• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4741 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ شهريور

تسليت‌ها

    حسن روحاني، رييس‌جمهوري: اين فقيه مبارز كه سال‌ها توفيق درس‌آموزي در مكتب بزرگاني چون امام خميني(ره) را داشت، تمام عمر پرتلاش خود را وقف خدمت در مسووليت‌هاي مختلف و گسترش معارف اسلامي و فرهنگ اهل‌بيت نمود و كارنامه ارزشمندي از خود به يادگار گذاشت كه بي‌شك زحمات اين عالم وارسته در عرصه‌هاي ديني و اجتماعي همواره در حافظه تاريخي مردم باقي خواهد ماند.
    سيد محمد خاتمي، رييس دولت اصلاحات: رحلت عالم جليل‌القدر، مرجع روشن‌بين و فقيه پارسا، آيت‌الله‌العظمي حضرت حاج آقا يوسف صانعي رضوان‌الله عليه كه عمر شريف و پربركت خود را صرف اعتلاء كلمه‌الله و شناخت و شناساندن معارف اهل‌البيت عليهم‌السلام و دفاع از آرمان‌هاي والاي انقلاب و حقوق و عزت مردم كرد خسارتي است بسيار بزرگ كه تنها لطف و عنايت ويژه حضرت حق مي‌تواند آن را جبران كند.
    آيت‌الله سيد محمد موسوي‌بجنوردي: فوت اين فقيه بزرگ نوآور ثلمه بزرگي به جهان اسلام بود. واقعا من امروز كه شنيدم گريه كردم و متاثر شدم كه اين فقيه بزرگ از دست ما رفت. اميدوارم خداوند تبارك و تعالي در جنات نعيم و بهشت برين از اين فقيه بزرگ و انسان وارسته استقبال كند.
    سيدحسن خميني، توليت آستان امام خميني(ره): آن عالم رباني و فقيه معظم از زمره برجسته‌ترين شاگردان امام عظيم‌الشأن بود كه در عين صلابت و تبحر در فقه اهل بيت عليهم‌السلام، به لوازم زندگي روزمره و جهان امروز توجه داشتند.
    علي اكبر محتشمي‌پور، عضو مجمع روحانيون مبارز: رحلت فقيه عاليقدر، مرجع تقليد نوانديش، ملجأ و ياور مظلومان، فريادگرعصرحاضر، «حضرت آيت‌الله العظمي مرحوم حاج شيخ يوسف صانعي»(ره) كه به حق شاگرد برجسته وفرهيخته و يادگارانديشه انقلابي و معنوي حضرت امام خميني بود را به محضر ولي‌الله الأعظم صاحب‌العصر حجت‌بن‌الحسن المهدي عجل‌الله تعالي فرجه الشريف تسليت عرض مي‌كنم.
 اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري: مجاهدت‌هاي عالمانه، اجتهادهاي شجاعانه و حضور موثر در تمامي صحنه‌هاي حساس انقلاب اسلامي، از عضويت در شوراي نگهبان تا مسووليت دادستاني كل كشور و از دوران مبارزه و پيروزي تاكنون از ويژگي‌هاي ممتاز اين عالم وارسته بود.
    الياس حضرتي، قائم‌مقام حزب اعتماد‌ملي: «‏رحلت فقيه روشن‌ضمير، عالم فرزانه و دانشمند برجسته، شاگرد حضرت امام راحل، حضرت آيت‌الله العظمي شيخ يوسف صانعي را به بيت مكرم ايشان، تمامي شيعيان و به‌خصوص مقلدان ايشان تسليت مي‌گويم. خسران نبود ايشان ضربه‌اي جبران‌ناپذير به روحانيت، حوزه‌هاي علميه و فقه پويا خواهد بود.
    علي يونسي مشاور رييس‌جمهوري در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي: آيت‌الله صانعي از مبرزترين شاگردان حضرت امام خميني(ره) و از مراجع بزرگ نوگرا، زمان شناس و مردمي و انقلابي بود كه همواره با فتاواي خاص و جديد، راهگشاي حل معضلات اجتماعي، فقهي و حكومتي بود.
    محمدرضا عارف، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي: وجود شخصيت‌هاي بزرگي چون آيت‌الله صانعي براي نسل جوان اين كشور بسيار ارزشمند است چرا كه آنان را به برخوردي عميق‌تر با نيازهاي‌شان براي بهره‌مندي از پشتوانه‌هاي روحانيت آگاه متقاعد مي‌كند.
   محسن هاشمي‌رفسنجاني رييس شوراي اسلامي شهر تهران: آيت‌الله صانعي كه از ابتداي مبارزات، نقش موثري در نهضت ايفا كرده و مورد اعتماد و محبت ويژه امام خميني(ره) بود، پس از كناره‌گيري از مناصب حكومتي، با ثلث قرن حضور در حوزه علميه قم، منشأ خدمات علمي برجسته‌اي در علوم اسلامي به ويژه اجتهاد پويا و نگرش فقهي مبتني بر در نظر گرفتن عناصر زمان و مكان، مرجع تقليدي به‌روز و نوانديش محسوب مي‌شود.
    سيد هادي خامنه‌اي، دبيركل مجمع نيروهاي خط امام: بدون ترديد، شجاعت و مسووليت‌پذيري سياسي و اجتماعي آن مرحوم و دفاع هميشگي از حقوق مردم، و سبك اجتهادي ايشان، چهره‌اي كم‌نظير در تاريخ روحانيت شيعه از ايشان ترسيم نموده است.
    حزب اعتمادملي: «مرحوم آيت‌الله‌العظمي صانعي به سبب نوگرايي‌هاي متعدد در فقه شيعه و نيز مواضع حق‌طلبانه، همواره مورد عتاب طيف‌هاي تندرو و خشك‌مذهب قرار داشت، اما هيچگاه اين سخن صاحب جواهر به شيخ انصاري را فراموش نكرد كه«از احتياط‌هاي خود بكاه، زيرا دين اسلام، شريعت آسان است » و همواره نيز بر همين سلوك باقي ماند و همين مساله نيز سبب اقبال مردم به فتاواي ايشان و نيز شمار بسيار مقلدان اين چهره ارزشمند شد. او به عنوان مرجع تقليد مردمي، مبارزي خستگي‌ناپذير، مجاهد في‌سبيل‌الله و انساني وارسته و حق‌جو، همواره در طرف مردم ايستاد. مرحوم آيت‌الله‌العظمي صانعي در پيروزي و تثبيت انقلاب اسلامي نيز نقشي شگرف ايفا كرد و در كنار دوستان ديگري همچون آيت‌الله كروبي، تاثير بسزايي در موفقيت انقلاب اسلامي داشت.»
    حزب اتحاد ملت ايران: آن مرجع انديشمند، شجاع و ساده‌زي، كه هرگز هيچ مصلحت و ملاحظه‌اي را برتر از رضايت خداوند، پايبندي به اخلاق و صراحت در بيان حقيقت نمي‌دانست، همواره در كنار ملت بود و در لحظه‌هاي دشوار انقلاب و پس از آن، در جنبش اصلاحات و در برابر رخ‌دادها و آزمون‌هاي سخت و در دفاع از آرمان‌هاي انقلاب و تداوم اصلاحات ثابت قدم، صريح و فعال بود.
    انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها: آنچه او را از ديگر اقرانش متمايز ساخت رويكرد فقهي و اجتهادي او براي تحول و پويايي فقه شيعه در جهت پاسخ‌گويي به نيازهاي نوپيدا بود، كه فتاوي او در مسائلي همچون برابري ديه زن و مرد و حقوق انساني اقليت‌هاي ديني از ثمرات ارزشمند و راهگشاي اين رويكرد بود.
    حزب نداي ايرانيان: حضرت آيت‌الله صانعي سال‌هاي متمادي از دروس بزرگاني چون حضرات آيات عظام بروجردي، اراكي، گلپايگاني و امام خميني تلمذ فرمود و از پيشتازان نهضت امام خميني و از ادامه‌دهندگان مكتب فقهي و فكري ايشان بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون