• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4810 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۸ آذر

علي ربيعي، معروف به «برادر عباد»‌ در واكنش به رويكرد امنيتي دولت:

سابقه امنيتي مهم نيست؛ ديدگاه امنيتي مهم است

علي ربيعي از آن دست چهره‌هايي است كه وقتي نامش در فهرست منتخبان حسن روحاني براي دولت يازدهم قرار گرفت، بسياري به سابقه امنيتي او اشاره مي‌كردند. «سابقه امنيتي» اما چيزي نيست كه ربيعي آن را كتمان كند يا از صحبت از آن ابايي داشته ‌باشد. اگرچه ربيعي در دولت دوازدهم وزير نماند، به‌ عنوان دستيار ارتباطات اجتماعي و سخنگو در دولت به فعاليت خود ادامه داد. او روز گذشته به مناسبت روز دانشجو و تاسيس خبرگزاري دانشجويان ايران «ايسنا»، در جمع مديران و خبرنگاران اين رسانه برخط حاضر شد و در خلال بازديد به پرسش‌هاي آنها نيز پاسخ داد و از قضا در بخشي از اين گفت‌و‌گو به پرسشي در باب تاثير تجربه و سابقه امنيتي برخي دولتي‌ها بر رويكرد دولت‌داري پاسخ داد. در پاسخ به اين پرسش كه آيا آنچه درباره امنيتي بودن رويكرد دولت در قبال مسائل گفته مي‌شود به ‌دليل حضور افرادي باسابقه امنيتي در دولت است، گفت: «اين اصلا درست نيست و يك نتيجه‌گيري غلط از يك موضوع است. شما وقتي مي‌گوييد آدم‌هايي كه سابقه امنيتي دارند، انگار هركس با اين سابقه باشد، حتما ديدگاه امنيتي دارد. اما در عين حال آدم‌هايي را مي‌شناسيم كه اصلا سابقه امنيتي ندارند اما ديدشان امنيتي است؛ مهم تفكر افراد است، نه سابقه آنها.»
سخنگوي دولت البته در بخش ديگري از اين گفت‌و‌گو به پرسشي در مورد سرنوشت برجام نيز پاسخ داد و گفت كه فكر مي‌كند قطعا مسير گفت‌و‌گو ادامه‌دار خواهد بود. او اذعان كرد: «خوشبختانه همه جناح‌ها بر برجام تاكيد مي‌كنند و كسي آن را تكذيب نكرده است. آنها كه روزي مخالفت مي‌كردند، خودشان پيشروي مذاكره خواهند بود.» همزمان با انتشار اين اظهارات البته تروييكاي اروپايي در اطلاعيه‌اي مشترك تصميم ايران براي نصب آبشارهاي جديد در مجتمع نطنز را نقض برجام دانستند و از ايران خواستند كه اگر درباره حفظ فضاي ديپلماسي جدي است، از توافق تبعيت كند. واكنش آنها به مصوبه اخير مجلس در مورد برجام است كه از سوي شوراي نگهبان نيز تاييد شده ‌است. سخنگوي دولت همچنين در واكنش به طرح اين انتقاد به ديپلماسي دولت يازدهم و دوازدهم كه تنها سرمايه آن برجام است و كنش اقتصادي با همسايه‌ها نداشته نيز گفت: «بعضي با تصور غلط از جهان مي‌گويند در امور سياسي و اقتصادي با دنيا چه ‌كار داريد؛ با همسايه‌ها كار كنيد. ما براي انتقال پول‌مان از همين كشورهاي همسايه به ‌خاطر فشار امريكا به مشكل‌هاي زيادي خورديم.»
سخنگوي دولت همچنين در بخش ديگري از گفت‌وگوي ديروز، در پاسخ به اين نقد كه دولت به مسائل اقتصادي بي‌توجه است يا از آن بي‌خبر، درباره شق اول مبني بر بي‌توجهي دولت به امور اقتصادي گفت: «من شاهد بودم معاون اول چندين جلسه فقط در موضوع قيمت مرغ برگزار كرد.» او ادامه داد و با اشاره به «اين تصور كه دولت اطلاعي از مشكلات ندارد» نيز گفت: «اين يك قضاوت غيرمنصفانه و جناحي است. همه ما در دولت در خصوص اين مشكلات وقت مي‌گذاريم؛ مساله گراني از دلشوره‌هاي رييس‌جمهوري و دولت است.» او البته تاكيد كرد كه نارسايي‌هاي اقتصادي ما در كشور تاريخي است و نفت همواره مي‌توانست اين نارسايي را بپوشاند و وقتي نفت حذف شد، تازه سنگلاخ‌ها مشخص شد. ربيعي در نهايت به تحريم‌ها و آثار آن بر اقتصاد نيز تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون