• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4764 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر

احمدي‌نژاد از وزير اطلاعات روحاني خواست به وضع بقايي و ديگر بهاري‌ها رسيدگي كند

مرد نامه‌هاي بي‌پاسخ

دولت‌هاي نهم و دهم كه پايان يافت و محمود احمدي‌نژاد كه از قدرت كنار رفت و يارانش از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شدند، اوضاع براي بهاري‌ها به يك‌باره دگرگون شد. احمدي‌نژادي كه روزگاري محبوب‌ترين فرد ميان اصولگرايان بود و اقدامات كرده و ناكرده‌اش بي‌كم و كاست با مهر تاييد آنان و رسانه‌هاي‌شان مواجه مي‌شد، يك باره از عرش به فرش رسيد و شد مطرود آنان. او اين روزها و در فاصله يكسال مانده تا پايان دوازدهمين دوره جمهوري اسلامي پس از آنكه فراز و فرودي به ‌نسبت قابل‌توجه را پشت‌ سر گذاشت، دوباره در نزديك‌ترين فاصله با ياران سابقش به ويژه تندروهاي اصولگرا قرار گرفته و همچنان احتمال حضورش در انتخابات رياست‌جمهوري 1400 بالاست ولي آنچه شرايط را براي او را خطرناك‌تر كرده و احتمال اجماع دوباره اصولگرايان بر او را منتفي ساخته، نامه‌نگاري‌هايش است. روزي به وليعهد عربستان سعودي نامه نوشته و او را براساس عرف بين‌المللي «عاليجناب» خطاب كرده و فرياد اعتراض اصولگرايان را بلند مي‌كند، روز ديگر از آمادگي‌اش براي ايجاد صلح در جهان با آنجليناجولي، بازيگر هاليوودي خبر داده و حس طنزپردازي كاربران شبكه‌هاي اجتماعي را بيدار مي‌كند.
محمود احمدي‌نژاد كه اين روزها از هيچ تلاشي براي بازگشت به اخبار فروگذار نبوده و بعضا اظهاراتي در تضاد 180 درجه‌اي با مواضع و اقدامات گذشته‌اش به زبان مي‌آورد، در آخرين اقدام خود نه قصد ايجاد صلح در جهان را كرده و نه هدايت قشر خاكستري جامعه ايران را بلكه طي نامه‌اي به وزير اطلاعات دولت تدبير و اميد، خواستار رسيدگي به شرايط يكي از معدود چهره‌هاي نزديك به خود شده است. رييس دولت‌هاي نهم و دهم طي نامه‌اي به سيدمحمود علوي ضمن ابراز نگراني درباره وضعيت معاون خود در دوران حضور در كاخ رياست‌جمهوري، براساس گزارش منتشرشده در دولت بهار، پايگاه خبري حامي جريان محمود احمدي‌نژاد، به «تشريح اقدامات مخرب و غيرانساني برخي عوامل موثر در دستگاه اطلاعاتي كشور عليه حميد بقايي و ياران نهضت به سوي بهار» پرداخته و همزمان «خواستار برخورد جدي» وزير اطلاعات دولت دوازدهم «با اين عناصر شد.» دولت بهار به عنوان مرجع اصلي انتشار اين نامه، از چيستي اقدامات مخرب مدنظر احمدي‌نژاد جزيياتي منتشر نكرده و برخلاف روال معمول، متن نامه او را نيز روي خروجي خود قرار نداده است ولي به نظر مي‌رسد احمدي‌نژاد در حال آغاز تلاش‌هايي براي آزادي نزديك‌ترين چهره به خود است.
حميد بقايي كه چندي پيش به تحريريه روزنامه شرق حمله كرده و از تيتر اين روزنامه بابت مبناي خروجش از ايران به‌شدت عصبي بود، همين چندي پيش و براساس اعلام وكيلش در بيمارستان اعصاب و روان بستري شد. وكيل او علت اين اقدام را فشارهاي ناشي از بازداشت اعلام كرده و تصاوير منتشرشده از بقايي نيز از كاهش وزن شديد او حكايت داشت. ضعف جسماني كه حتي موجبات اعتراض برخي اصلاح‌طلبان نسبت به وضعيت اين زنداني را فراهم آورد و حالا بايد منتظر ماند و ديد واكنش قوه قضاييه نسبت به نامه محمود احمدي‌نژاد چه خواهد بود چراكه بعيد است از وزارت اطلاعات با اطلاعيه يا بيانيه‌اي به تاييد يا تكذيب گفته‌هاي رييس‌جمهوري سابق ايران بپردازد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون