• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4831 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۳ دي

رييس‌جمهوري به تخريب دولت دوازدهم در شرايط جنگ اقتصادي پاسخ داد

دروغ شاخدار تضعيف‌كنندگان دولت؛ «ضد‌امريكايي‌ام»

روي كار آمدن يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با نمايندگاني اصولگرا و از طيف مخالفان دولت دوازدهم، سبب شد تا حسن روحاني و دولتش بيش از پيش با انتقادات اصولگرايان مواجه شوند. انتقادهايي كه گاه و بي‌گاه ازسوي دولتي‌ها با پاسخ مواجه شد تا آنجا كه حالا مدتي است شاهديم يكي از پرتنش‌ترين روابط قوي مجريه و مقننه در تاريخ جمهوري اسلامي رقم مي‌خورد. در همين راستا حسن روحاني در قامت رييس‌جمهوري ايران روز پنجشنبه و در مراسم افتتاح طرح‌هاي وزارت نيرو به انتقاد از حملات و تخريب‌ها به دولت پرداخت و گفت: «ما در ميدان جنگ اقتصادي هستيم و اگر كسي دولت را تضعيف كند، چه بخواهد و چه نخواهد حامي و طرفدار امريكاست.
هر كسي دولت را تضعيف كند و بگويد من ضد امريكا هستم، دروغ شاخ‌دار گفته است.» رييس‌جمهوري همچنين يادآور شد: «هر كس به بخش خصوصي، واردكنندگان و صادركنندگان ضربه بزند، از امريكا حمايت كرده است؛ ما امروز براي توسعه كشور بايد به هم كمك كنيم. امروز روز وحدت است و هر كسي وحدت و اتحاد را شكسته و اختلاف‌افكني كند از امريكا طرفداري كرده است.»
عالي‌ترين مقام انتخابي جمهوري اسلامي در بخش ديگري از اظهارات خود به شديدترين تحريم‌هاي اقتصادي تاريخ جهان اشاره كرد و دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري فعلي امريكا را با صدام، رييس دولت بعث عراق مقايسه كرد و گفت: «دونالد ترامپ مانند صدام بود.
صدام هشت سال جنگ به ما تحميل كرد و سرنگون شد. دونالد ترامپ سه سال جنگ اقتصادي به ما تحميل كرد و در هفته‌هاي آينده سرنگون مي‌شود نه فقط از حكومت بلكه از زندگي. او آدم بي‌آبرويي در تاريخ بود كه جنايت و ظلم‌هاي زيادي كرد كه يكي از ظلم‌هاي غيرقابل گذشتش شهادت سردار حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس بود كه هيچ‌گاه از يادمان نخواهد رفت.
آنها بدانند اين ترور براي هميشه داغي بر سينه ماست كه انتقام آن را ملت‌هاي منطقه و ملت ايران در روزي از آنها مي‌گيرد.» تشريح ويژگي‌هاي شخصيتي سردار شهيد قاسم سليماني، فرمانده سابق سپاه قدس جمهوري اسلامي كه با دستور رييس‌جمهوري امريكا سال گذشته در فرودگاه بغداد ترور شد، بخش ديگري از اظهارات رييس‌جمهوري ايران بود. روحاني با اشاره به سابقه آشنايي 40 ساله خود با سردار شهيد قاسم سليماني اظهار كرد: «اين شهيد وقتي مي‌فهميد وظيفه ديني و انقلاب دارد در اجراي آن وظيفه ترديد نمي‌كرد. اين موضوع مهم است كه وقتي ما وظيفه‌اي داشته باشيم بدون ترديد و بدون ترس از قدرت‌هاي جهاني در اين مسير گام‌ برداريم. شهيد سردار حاج قاسم سليماني همچنين اعتماد به نفس داشت ما شايد در اين ۴۰ سال هزاران ساعت درباره موضوعات مختلف صحبت كرديم و او طرح‌هاي مختلف را با اعتماد به نفس اجرا مي‌كرد. سردار شهيد حاج قاسم سليماني هيچ‌گاه از ركاب و زين پايين نيامد و هميشه پا به ركاب بود و به سمت هدف تاخت و پيروز ميدان بود و موفقيت‌هايي گاه باور نكردني حاصل شد. از همه مهم‌تر خلوص، اخلاص و كمالات انساني سردار شهيد حاج قاسم سليماني بود او با همه وجود و از دل سخن مي‌گفت و فردي مخلص بود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون