• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4786 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۰ آبان

وضعيت بغرنج سينماهاي امريكا

سينماهاي امريكا ورشكسته مي‌شوند؟ 
رييس انجمن سينمادارهاي امريكا گفت، آنها همين حالا به كمك نياز دارند، چون دارند با باز نگهداشتن سالن‌هاي سينماها ضرر مي‌كنند. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، سالن‌هاي زنجيره‌اي سينما در امريكا نمي‌توانند منتظر ورود جو بايدن به كاخ سفيد بمانند و همين حالا به كمك نياز دارند. اين پيغامي است كه جان فيتين، رييس انجمن مالكان سالن‌هاي سينماي ملي امريكا اخيرا داده و به نيابت از سينماهايي كه سازمانش را تشكيل مي‌دهند به دولت هشدار داده است. او گفته كنگره بايد در نخستين فرصت لايحه «صحنه‌هاي‌مان را نجات دهيد» را تصويب كند. اين تلاشي ۲ حزبي براي اهداي ميلياردها دلار كمك مالي به مكان‌هاي برگزاري كنسرت‌ها و سالن‌هاي سينماست كه ضربه‌هاي عظيمي از قرنطينه‌هاي مرتبط با كوويد‌۱۹ خورده‌اند. فيتين مي‌گويد: اگر اين لايحه تصويب نشود، صنعت نمايش دچار موجي نابودكننده از ورشكستگي و انحلال شركت‌ها مي‌شود. او مي‌گويد: زمان بسيار مهم است و در جلساتي كه بين نوامبر و به قدرت رسيدن بايدن در ژانويه برگزار مي‌شود، او دوباره خواستار تصويب آن خواهد شد.
حتي با وجود اينكه اين لايحه هم از سوي جمهوري‌خواهان و هم دموكرات‌ها مورد حمايت قرار گرفته، تصويب آن ممكن است سخت باشد. دليلش اين است كه اين لايحه بخشي از يك لايحه بزرگ‌تر است كه هنوز ۲ حزب سر جزييات آن مشغول بحث هستند و موضع‌شان به هيچ‌وجه به يكديگر نزديك نشده است. فيتين گفت: ما اميدوار هستيم كه از اين ايده پشتيباني بيشتري شود. ما خواستار يك برنامه كمكي ۱۵ ميليارد دلاري براي كسب‌وكارهايي هستيم كه به خاطر بحران كرونا ضربه بزرگي خورده‌اند. اين شامل صحنه‌هاي نمايش، كنسرت‌ها و سالن‌هاي سينما مي‌شود. او اضافه كرد: تحت اين قانون، اگر شما در سال ۲۰۱۹ مشغول كار بوديد و وضع‌تان خوب بود و بعد در سال ۲۰۲۰ تعطيل شديد يا به ‌شدت تحت تاثير قرار گرفتيد، مي‌توانيد مقداري كمتر از نصف سودتان در سال ۲۰۱۹ كمك مالي دريافت كنيد. به گفته او اين مبلغ مي‌تواند نقدينگي كوتاه‌مدت موردنياز شركت‌ها را تامين كند تا به آن سوي پاندمي برسند. فيتين اضافه كرد: حتي با وجود اينكه در ۴۸ ايالت اجازه افتتاح دريافت كرده‌ايم، بدون مجموعه‌اي قابل‌توجه از فيلم‌هاي بزرگ و با‌توجه به اينكه مردم هنوز نگران ويروس هستند، سودهاي‌مان نابود شده هستند. ما داريم با باز نگهداشتن كسب‌وكارمان ضرر مي‌كنيم. اين وضعيت براي خيلي از شركت‌ها مرگ يا زندگي است.

فيلم كوين كاستنر در صدر باكس آفيس 
كوين كاستنر و دايان لين با فيلم جديد «رهايش كن» در صدر فروش گيشه‌هاي امريكا قرار گرفتند. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، فيلم «رهايش كن» ساخته فوكوس فيچرز در باكس آفيس هفته انتخابات رياست‌جمهوري امريكا كه تا حدود زيادي بي‌رمق بود، كمي تحرك ايجاد و آخر هفته را با فروش تخميني ۴،۱ ميليون دلار آغاز كرد. در دوران پاندمي كوويد‌۱۹، اين رقم فروش پايين براي اول كردن فيلم كافي بود. فوكوس همچنين با اكران فيلم ژانر وحشت «بيا بازي كن» در هفته دوم نمايشش توانست رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. اين فيلم كه محصول مشترك اين كمپاني با شركت امبلين پارتنرز است، توانست ۱،۷ ميليون دلار بفروشد و فروش كل خود را به ۵،۶ ميليون دلار برساند. فوكوس فيچرز كه بخشي از شركت يونيورسال پيكچرز است، به خاطر قراردادي كه شركت مادر آن با سينماهاي اي‌ام‌سي امضا كرده، توانسته در دوران كرونا فعال بماند. قرارداد به آنها اجازه مي‌دهد فيلم‌هاي‌شان را ظرف ۱۷ روز از اكران سينمايي، در پلتفرم‌هاي ويديويي هم پخش كنند و به‌ازاي آن اي‌ام‌سي بخشي از سودهاي ديجيتال را به خود اختصاص مي‌دهد. در فيلم «رهايش كن» كوين كاستنر نقش يك كلانتر بازنشسته را بازي مي‌كند و دايان لين همسر اوست. آنها مزرعه خود در مونتانا را رها مي‌كنند تا نوه‌شان را از دست يك خانواده خطرناك كه در داكوتا زندگي مي‌كند، نجات دهند. لزلي منويل كه براي كارش در فيلم «نخ خيال» در سال ۲۰۱۷ نامزد دريافت جايزه اسكار شده بود، از ديگر بازيگران فيلم است. توماس بزوكا فيلمساز «سنگ خانوادگي» اين پروژه را نوشته و كارگرداني كرده است. در آخر هفته‌اي كه گذشت، فيلم كمدي «جنگ با پدربزرگ» با نقش‌آفريني رابرت دنيرو ۱،۵ ميليون دلار فروخت و در رتبه سوم قرار گرفت. به اين ترتيب فروش اين فيلم پس از سه هفته اكران به ۱۳،۴ ميليون دلار رسيده است. فيلم «دزد صادق» محصول اوپن رودز با نقش‌آفريني ليام نيسون كه چهارم شد ۱،۱ ميليون دلار فروخت. به اين ترتيب فروش كل فيلم به ۱۱،۲ ميليون دلار رسيد. «تنت» كريستوفر نولان جمع پنج فيلم اول را تكميل كرد و داخل امريكا ۹۰۵ هزار دلار فروخت. به اين ترتيب فروش اين فيلم علمي‌-‌تخيلي در امريكا به ۵۵،۱ ميليون دلار رسيد و در سطح جهان هم اين فيلم ۳۵۰،۸ ميليون دلار فروخته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون