• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4805 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ آذر

اكران «پينوكيو» در كريسمس

بازيگر فيلم جدايي نادر از سيمين درگذشت

«پينوكيو» كريسمس اكران مي‌شود
فيلم سينمايي جديد «پينوكيو» با بازي «روبرتو بنيني» همزمان با كريسمس در سينماهاي امريكا اكران عمومي مي‌شود. به گزارش ايسنا به نقل از هاليوود ريپورتر، «متئو گارونه» فيلمساز ايتاليايي در جشنواره برلين امسال نسخه سينمايي جديد از فيلم «پينوكيو» را رونمايي كرد كه «روبرتو بنيني» بازيگر و كارگردان ايتاليايي در آن در نقش پدر ژپتو را بازي كرده است. كمپاني «Roadside Attractions» توزيع فيلم «پينوكيو» را در امريكا بر‌عهده دارد و اميدوار است اين فيلم را در دو هزار سالن سينما اكران كند. اين درحالي است كه بخشي از سينماهاي امريكا اخيرا و با افزايش موارد ابتلا به ويروس كوويد۱۹ مجددا تعطيل شده‌اند و سينماهاي لس‌آنجلس و نيويورك نيز هنوز بازگشايي نشده‌اند. «روبرتو بنيني» بازيگر و كارگردان ايتاليايي برنده اسكار پيش از اين در سال ۲۰۰۲ فيلمي درباره «پينوكيو» ساخته بود كه با بازخوردهاي متفاوتي از سوي منتقدان مواجه شد و «گيرمو دل‌تورو» كارگردان مكزيكي هم در تدارك ساخت نسخه‌اي جديد از انيميشن «پينوكيو» است و «كيت بلانشت»، «تيم بليك» و «گرگوي مارن» تاكنون به اين پروژه پيوسته‌اند. «ماجراهاي پينوكيو» نوشته «كالو لورنزيني» با نام مستعار «كارلو كلودي» براي اولين‌‌بار در سال ۱۸۸۱ و به صورت سريالي در مجله كودكان منتشر شد و در سال ۱۸۸۳ به صورت يك كتاب به چاپ رسيد. در سال ۱۹۴۰ نيز كمپاني ديزني در يك اثر شاهكار اين داستان را در قالب يك انيميشن به سينما آورد و پس از آن نيز تلاش‌هاي زيادي براي اقتباس سينمايي از اين داستان صورت گرفته است.

«بي‌صدا حلزون» محصول مشترك شد
يك شركت اتريشي فعال در زمينه توليد پروتزهاي حلزون گوش به عنوان حامي، همكاري خود را با سازندگان فيلم سينمايي «بي‌صدا حلزون» به كارگرداني بهرنگ دزفولي‌زاده آغاز كرد. فيلم سينمايي «بي‌صدا حلزون» به تهيه‌كنندگي مرتضي شايسته و كارگرداني بهرنگ دزفولي‌زاده كه به معضلات جامعه ناشنوايان پرداخته است در اولين حضور بين‌المللي خود در جشنواره موست را سائوپائولو به نمايش درآمد و شركت MED-EL اتريشي كه توليدكننده پروتزهاي حلزون گوش و پيشتاز در زمينه رفع معضلات جامعه ناشنوايان است به عنوان حامي به اين پروژه پيوست تا از جامعه ناشنوايان حمايت كند و نام فيلم به عنوان مشترك سينماي ايران و اتريش ثبت شود. «بي‌صدا حلزون» كه نخستين‌بار در سي‌وهشتمين جشنواره فيلم فجر رونمايي شد و نامزدي بهترين كارگردان فيلم اول را براي بهرنگ دزفولي‌زاده به ارمغان آورد با سرمايه‌گذاري بيژن بافكار و يكي از شركت‌هاي شنوايي‌شناسي در ايران توليد شده و هدايت فيلم پخش داخلي فيلم و موسسه هنر بدون مرز پخش بين‌المللي آن را عهده‌دار هستند. اين فيلم داستان زني است كه بين احساس و منطقش در حال تصميم‌گيري است. هانيه توسلي، مهران احمدي، پدرام شريفي، محسن كيايي، عليرضا جلالي‌تبار، بهنوش بختياري، بيژن بافكار و شيرين ولي‌پور بازيگران «بي‌صدا حلزون» هستند.

جايگاه «تايتانيك» در ژاپن از دست رفت
انيمه «اهريمن‌كش» موفق شد تا ركوردي را كه در ژاپن متعلق به فيلم «تايتانيك» بود از آن خود كند و فيلم جيمز كامرون را به جايگاه سوم براند. به گزارش مهر به نقل از ورايتي، انيميشن تاريخي اكشن «اهريمن‌كش: سلسله موگن» از ركوردي كه تاكنون در ژاپن متعلق به «تايتانيك» بود، عبور كرد و به فيلم شماره ۲ همه تاريخ ژاپن بدل شد. بر‌مبناي آماري كه منتشر شده كتاب كميكي كه اين انيميشن با اقتباس از آن ساخته شده نيز بيش از ۱۰۰ ميليون نسخه در فرمت‌هاي مختلف از جمله ديجيتال فروخته و فيلم نيز با فروش ۲۰،۵ ميليون بليت ۲۶۴ ميليون دلار تا ۲۹ نوامبر فروش كرده است. اين آمار از فروشي 
۴۵ روزه به دست آمده كه با اكران فيلم در ۱۶ اكتبر آغاز شده است. تاكنون «تايتانيك» با فروش ۲۵۱ ميليون دلاري در سال ۱۹۹۷ دومين فيلم پرفروش ژاپن بود. انيميشن «شهر اشباح» ميازاكي نيز با فروش ۲۹۵،۵ ميليون دلاري پرفروش‌ترين فيلم تاريخ ژاپن است. هفته پيش «اهريمن‌كش» با عبور از ركورد ۲۴۵ ميليون دلاري «يخ‌زده» در سال ۲۰۱۴ و آمار ۲۴۰ ميليون دلاري «اسم تو» در سال ۲۰۱۶ در جايگاه سوم نشست. اين فيلم تنها به ۱۵ روز اكران نياز داشت تا به ركورد ۱۰ ميليون ين (۹۶ ميليون دلاري) «شهر اشباح» كه در طول ۲۵ روز اكران به دست آمده بود، برسد. داستان كميك «اهريمن‌كش» كه نخستين‌‌بار سال ۲۰۱۶ در يك مجله ژاپني منتشر شد درباره پسري است كه پس از به قتل رسيدن اعضاي خانواده‌ و ربوده شدن خواهرش توسط اهريمنان به يك اهريمن‌كش تبديل مي‌شود. پيش‌تر از اين داستان براي ساخت يك سريال انيمه تلويزيوني استفاده شده بود كه از آوريل تا سپتامبر ۲۰۱۹ در ژاپن نمايش داده شده بود. اين سريال توسط نتفليكس، آمازون و هولو در دسترس قرار گرفته بود. در امريكاي شمالي «اهريمن‌كش» قرار است اوايل ۲۰۲۱ اكران شود.

بازيگر «جدايي نادر از سيمين» درگذشت
علي‌اصغر شهبازي بازيگر فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» دار فاني را وداع گفت.
به گزارش مهر، علي‌اصغر شهبازي بازيگر سالخورده سينما كه در فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» نقش پدري مبتلا به آلزايمر را ايفا مي‌كرد، صبح روز نهم آذر  ماه به دليل ايست قلبي و كهولت سن دار فاني را وداع گفت. امير شهبازي فرزند اين بازيگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تاييد اين خبر گفت: صبح دوشنبه ۱۰ آذر ماه مراسم تشييع و خاكسپاري پدرم در بهشت زهرا برگزار شد. علي‌اصغر شهبازي متولد سال ۱۳۰۱ براي اولين‌بار در فيلم «زير درخت هلو» به كارگرداني ايرج طهماسب جلوي دوربين رفت. او در سال ۸۹ در «جدايي نادر از سيمين» اصغر فرهادي به ايفاي نقش پرداخت و همراه با ديگر بازيگران اين فيلم جايزه خرس نقره‌اي را به صورت مشترك از جشنواره فيلم برلين كسب كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون