• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4811 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ آذر

«كارت اعتباري» تسهيلاتي در راستاي افزايش قدرت خريد مصرف‌كنندگان

كارت اعتباري به عنوان ابزاري كارآمد جهت پرداخت تسهيلات خرد مي‌تواند ضمن افزايش قدرت خريد مصرف‌كنندگان، زمينه‌ساز حمايت از توليدملي و به ‌تبع آن توسعه اقتصادي كشور باشد. يكي از مهم‌ترين عوامل اصلي در راستاي حمايت از توليد ملي و به‌ تبع آن رشد و توسعه اقتصادي كشور، ايجاد قدرت خريد مناسب در مصرف‌كنندگان جهت خريد اين توليدات است. در واقع همراستا با حمايت از توليد ملي بايد حمايت كافي در خصوص ايجاد قدرت خريد مناسب در مصرف‌كنندگان نيز مورد توجه قرار گيرد، از اين طريق است كه مي‌توان با تكميل اين فرآيند به شكوفايي اقتصاد ملي دست يافت. كارت اعتباري را مي‌توان به عنوان ابزاري مناسب جهت دريافت تسهيلات خرد دانست. در واقع كارت اعتباري ابزاري است كه در راستاي اعطاي تسهيلات خرد و افزايش قدرت خريد مصرف‌كنندگان به عنوان خدمات بانكي به ايشان ارايه مي‌شود. مصرف‌كنندگان مي‌توانند از اين طريق ضمن دريافت تسهيلات مناسب با نرخ بازگشت پايين، از مزاياي آن بهره‌مند شوند. استفاده از تسهيلات خرد در قالب كارت اعتباري داراي مزيت‌هاي مختلفي است، از جمله اين مزايا مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: مردم همواره ترجيح مي‌دهند براي تهيه كالا و خدمات مورد نياز خود از منابع مالي در دسترس و با قدرت مديريت مناسب استفاده كنند. كارت اعتباري اين امكان را در اختيار ايشان قرار مي‌دهد.
 اعطاي تسهيلات خرد در قالب كارت اعتباري باعث مي‌شود مشتريان دسترسي سريع‌تري به منابع مالي لازم در قالب اعتبار خريد، از بانك‌ها داشته باشند و بانك‌ها نيز با اطمينان بيشتر و روال اداري كمتر بتوانند اين اعتبار را براي مشتريان فراهم نمايند.
در اين راستا بانك پاسارگاد با هدف تكميل و توسعه طرح «تسهيلات ارزان‌قيمت» و همچنين بهره‌مندي هر چه بيشتر گروه مشتريان حقيقي از تسهيلات اين بانك اقدام به ارايه «كارت اعتباري ارزان‌قيمت بانك پاسارگاد» كرده است. طرح كارت اعتباري ارزان‌قيمت بانك پاسارگاد، بر مبناي نتيجه اعتبارسنجي مشتريان محترم و در راستاي تلاش در جهت گسترش هرچه بيشتر سطح مراودات ايشان با بانك طراحي شده است. در اين طرح براساس امتياز سپرده‌هاي مشمول مشتريان، تسهيلاتي در قالب عقد مرابحه و از طريق ابزار كارت اعتباري به آنان اعطا مي‌شود. اين طرح براي كليه مشتريان حقيقي كه داراي سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري كوتاه‌مدت‌عادي يا قرض‌الحسنه جاري (با دسته چك يا بدون دسته چك) هستند در نظر گرفته شده است. 
مشتريان جهت بهره‌مندي از مزاياي اين طرح پس از ثبت درخواست از طريق اپليكيشن «ويپاد»، بايد جهت اعتبارسنجي و بررسي شرايط اعتباري خود به شعبه عامل مراجعه نمايند. همچنين مشتريان بايد سطح احراز هويت خود را در اپليكيشن ويپاد حداقل تا سطح3 (ثبت تاريخ تولد مشتري توسط ايشان و تطابق اطلاعات با استعلام اخذ شده از سامانه ثبت احوال) ارتقا دهند. بعد از گذشت حداقل 3ماه از ثبت درخواست و دارا بودن شرايط اعتباري لازم پس از اعتبارسنجي، اين تسهيلات در قالب كارت‌اعتباري به متقاضيان با شرايطي به شرح زير ارايه مي‌شود. 
 نحوه محاسبه امتياز جهت برخورداري از اين طرح بدين صورت است كه به ازاي هر 1.000.000ريال «حداقل موجودي روزانه» سپرده‌هاي مشمول مشتريان از زمان «ثبت درخواست دريافت تسهيلات»، يك امتياز در نظر گرفته مي‌شود و امتياز تجمعي سپرده‌هاي مشمول مشتريان از زمان ثبت درخواست از طريق اپليكيشن ويپاد، حداقل به مدت 3ماه و حداكثر به مدت 1‌سال محاسبه خواهد شد. 
حداقل مبلغ تسهيلات اعطايي به مشتريان در قالب اين طرح، مبلغ 100ميليون ريال و حداكثر مبلغ مذكور 300ميليون ريال است.
البته بايد توجه داشت، از آنجا كه مجموع اعتبار قابل تخصيص از سوي شبكه بانكي كشور به هر مشتري در قالب كارت اعتباري، حداكثر 500ميليون ريال است؛ لذا تخصيص اعتبار در قالب كارت اعتباري و از طريق اين طرح نيز در مجموع اعتبار قابل تخصيص به هر مشتري، لحاظ خواهد شد. 
شايان ذكر است نرخ سود بازپرداخت تسهيلات كارت اعتباري در ازاي ماندگاري وجوه در سپرده قرض‌الحسنه جاري مشتري و متناسب با ضريب اعطاي تسهيلات و با توجه به شرايط درخواستي ايشان، 12، 15 و 18درصد است؛ همچنين نرخ سود بازپرداخت تسهيلات كارت اعتباري در ازاي ماندگاري وجوه در سپرده سرمايه‌گذاري كوتاه‌مدت عادي مشتري و متناسب با ضريب اعطاي تسهيلات و با توجه به شرايط درخواستي ايشان، 15 و 18درصد است. 
مهلت بازپرداخت اين تسهيلات به صورت يكجا حداقل 3ماه و حداكثر 1سال، و به صورت اقساطي حداقل 12ماه و حداكثر 36ماه است. مشتريان حداكثر 1سال پس از ثبت درخواست فرصت دارند تا از امتيازات خود براي دريافت تسهيلات استفاده نمايند.
لازم به ذكر است چنانچه تسهيلات كارت اعتباري تا روز سررسيد تسهيلات تسويه شود، مطابق با نرخ مصوب مذكور، سود دريافت مي‌شود ولي در صورت عدم پرداخت بدهي تا مهلت تعيين‌شده، مشتري ملزم به بازپرداخت نرخ سود 18درصد به صورت روزشمار به علاوه 6درصد جريمه تاخير، خواهد بود.
هم‌ميهنان گرامي مي‌توانند براي دريافت و نصب اپليكيشن ويپاد به كافه بازار، يا سايت بانك پاسارگاد به نشاني www.bpi.ir يا وب‌سايت ويپاد به آدرس www.wepod.ir مراجعه نمايند. 
همچنين جهت كسب اطلاعات بيشتر به آدرس www.bpi.ir/icc مراجعه كرده، يا با مركز مشاوره و اطلاع‌رساني به شماره‌82890 تماس حاصل نمايند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون