• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4747 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ شهريور

پيام وزير آموزش‌وپرورش به خانواده‌ها:

شرط برگزاري كلاس‌ها؛ امكان رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي

گروه اجتماعي| وزير آموزش‌وپرورش طي پيامي ضمن تبريك آغاز سال تحصيلي جديد به خانواده‌هاي دانش‌آموزان، نكاتي را براي خانواده‌ها مطرح و تشريح كرد.
به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجي‌ميرزايي در پيامي با بيان اينكه شرط برگزاري كلاس‌هاي حضوري امكان رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي است و در تحليل شرايط و برنامه‌هاي كه آموزش‌وپرورش براي تداوم آموزش دانش‌آموزان به‌ كار برده است، اظهار كرد: با اين وضعيت اكنون بخش قابل‌ توجهي از مديريت و نظارت بر تحصيل دانش‌آموزان بر عهده خانواده‌هاست و همكاري و تعامل بدون وقفه اوليا و مربيان، پشتوانه محكمي براي موفقيت فرزندان‌مان محسوب مي‌شود. 
در بخشي از اين پيام آمده است: «قبلا گفته مي‌شد، مدرسه خانه دوم فرزندان ماست، اما امروز با اطمينان مي‌گويم كه خانواده مدرسه اول است و در قبال همه اموري كه به فرزندان مربوط مي‌شود، مسوول است؛ به خصوص با پايداري و استمرار احتمال شيوع بيماري كوويد 19 نزديكي و همكاري اين دو نهاد اصيل و اثرگذار بايد تقويت شود. تلاش ما اين است كه بتوانيم با بهره‌گيري از خرد جمعي، يافته‌هاي علمي و تجارب ارزشمند ملي و بين‌المللي، تربيت فرزندان و آينده‌سازان اين مرز و بوم را به نحو موثر و مطلوبي به ‌پيش ببريم و اجازه ندهيم وقفه‌اي در جريان آموزش و تربيت آنان به وجود بيايد.» 
حاجي‌ميرزايي با اشاره به تقسيم آموزش به دو شيوه حضوري و غيرحضوري نوشته است: «با همه محدوديت‌هاي موجود به علت آثار غيرقابل ‌انكار روش حضوري بر سلامت جسمي، رواني، عاطفي و شناختي كودكان و نوجوانان كه ممكن است چشم‌پوشي از آن پيامدهاي تربيتي نامطلوبي بر رفتار دانش‌آموزان برجاي بگذارد به همه مدارس تاكيد شده است كه با تقسيم ساعات درسي به‌ وقت‌هاي كوتاه، فراگيران را از اين فرصت‌هاي طلايي محروم نكنند. در هر صورت شرط برگزاري كلاس‌هاي حضوري امكان رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي است. با اين وضعيت اكنون بخش قابل‌ توجهي از مديريت و نظارت بر تحصيل دانش‌آموزان بر عهده خانواده‌هاست و همكاري و تعامل بدون وقفه اوليا و مربيان، پشتوانه محكمي براي موفقيت فرزندان‌مان محسوب مي‌شود. از اعضاي محترم شوراي انجمن اوليا و مربيان مدارس درخواست مي‌كنم در تعامل مستمر با خانواده‌هاي دانش‌آموزان نظرات آنان را به شوراي مدرسه منعكس و از آنچه باعث نگراني والدين عزيز مي‌شود، پيشگيري كنند. از مديران محترم مدارس خواسته‌ام با تشكيل مستمر جلسات شوراي مدرسه در اجراي مصوبات آن اهتمام كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون