• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4759 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۳ مهر

اولين ليست اسكوچيچ براي تيم ملي

رونمايي از تفكرات مربي كروات

قرار بود روز دوازدهم مهر (شنبه) اردوي تيم ملي فوتبال ايران آغاز شود؛ دقيقا ۳۲۴ روز بعد از آخرين بازي تيم ملي فوتبال ايران. با اين حال اردو طبق برنامه آغاز نشد و اعلام شد از امروز (يكشنبه) اردوي تيم ملي فوتبال آغاز مي‌شود و ليست نهايي بازيكنان نيز بعد از انجام بازي پرسپوليس و النصر منتشر خواهد شد. جدا از اينكه معلوم نيست اين يك روز تاخير براي چه بوده چون به جز بازيكنان پرسپوليس ساير بازيكنان در اختيار خودشان يا تحت تمرينات آماده‌سازي باشگاه هستند، مشكل اصلي در شكل اطلاع‌رساني قطره‌چكاني دعوت‌شدگان به اردوي تيم ملي است. در حالي كه در همه جاي دنيا رسم بر اين است كه يك ليست مشخص شده در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌گيرد يا در خروجي وب‌سايت فدراسيون بارگذاري مي‌شود، در فدراسيون ايران تمهيد ديگري انديشيده شده و خبرنگاران حاضر در هتل المپيك بايد از روي رفت‌و‌آمد بازيكنان به هتل ليست انتخابي اسكوچيچ را حدس مي‌زدند و از آنجايي كه اردوي دو تيم ذوب‌آهن و فولاد هم به اين مجموعه ارتباط دارد بايد حواس‌شان مي‌بود كه در دام نكته انحرافي معما نيفتند و ملي‌پوشان را با بازيكنان ليگ اشتباه نگيرند. فدراسيون هم ابتدا اجازه داد حدس و گمان‌ها زده شود بعد در سايت فدراسيون بخشي از جواب درست را اعلام كرد!
بر اين اساس ابتدا سه بازيكن استقلال يعني مهدي قائدي، عارف غلامي و رشيد مظاهري در هتل المپيك حاضر شدند تا اولين سورپرايز ليست اسكوچيچ مشخص شود؛ حضور عارف غلامي در تيم ملي. بعد از اين سه نفر مجيد حسيني مدافع ايراني ترابوزان اسپور تركيه به اردو اضافه شد. حسيني در چند بازي اخير تيمش در ليست ترابوزاني‌ها قرار نگرفته به اين دليل كه او در كش و قوس پيوستن به يك تيم بزرگ‌تر قرار دارد. بعد از آن نوبت به اميد نورافكن هافبك سپاهان رسيد تا به اردو اضافه شود و بعد از آن سايت رسمي فدراسيون فوتبال در خبري اسامي ۹ بازيكن از مجموع دعوت‌شدگان را رسانه‌اي كرد. به جز پنج بازيكني كه رسانه‌ها نام‌شان را برده بودند، در اين ليست نام‌هاي علي كريمي از استقلال، پيام نيازمند از سپاهان، احسان حاج‌صفي از تراكتور و مجتبي نجاريان از فولاد هم به چشم مي‌خورد. مجتبي نجاريان پديده فصل پيش ليگ برتر دومين غافلگيري اسكوچيچ به حساب مي‌آيد. قرار است بازيكنان دعوت شده به اردو ابتدا تست كرونا بدهند و سپس در اردو حاضر شوند. در ادامه خبر فدراسيون آمد كه ساير بازيكنان بعد از بازي پرسپوليس با النصر اعلام مي‌شوند.
حال معلوم نيست چرا چنين پروسه شبه پليسي براي دعوت از بازيكنان درنظر گرفته شده است؟ نمي‌توان تصور كرد كه اسكوچيچ هنوز در دعوت از بازيكنان پرسپوليس به جمع‌بندي نرسيده بود و منتظر بود بازي فينال برگزار شود. او قطعا بعد از بازي با پاختاكور يا حتي قبل‌ترش مي‌دانسته از جمع سرخ‌ها چه كساني دعوت مي‌شوند. با اين حال اعلام نكردن اسامي آنها به جهت اينكه مي‌توانست در تمركز بازيكنان تاثير بگذارد كار درستي بوده است، ولي اين قضيه در مورد ساير بازيكنان صدق نمي‌كند. مي‌شد روز دوازدهم يا حداكثر صبح سيزدهم ليست اسامي دعوت شده به جز بازيكنان پرسپوليس اعلام شود و بقيه نفرات بعد از بازي فينال غرب آسيا. البته شايد فدراسيون يا اسكوچيچ پيش خودشان گمان كرده‌اند ممكن بود بازيكنان پرسپوليس با احتساب اينكه چه بازيكناني در پست تخصصي خودشان به تيم ملي دعوت شدند شانس حضور يا عدم حضور در ليست را محاسبه مي‌كردند و باز روي تمركزشان تاثير مي‌گذاشت! درنهايت آخر وقت روز شنبه اولین لیست اسکوچیچ اعلام شد و این نفرات به اردوی تیم ملی دعوت شدند: امیر عابدزاده، محمدرشید مظاهری، پیام نیازمند، صادق محرمی، میلاد محمدی، حسین کنعانی زادگان، عارف غلامی، شجاع خلیل زاده، مجید حسینی، سیامک نعمتی، مجتبی نجاریان، احمد نورالهی، علی کریمی، وحید امیری، مهدی ترابی، سامان قدوس، احسان حاج صفی، امید نورافکن، علی قلی زاده، سردار آزمون، مهدی طارمی، کاوه رضائی، مهدی قائدی.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون