• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4813 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۲ آذر

ويروس كرونا كتابي براي كودكان

اين كتاب نوشته اليزابت جنر، كيت ويلسون، نيا رابرتس و تصويرگري اكسل شفلر (خالق كتاب‌هاي گرافالو از شخصيت‌هاي محبوب كودكان) و از انتشارات نويزي كرو است كه ترجمه فارسي آن را نشر ماهي، به ‌صورت رايگان در دسترس عمومي قرار داده است.
اين كتاب براي كودكان دبستاني مناسب است و با همكاري پروفسور گراهام مدلي متخصص بيماري‌هاي عفوني تهيه ‌شده است. اين داستان شخصيت‌هاي محبوب سري كتاب‌هاي قبلي اين تيم را در موقعيت شيوع بيماري كوويد ۱۹ قرار مي‌دهد. داستان به زبان ساده اطلاعات جامعي را درباره راه‌هاي پيشگيري از بيماري، سيستم دفاعي بدن و آنتي‌بادي‌ها و علائم بيماري و آنچه در بيمارستان براي درمان بيماري انجام مي‌شود، شرح مي‌دهد. اين كتاب همچنين به شرايط روحي اطرافيان در دوران قرنطينه مي‌پردازد و راه‌هايي را براي حفظ ارتباط با دوستان و اقوام پيشنهاد مي‌كند.
اين كتاب با توضيح درباره‌ راه‌هاي پيش روي دانشمندان براي كنترل و جلوگيري از شيوع بيماري تصوير واقع‌بينانه و قابل‌فهمي از شرايط موجود پيش روي كودكان مي‌گذارد. در عين ‌حال به كودكان نه حس انفعال بلكه احساس مسووليت مي‌دهد. اينكه آنها هم با رعايت اصول ساده كنار والدين و دانشمندان و پزشكان و پرستاران در كنترل بيماري نقش مهمي دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون