• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4843 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ دي

معاون اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهوري به صداوسيما اعتراض كرد

عزاداري و سفر؛ دوگانه‌سازي به ‌سبك جام‌جم

«به اين عادت پوچ دوگانه‌سازي، پايان دهيم. مراسمات عزاداري بدون رعايت دستورالعمل‌ها همان‌قدر به گسترش كرونا و مرگ شهروندان خواهد انجاميد كه مسافرت رفتن در تعطيلات. بپذيريم كه انگيزه‌ شكل‌گيري يك تجمع، از خطرات آن براي سلامت عمومي نخواهد كاست. حرمت جان انسان را نگاه داريم.» اين بخشي از توييت اخير عليرضا معزي، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهوري است كه در اعتراض به رفتار اخير صداوسيما منتشر كرده است. ماجراي اين اعتراض به نشست روز شنبه ستاد ملي مديريت كرونا بازمي‌گردد.
عليرضا رييسي، سخنگوي ستاد ملي مديريت كرونا در نشست هفتگي اين ستاد طي گزارشي به رييس‌جمهوري نسبت به وضعيت شهر قم هشدار داد. رييسي گفت كه در قم تنها ۳۰درصد افراد پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت مي‌كنند. او نسبت به برگزاري نماز جمعه در اين شهر بدون رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي نيز اعتراض كرد. در اين نشست تصاويري از مراسم سوگواري به مناسبت ايام فاطميه در اين شهر نيز به نمايش در آمد و سخنگوي ستاد ملي مديريت كرونا گفت «كساني كه با بي‌مبالاتي اين برنامه‌ها را برگزار مي‌كنند مسوول مرگ مردم در پيك بعدي كرونا هستند و بايد مجازات شوند. البته اين تنها بخشي از ماجرا بود. كنار برگزاري مراسم مذهبي موج گسترده‌اي از سفر به استان‌هاي شمالي و جنوبي نيز نگران‌كننده بوده‌ و سفر هزاران نفر به جزيره قشم و هرمز در تعطيلاتي كه گذشت، زنگ خطري براي تشديد كرونا محسوب مي‌شود. اين دو مورد به‌ صورت همزمان مورد توجه ستاد ملي مديريت كرونا قرار گرفت و نسبت به آن هشدار داده‌ شد. اما صداوسيما بار ديگر ترجيح داد با نگاهي سليقه‌اي تنها بخش مربوط به هشدار ستاد نسبت به انجام سفرها را پخش كند. 
در همين راستا نيز عليرضا معزي روز شنبه با انتشار فيلم كامل گزارش سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا در جلسه صبح روز شنبه اين ستاد، در توييتي نسبت به انتشار يكسويه خبر تخلف از شيوه‌نامه‌ها در بخش‌هاي خبري صداوسيما در رشته‌توييتي اعتراض كرد و نوشت: «مسوولان وزارت بهداشت در جلسه‌ ستاد ملي كرونا هم از مسافرت در تعطيلات گلايه كردند و هم به پروتكل‌شكني در تجمعات مذهبي اعتراض داشتند خصوصا به شيوه‌ برگزاري نماز جمعه و مراسمات عزاداري در قم. در ستاد ملي، هرگز دوگانه‌سازي نشد اما اخبار امروز صداوسيما صرفا به عامل سفر اشاره كرد.»
پس از چند ماه سخت در پاييز و نرخ مرگ و مير ۳ رقمي بر اثر ابتلا به كرونا بالاخره با اعمال محدوديت‌هاي شديد طي 2 ماه گذشته، نرخ ابتلا و مرگ و مير كاهش يافت. در پي ايجاد اين محدوديت‌ها از تعداد شهرها و مناطق قرمز و در ادامه از محدوديت‌ها نيز كاسته شد اما به نظر مي‌رسد با برگزاري برخي مراسم مذهبي و سفرهاي تفريحي بايد شاهد موج چهارم كرونا در كشور باشيم، موج چهارم كرونا كه وزير بهداشت نيز نسبت به آن هشدار داده‌ و حتي رييس‌جمهوري اعلام كرده كه مقرر شده مراسم راهپيمايي ۲۲ بهمن كه همواره يكي از مهم‌ترين مراسم سياسي كشور به شمار آمده، به‌ صورت نمادين و نه به سبك و سياق سابق برگزار شود. همچنين قرار است وزارت بهداشت با هماهنگي وزارت كشور ممنوعيت‌هايي براي سفر به برخي شهرهاي شمالي و جنوبي درنظر بگيرد. با توجه به اينكه اغلب كشورها فرآيند واكسيناسيون را آغاز كرده اما در ايران همچنان وعده مي‌دهند كه واكسن‌هاي خريداري شده تا ۲ ماه آينده به كشور مي‌رسد، احتمال بيشتر شدن مبتلايان به كرونا و ايجاد موج چهارم اين بيماري نيز شدت گرفته و باعث نگراني شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون