• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4764 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر

اخبار ضد و نقيضي از ابتلاي برخي مسوولان ارشد كشور به كرونا شنيده مي‌شود

كوويد ‌۱۹؛ بازي سياسي جديد؟

محمدباقر قاليباف، سعيد نمكي و محمدباقر نوبخت؛ اين سه نفر از جمله مقامات ارشدي هستند كه طي يكي، دو روز گذشته اخبار ضد و نقيضي از ابتلاي‌شان به كرونا منتشر شد. اين اخبار البته به‌ صورت رسمي منتشر نشد و اغلب اين حرف و حديث‌ها، از خبرهاي فضاي مجازي بود. در اين فضاي متفاوت رسانه‌اي اما فريد مدرسي، روزنامه‌نگار شناخته‌‌شده‌ترين كاربري بود كه اين خبر را در توييتر خود منتشر كرد. او البته تنها از دولتي‌ها خبر داشت و درمورد آنها نوشت: «متاسفانه آقايان محمدباقر نوبخت، رييس سازمان برنامه و بودجه و سعيد نمكي، وزير بهداشت مبتلا به كرونا شده‌اند كه البته وضعيت سلامتي آنان مثبت و رو به بهبودي است. براي سلامتي ايشان و ساير بيماران كرونايي دعا كنيم.» دقايقي بعد اما رييس مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت بهداشت، اخبار منتشر شده در فضاي مجازي مبني بر ابتلاي نمكي به كوويد‌19 را تكذيب كرد. كيانوش جهانپور كه با ايسنا گفت‌وگو مي‌كرد، البته تاكيد كرد: «وزير بهداشت طي يكي، دو روز اخير به‌ دليل مشكلات مزمن قبلي در ناحيه ستون فقرات، گردن و كمر و به توصيه پزشكان استراحت كرده و باتوجه به بهبودي حاصل شده، از فردا برنامه روزانه خود را خواهند داشت.» نسرين وزيري، مدير روابط عمومي و بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه ضمن رد اين شايعه در توييتر خود نوشت: «دكتر نوبخت اين روزها همچون گذشته روزهاي پركاري دارند. از هدايت ستاد بودجه تا پيگيري و ابلاغ تخصيص و مكاتبات بودجه‌اي. دو نامه ايشان به دكتر نمكي و پيام تسليت براي استاد شجريان هم نشان از فعاليت ايشان حتي در تعطيلات دو روز گذشته دارد.»
علاوه بر تكذيب خبر ابتلاي دولتي‌ها به كرونا، خيلي زود خبر ابتلاي رييس مجلس به كوويد‌۱۹ نيز تكذيب شد. احسان عسكري، مديركل حوزه رياست مجلس در حساب كاربري‌اش در توييتر عكسي از نشست صبح روز شنبه قاليباف منتشر كرد و نوشت: «درست است كه دشمنان مشغول به شايعه‌سازي و بيمارسازي آقاي دكتر قاليباف هستند اما ايشان بي‌توجه به تمام اين مسائل مشغول به كار، كار و كار است. ساعت6:30 صبح دومين جلسه، صبح  شنبه ۱۹ مهر»
اگرچه در مورد سعيد نمكي باز هم زمزمه‌هايي مبني بر قهر با دولت و چالش‌هايي با حسن روحاني شنيده و گفته مي‌شود و برخي ناظران معتقدند كه غيبت چند روزه او احتمالا به اين موضوع مرتبط است اما در مورد نوبخت و قاليباف از دولت و مجلس به نظر مي‌رسد كه ماجرا بيشتر، يك بازي رسانه‌اي متاثر از چالش عمومي دولت دوازدهم و مجلس يازدهم در چند ماه اخير و مشخصا روحاني- قاليباف طي هفته گذشته است؛ چالشي كه بعد از بازديد قاليباف از بخش بيماران حاد كرونايي و لغو نشست سران قوا ميان دو رييس قوه را شكرآب كرد و بعيد نيست كه آنچه ديروز درباره ابتلاي دولتي‌ها و مجلسي‌ها به كرونا در فضاي مجازي منتشر شد، به ‌نحوي از اين غائله نشأت گرفته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون