• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4815 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ آذر

امسال، نوبت مهاجمين است

چقدر آقاي گل!

از ابتداي شروع ليگ برتر انتقادات زيادي در مورد كم گل بودن ليگ برتر و تساوي‌هاي پرشمار انجام شده است. اين اتفاق تازه‌اي در ليگ برتر فوتبال نيست. ساليان گذشته هم همين مسائل مورد انتقاد هواداران و كارشناسان قرار مي‌گرفت. با اين حال آنچه در ليگ امسال با ليگ‌هاي چند سال قبل تفاوت دارد، آمار خوب گلزني مهاجمان و جنگ داغ براي رسيدن به آقاي گلي از ابتداي شروع ليگ است. 
آخرين باري كه يك بازيكن توانست آمار ۲۰ گل را در ليگ برتر ثبت كند برمي‌گردد به فصل 94-93 كه ادينهوي برزيلي با پيراهن تيم تراكتورسازي ۲۰ گل در فصل به ثمر رساند. بعد از آن قوي‌ترين آقاي گل ليگ علي عليپور با ۱۹ گل در ليگ شانزدهم است. بعد از آن در سه فصل گذشته آقاي گل‌هاي ليگ در ۳۰ بازي به ترتيب ۱۶، ۱۶ و ۱۵ گل به ثمر رساندند. اين آمار چندان خوبي نيست. بخشي از آن به بازي‌هاي بي‌كيفيت، تدافعي و كم‌گل برمي‌گردد و بخش ديگر آن به ناآمادگي مهاجمين هدف. با اين حال امسال اوضاع فرق كرده است. نگاهي به جدول گلزنان ليگ برتر در پايان هفته ششم نشان مي‌دهد ليگ بيستم تبديل به جولانگاه مهاجم‌هاي هدف شده است. 
فعلا گادوين منشا مهاجم نيجريه‌اي گل‌گهر كه سابقه حضور در پرسپوليس و استقلال را دارد با آمار هر بازي يك گل آقاي گل ليگ است. منشا در ۶ بازي ۶ گل زده كه آمار خيره‌كننده‌اي است. اين آمار مي‌تواند تيم‌هاي مطرح ليگ را دوباره براي جذب او در نيم‌فصل وسوسه كند. البته هنوز بحث قانون منع به‌كارگيري بازيكنان خارجي وجود دارد و معلوم نيست انتقال يك بازيكن خارجي در داخل ليگ چه حكمي خواهد داشت. بعد از منشا دو بازيكن پنج گله در جدول گلزنان به چشم مي‌خورد. سجاد شهباززاده از سپاهان و طالب ريكاني از صنعت نفت. شهباززاده مدت‌ها بود كه چنين كيفيتي از خودش نشان نداده بود اما از ابتداي ليگ بيستم و با حضور محرم نويدكيا اين مهاجم احيا شده است. سجاد در بازي آخر تيمش مقابل نساجي دبل كرد و يكي از عوامل اصلي برد پرگل زردپوشان لقب گرفت. طالب ريكاني هم گرچه ۴ گل از ۵ گلش را از روي نقطه پنالتي به ثمر رسانده اما نشان داده مي‌تواند با ادامه همين روند براي كفش طلا بجنگد. اول به اين دليل كه او در زدن پنالتي تبحر زيادي دارد و دوم اينكه بسيار خوب در موقعيت‌هاي گلزني قرار مي‌گيرد و اگر اشتباه كمك‌داور در بازي صنعت نفت مقابل استقلال در هفته پنجم نبود، طالب نيز حالا با ۶ گل در كنار منشا در صدر جدول گلزنان قرار داشت. ليگ بيستم همچنين يك بازيكن ۴ گله هم دارد. 
درخشش اين مهاجمان در حالي كه هنوز درخشش برخي مهاجمين سنتي مدعي آقاي گلي نظير دياباته، قائدي، عيسي آل‌كثير، كي‌روش استنلي و چند بازيكن ديگر شروع نشده يك نكته مثبت براي ليگ به حساب مي‌آيد. تصور كنيد موتور گلزني دياباته روشن شود يا عيسي آل‌كثير با آمادگي به ليگ برگردد. آن‌وقت مثل همه ليگ‌هاي معتبر و جذاب دنيا، در جدول گلزنان ليگ برتر نيز شاهد يك رقابت تمام‌عيار خواهيم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون