• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4767 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر

با آغاز مرحله سوم پويش ملي «احسان سلامت» صورت گرفت

ارسال يك ميليون بسته بهداشتي و اقلام دارويي به مناطق محروم كشور

رييس ستاد اجرايي فرمان امام در حاشيه مراسم ارسال يك ميليون بسته بهداشتي و اقلام دارويي و اعزام كاروان‌هاي سيار پزشكي به مناطق محروم كشور، از نهايي شدن مراحل ساخت واكسن كرونا توسط محققان جوان اين ستاد خبر داد.
صبح روز ۲۲ مهر‌ آيين آغاز مرحله سوم پويش ملي «احسان سلامت» با هدف ارسال يك ميليون بسته بهداشتي و اقلام دارويي و اعزام كاروان‌هاي سيار پزشكي به مناطق محروم كشور براي مقابله با بيماري كرونا، با حضور رييس ستاد اجرايي فرمان امام، مديران عامل بنيادهاي بركت و احسان در نمايشگاه دايمي ستاد اجرايي برگزار شد.
محمد مخبر در اين مراسم با تاكيد بر اينكه يكي از وظايف تمام دستگاه‌هاي حاكميتي ايجاد بستر مشاركت و نقش‌محوري براي مردم است، گفت: اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد دارند كه مشكلات از داخل حل مي‌شود به اين دليل است كه ابزار حل مشكلات خود مردم هستند و ما در ستاد اين را تجربه كرديم كه گره‌ها به دست خود مردم باز مي‌شود.
مخبر افزود: ستاد اجرايي فرمان امام در حوادث مختلف مانند سيل و زلزله و حتي كرونا هميشه جزو اولين دستگاه‌هايي بوده كه در كنار مردم حضور يافته و با تمام قوا براي رفع مشكلات و امدادرساني بي‌وقفه اقدام كرده است.
او تاكيد كرد: نخستين جلسه در ستاد اجرايي فرمان امام براي مبارزه با كرونا در اسفند ماه برگزار شد و بلافاصله براي چالش‌هاي روبه‌رو ورود كرديم و امروز مي‌توانم ادعا كنم اگر ستاد در بحث كرونا و تامين و توليد اقلام بهداشتي و دارويي ورود نمي‌كرد، كشور دچار يك بحران جدي مي‌شد.
مخبر با اشاره به تلاش محققان ستاد براي توليد واكسن كرونا افزود: محققان دارويي ستاد از ۶ مسير براي ساخت واكسن كرونا اقدام كردند كه دو مسير به مراحل نهايي نزديك شده و چندمرحله تست حيواني آنها ازجمله تست و تزريق ويروس بسيار قوي شده روي ميمون، با موفقيت انجام شد و كارايي واكسن تاييد شد و به‌زودي تست انساني هم انجام خواهد شد.
او افزود: پس از اينكه واكسن به ميمون تزريق شد، هيچ اثري از ويروس در اين حيوان مشاهده نشد و حتي در پاتولوژي هم اثري از ويروس نبود؛ تمامي مستندات ساخت واكسن به وزارت بهداشت ارايه شده تا مجوز تست انساني صادر شود.
او عنوان كرد: خط توليد مجهز واكسن كرونا را نيز ساخته و آماده شده و همزمان با اعلام موفقيت تست انساني، افتتاح اين خط توليد انجام خواهد شد كه در اين خط توليد بيش از نياز كشور مي‌توانيم واكسن كرونا توليد كنيم.
مخبر با اشاره به توزيع 9 ميليون بسته معيشتي و اقلام بهداشتي بين آسيب‌ديدگان كرونا در ماه‌هاي اخير توسط ستاد اجرايي افزود: امروز هم يك ميليون بسته بهداشتي حاوي پنج ميليون ماسك و يك ميليون مواد ضدعفوني‌كننده براي مناطق محروم كشور، همچنين ۱۰ هزار كيت آزمايشگاهي و سه هزار رمديسيور هم به‌صورت رايگان بين بيمارستان‌هاي مناطق محروم توزيع خواهيم كرد، همچنين كاروان‌هاي سلامت مجهز به كيت‌هاي تشخيص كرونا و تجهيزات دوراپزشكي هم از امروز به اين مناطق اعزام مي‌شوند.
در بخش ديگري از اين مراسم ارتباط ويديوكنفرانسي با پنج استان قم، فارس، هرمزگان، گيلان و يزد برقرار شد تا با دستور رييس ستاد اجرايي فرمان امام توزيع اقلام بهداشتي توسط نيروهاي جهادي همكار ستاد در اين استان‌ها آغاز شود. حجت‌الاسلام دژكام، نماينده ولي‌فقيه در استان فارس در اين ارتباط ويديوكنفرانسي گفت: از خدمات ستاد اجرايي در مناطق محروم تقدير و تشكر مي‌كنيم به ويژه خدماتي كه در حوزه كرونا براي ارسال بسته‌هاي معيشتي و بهداشتي و ايجاد اشتغال براي آسيب‌ديدگان كرونا داشتند.
 حجت‌الاسلام سعيدي، نماينده ولي‌فقيه در قم نيز با تاكيد بر اينكه خدمات ستاد به مردم باعث افتخار براي نظام است، تصريح كرد: مردم در عين گرفتاري از ايثار دست بر نمي‌دارند؛ عقلانيت، نگاه به درون و اتكا به مردم ايثارگر است. حجت‌الاسلام ناصري، نماينده ولي‌فقيه در يزد نيز با بيان اينكه بزرگ‌ترين ويژگي ستاد اجرايي فرمان امام اين است كه هيچ مشكل و مانعي آنها را متوقف نمي‌كند، گفت: ‌اي كاش در اين شرايط كشور چند نهاد مثل ستاد اجرايي داشتيم كه به جاي نگاه به بيرون، بتوانند براي نجات كارخانه‌هاي تعطيل شده و حل معضل بيكاري و مشكلات معيشتي مردم، نيروهاي داخل را بسيج كنند و جلوي خروج ارز و خام‌فروشي‌ها را بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون