• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4734 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ شهريور

چند استقلالي مهرآباد را تبديل به رينگ بوكس كردند

در انتظار جريمه سنگين خاطيان

تا همين چند روز قبل مدام مي‌گفتيم چه كاري است كه بازيكنان و مربيان فوتبال بعد از هر شكست در صفحات شخصي‌شان در فضاي مجازي حاشيه ايجاد مي‌كنند؟ حالا بايد خدا خدا كنيم كاش همه دعواهاي فوتبالي هر چقدر هم چيپ و بي‌ارزش در همان فضاي مجازي باشد نه اينكه در فرودگاه مقابل چشمان مردم و هزاران دوربين گوشي‌هاي هوشمند! حالا بايد دعا كنيم، كاش بازيكنان بروند در همان اينستاگرام و توييتر خودشان را تخليه كنند نه اينكه وقتي پيراهن باشگاه را بر تن دارند و مشخصا منسوب به يك تيم هستند، وارد نزاع خياباني بشوند و مشت و لگد و فحش ناموسي رد و بدل كنند!
داستان از اين قرار است كه بامداد روز جمعه بازيكنان تيم استقلال بعد از شكست در فينال جام حذفي با پرواز اختصاصي از مشهد راهي تهران شدند. در فرودگاه عده‌اي از هواداران عصباني اين تيم كه منتظر ورود استقلالي‌ها بودند با ديدن فرهاد مجيدي و سايرين شروع به اعتراض و فحاشي كردند. در سمت مقابل بازيكنان استقلال هم كه هيچ فرد بزرگ‌تري از جمله سرمربي يا سرپرست بالاي سرشان نبود با مشت و لگد به سمت چند هوادار حمله و فضاي مقابل فرودگاه را تبديل به رينگ بوكس كردند. در راس اين بازيكنان روزبه چشمي، فرشيد اسماعيلي، محمد دانشگر و داريوش شجاعيان ديده مي‌شدند. مشت محكم فرشيد اسماعيلي به صورت مردي كه ادعا مي‌كرد طرفدار استقلال است در تصاوير واضح است. همچنين لگد محمد دانشگر نيز به شكل مشخص ثبت شده. دانشگري كه حتي نزديك بود به نيروي انتظامي حاضر در صحنه كه قصد داشت طرفين را جدا كند هم حمله ببرد. البته برخي از ناظرين به دخالت فرزاد مجيدي كه همراه فرهاد مجيدي هم بود، اشاره كردند. ويديوهاي مربوط به اين درگيري در ساعات اوليه صبح روز جمعه ميليون‌ها بار ديده شد و همه از خودشان مي‌پرسيدند واقعا چه اتفاقي رخ داده است؟ 
روزبه چشمي اولين نفر از طرف‌هاي درگير بود كه در يك استوري به حوادث پيش آمده، واكنش نشان داد. در اين استوري كه توجيه از سرتاپاي آن مي‌باريد يكي از كاپيتان‌هاي استقلال به مواردي نظير «رد نشدن از يك جاي خلوت براي مواجه نشدن با هوادار»، «فحاشي از جانب چند آدم مشكوك» و «هوادارنما بودن آن افراد» اشاره كرد اما دريغ از يك ابراز پشيماني ساده براي وارد شدن در يك نزاع خياباني! بعد از چند ساعت، باشگاه استقلال هم بيانيه‌اي در اين زمينه صادر كرد كه انگار خلاصه دفاعيات روزبه چشمي بود. در اين بيانيه آمده است: «برخي افراد مجهول‌الهويه با حضور در مقابل خروجي فرودگاه مهرآباد اقدام به هتاكي، فحاشي و حمله به بازيكنان و اعضاي كادر فني استقلال كردند كه در نهايت واكنش مجموعه تيم استقلال را به همراه داشت. باشگاه استقلال به اين وسيله ضمن ابراز تاسف بابت اتفاق رخ داده و محكوم كردن رفتار آن عده قليل اعلام مي‌كند در اين ماجرا از منافع و حقوق مجموعه تيم حمايت مي‌كند». با اين حال لحظاتي بعد برخي طرفداران تيفوسي و شناخته شده استقلال در پيام‌هايي تاكيد كردند كه آن افراد معترض مقابل فرودگاه از هواداران دو آتشه استقلال هستند. 
اينكه روزبه چشمي هيچ تقصيري را متوجه خود نمي‌داند يا باشگاه استقلال هيچ‌اظهارنظري در مورد بازيكنان نمي‌كند و با مجهوال‌الهويه خواندن طرف‌ درگيري سعي در تبرئه بازيكنان خود دارد بسيار عجيب است. چراكه در همه جاي دنيا باشگاه‌ها در چنين مواردي سعي مي‌كنند نشان دهند كه سياست‌هاي اصلي آنها به چه صورتي است. اينكه آن افراد طرفدار باشگاه استقلال بودند يا نه، مهم نيست. بازيكنان استقلال يا هر تيم ديگري حق ندارند با كسي كه لباس تيم رقيب را هم بر تن دارد و بي‌احترامي مي‌كند به اين شكل وارد درگيري شوند. براي نمونه مي‌توان به اتفاقات مشابه در سراسر دنيا مراجعه كرد. نزديك‌ترين نمونه‌اش كه سر و صداي زيادي به پا كرد، ماجراي لگد زدن پاتريس اورا بازيكن مارسي به يك هوادار در كنار زمين بود. هيچ كس در اينكه آن تماشاچي روي اعصاب او راه رفته بود، شكي ندارد. با اين حال نه سرمربي، نه باشگاه مارسي و نه فدراسيون فوتبال اين كشور به او بابت حمله‌اش حق ندادند. گارسيا سرمربي تيم در اين رابطه گفت:«پات بازيكني با تجربه است و روشن است كه نبايد واكنش نشان مي‌داد. پاتريس بازيكني است بسيار با تجربه و نمي‌توان به توهين‌ها با افراط و تفريط برخورد كرد» بعد باشگاه مارسي اورا را از تيم اخراج و يوفا هم اين بازيكن را ۷ ماه محروم كرد؛ محروميتي كه به عمر فوتبالي ستاره فرانسوي پايان داد.
حال كه باشگاه استقلال به هر دليلي قصد دارد با مسامحه از كنار چنين اتفاق زشتي عبور كند به نظر مي‌رسد كميته انضباطي فدراسيون فوتبال بايد در اسرع وقت واكنش نشان بدهد و با خاطيان به فراخور رفتار زشت‌شان برخورد كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون