوص چند خبرگزاري اصولگرا و البته در راس آنها صدا و سيما به اين مدير اصولگرا وارد مي‌كردند.
در ادامه واكنش‌ها اين ماجرا اما ديروز معاون املاك بنياد مستضعفان بالاخره فرصتي براي دفاع پيدا كرد و با حضور در يك برنامه تلويزيوني گفت كه بنياد آماده است به كساني كه مغبون شده‌اند، كمك كند تا حق خود را از زمينخواران بگيرند. مرتضوي كه در برنامه چاپ اول كه از شبكه خبر پخش مي‌شود، درباره ماجراي روستاي ابوالفضل توضيح مي‌داد، گفت: «در ماجراي روستاي ابوالفضل بايد آن دسته از افرادي كه نيازمند يا مالباخته هستند و سپر بلا قرار گرفته‌اند، شناسايي شوند تا به آنها براي تامين مسكن كمك شود.» او همچنين با بيان اينكه بناي بنياد مستضعفان بر برخورد با محرومان و مستضعفان نيست، زيرا بنياد در همان منطقه ۳۰۰ واحد مسكوني ساخته است، ادامه داد: «با امام جماعت اين محل و نمايندگان ساكنان مذاكره كرده و توضيح داده بوديم.» نكته‌اي كه نشان مي‌داد مقامات استاني هم از ماجرا باخبر بوده‌اند.
معاون املاك بنياد مستضعفان همچنين تاكيد كرد كه به استناد قانون، نظارت بر ساخت و ساز‌هاي غيرمجاز از وظايف شهرداري‌ها و بخشداري‌هاست و ساير نهادها ازجمله بنياد مستضعفان وظيفه جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز را ندارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها