• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4804 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ آذر

فوتبال اروپا در هفته‌اي كه گذشت

اميدواري در منچستر، نگراني در مادريد

در شنبه و يكشنبه‌اي كه گذشت رقابت‌هاي فوتبال باشگاهي اروپا ادامه پيدا كرد. اين در حالي است كه تيم‌هاي مطرح اروپايي بايد طي سه روز آينده در ليگ قهرمانان و ليگ اروپا به ميدان بروند. فشردگي بازي‌ها به قدري بالاست كه شايد خيلي از تيم‌ها حتي فرصت ريكاوري هم پيدا نكرده باشند. مخصوصا تيم‌هاي ناكام كه بايد بدون زمان كافي براي حل مشكلات فني و روحي به ديدارهاي بعدي برسند. 

زيدان هم سينوسي مي‌شود
رئال مادريد در ليگ قهرمانان اروپا امشب در زمين شاختار دونتسك اوكراين به زمين مي‌رود. رئال چهارشنبه هفته پيش در يوسي‌ال و در ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا مقابل اينتر قرار گرفت و برنده شد. شاگردان زيدان ۷۲ ساعت بعد در مادريد مقابل آلاوز قرار گرفتند و با نتيجه دو بر يك شكست خوردند. در اين بازي زيدان تصميم گرفت به چند بازيكن اصلي‌اش استراحت بدهد. ضمن اينكه او بنزما و راموس را هم در اختيار نداشت. نتيجه چنين تصميمي باخت ميزبان بود كه با نتيجه دو بر يك رقم خورد. اين سومين باخت زيدان در فصل جديد لاليگا با رئال مادريد به حساب مي‌آيد. رئال در فصل قبل كه قهرمان شد در مجموع ۳۸ بازي تنها ۳ بار طعم شكست را چشيده بود. از دست رفتن سه امتياز مقابل آلاوز تنها تلفات رئال نبود. ادن هازارد ستاره رئالي‌ها كه تازه از مصدوميت رها شده بود در بازي شنبه شب دوباره آسيب ديد و معلوم نيست كي به مسابقات بازمي‌گردد. نتايج سينوسي زيدان و تيمش امسال هواداران رئال را حسابي نگران كرده است. ناكامي مقابل شاختار در زمين حريف مي‌تواند يك دردسر بزرگ براي زيزو ايجاد كند. 

يوونتوس بدعادت شده است
همه منتظر برد پرگل يوونتوس مقابل بنونتو يكي از قعرنشين‌هاي سري‌آ بودند. هيچ كس روي كاغذ شانسي براي تيم تازه راه يافته به سطح اول فوتبال ايتاليا قائل نبود. شايد به همين دليل آندره‌آ پيرلو سرمربي يووه تصميم گرفت به رونالدو استراحت بدهد تا در بازي چهارشنبه شب تيمش در ليگ قهرمانان مقابل ديناموكيف آماده‌تر باشد. اما گويا يوونتوس در اين دو سال آن قدر به بودن رونالدو عادت كرده كه بدون حضور او حتي نمي‌تواند از سد بنونتو عبور كند. بانوي پير در اين بازي با نتيجه يك بر يك متوقف شد و با ۱۷ امتياز در رده چهارم جدول جا گرفت. بعد از بازي پيرلو اعتراف عجيبي كرد. او گفت بايد به بردن بدون رونالدو عادت كنيم. اين جمله تلويحا نشان‌دهنده وابستگي بيش از حد بيانكونري به سي‌آرسون است. رونالدويي كه شايعاتي مبني بر جدايي‌اش از يوونتوس در پايان فصل به گوش مي‌رسد. يوونتوس بر خلاف فصول قبلي كه از همان ابتدا نشان مي‌داد سطحش از باقي تيم‌ها و مدعيان بالاتر است، در اين فصل چندان درخشان ظاهر نشده. از سمت ديگر ميلان فعلا با اختلاف ۵ امتيازي صدرنشين سري آ است. 
تاتنهام  اسب  نيست
صدرنشيني تاتنهام در ليگ برتر انگليس در پايان هفته دهم اتفاق دور از ذهني است. حتي اگر مورينيو روي نيمكت اسپرز نشسته باشد. با اين حال اين دقيقا اتفاقي است كه رخ داده. يكشنبه شب و در ادامه هفته دهم تاتنهام در استمفورد بريج مقابل چلسي قرار گرفت. بازي منطقي و بسته اسپرز در پايان نود دقيقه نتيجه تساوي بدون گل و يك امتياز حساس براي تيم مهمان به ارمغان آورد. اهميت اين امتياز از آنجايي مشخص مي‌شود كه تاتنهام در هشت بازي قبلي خودش در زمين چلسي حتي در بسته نگه داشتن دروازه‌اش هم ناكام مانده بود. تاتنهام با گرفتن يك امتياز از چلسي كه خودش جزو مدعيان است هم امتياز با ليورپول در صدر جدول باقي ماند. با اين وجود آقاي خاص در پايان بازي تاكيد كرد تيمش جزو مدعيان نيست. او گفت مگر ما اسب هستيم كه در كورس باشيم؟ مورينيو احتمالا با اين جمله خواسته فشار را از روي بازيكنانش بردارد. او خودش هم به خوبي مي‌داند در حد تيم‌هاي ديگر تاپ سيكس مهره در اختيار ندارد و بايد خيلي با احتياط جلو برود. هر چند فرانك لمپارد سرمربي چلسي و شاگرد سابق مورينيو در واكنش به ادعاي سرمربي سابقش گفت قطعا تيمي كه در صدر جدول قرار دارد مدعي است. تاتنهام با مورينيو در ۵ بازي آخر خارج از خانه‌اش ۴ برد و يك تساوي به دست آورده است. اين آمار در ۶۰ سال اخير براي تاتنهام بي‌سابقه بوده. 

كامبك اميدواركننده
منچستر يونايتد در ليگ جزيره در رده هشتم قرار دارد. آنها از ۹ بازي تنها ۱۶ امتياز به دست آورده‌اند. با اين حال نمايش‌هاي شاگردان سولشر بارقه‌هايي از اميدواري را براي هواداران شياطين سرخ به وجود آورده. منچستر يكشنبه شب در زمين ساوتهمپتون به زمين رفت و در نيمه نخست دو بر صفر عقب افتاد. اين مي‌توانست نقطه پاياني بر ركورد جالب سولشر و تيمش در خانه حريفان باشد. يونايتد تا قبل از بازي با ساوتهمپتون ۷ بازي خارج از خانه را با برد به اتمام رسانده بود. منچستر در نيمه دوم با اضافه شدن ادينسون كاواني به نوك خط حمله‌اش كاملا متفاوت شد و هر دو گل خورده را جبران كرد. كاواني يك پاس گل داد و يك گل هم زد. در دقيقه ۹۲ اين مهاجم اروگوئه‌اي با به ثمر رساندن گل دوم خودش و سوم تيمش ارزش‌هايش را يك بار ديگر به اثبات رساند و كامبكي رويايي به هواداران يونايتد هديه داد. گل دقيقه ۹۲ كاواني يك اتفاق تاريخي را نيز براي تيمش رقم زد. اين براي نخستين‌بار در تاريخ منچستر است كه آنها در ۸ بازي پياپي خارج از خانه در پريمير ليگ به پيروزي مي‌رسند. يونايتد در ليگ قهرمانان هم وضعيت خوبي دارد و فعلا بالاتر از پاري‌سن‌ژرمن و لايپزيگ صدرنشين گروه هشت مسابقات است. يونايتد چهارشنبه شب بايد در خانه از تيم پاريسي پذيرايي كند و در صورت كسب برد صعودش را به دور بعد مسجل خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون