• ۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4766 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۲ مهر

كمد كپسولي

سحر موسوي

چه چيز مي‌تواند مانع خريد مكرر و ميل به داشتن لباس‌هاي متنوع شود؟ به حجم لباس‌هاي موجود در كمد لباس خود نگاهي بيندازيد. تجربه گم كردن لباس در كمد لباس‌تان را داشته‌ايد؟ درست زماني كه به آنها نياز داريم از چشم پنهان مي‌شوند. با وجود انبوه لباس و پر بودن قفسه‌ها، هنوز به فكر خريد آن ژاكت و ديگر كالاهايي كه به چشم‌مان آمده‌اند، هستيم و تصور مي‌كنيم براي آراستگي و خوش‌پوشي نيازمند آنها هستيم.

تاريخچه

كمد كپسولي اصطلاحي است كه دهه ۷۰ توسط سوزان فاوكس صاحب بوتيك «كمد لباس»، در لندن به وجود آمد.

طبق تعريف او كمد كپسولي، مجموعه‌اي كوچك از لباس‌هاي كاربردي‌اي است كه از مد خارج نمي‌شوند و به راحتي با يكديگر هماهنگ مي‌شوند.

ايده‌اي كه توسط دونا كارن طراح امريكايي عمومي شد و محبوبيت پيدا كرد و خيلي سريع تبديل به موضوع مهم بسياري از برنامه‌هاي تلويزيوني گشت.

چگونگي ايجاد يك كمد كپسولي

كمد كپسولي به زبان ساده مجموعه‌اي محدود از لباس‌هاي ساده و كاربردي است كه به‌راحتي با هم ست مي‌شوند و امكان ايجاد پوشش متنوع با لباس‌هاي محدود را ايجاد مي‌كنند. موجودي كمد كپسولي از لباس‌هاي كليدي و اصلي‌اي است كه وجود آنها در كمد ضروري است، تشكيل مي‌شود. براي نمونه: شلوار پارچه‌اي مشكي، شلوار جين، كفش پاشنه بلند يا كفش مردانه مشكي، كفش كتاني سفيد

اضافه كردن كالاهاي تاثيرگذار

شايد تصور كنيد داشتن لباس‌هاي ساده چقدر كسل‌كننده و تكراري خواهد بود، اما موجودي كمد كپسولي به كالاهاي اصلي ختم نمي‌شود و در كنار لباس‌هاي پايه‌اي، تعدادي لباس كه بيانگر شخصيت پوشش ما هستند در آن گنجانده مي‌شوند. براي نمونه هر كدام از ما به يك رنگ و كالايي علاقه داريم كه وجود آنها در كمد لباس‌مان مي‌تواند حس بهتري در ما ايجاد كند و سبك پوششي كه معرف شخصيت ما هست را به همراه داشته باشد كه پيشنهاد مي‌شود در هر كمد لباسي به صورت گزيده از آنها استفاده شود و تركيب لباس‌هاي پايه‌اي و لباس‌هاي خاص و انتخابي شماست كه ست‌هاي متنوع و نامحدود را ايجاد خواهد كرد.

با ايجاد يك كمد كپسولي متوجه خواهيم شد كه تنوع پوشش از طريق روش‌هاي متفاوت هماهنگ كردن لباس‌ها ايجاد مي‌شود و نيازي به خريد زياد و پر كردن كمدمان از لباس‌هاي مختلف نخواهيم داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون