• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5456 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۹ فروردين

رهبر انقلاب اسلامي در ديدار جمعي از شاعران و استادان زبان و ادب پارسي:

ويژگي ممتاز شعر فارسي توليد سرمايه‌هاي معرفتي و معنوي است

گروه سياسي

در شب ولادت با سعادت كريم اهل‌بيت حضرت امام حسن مجتبي (عليه‌السلام) جمعي از استادان زبان و ادب پارسي و شاعران جوان و پيشكسوت با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با ابراز خرسندي از گسترش قلمرو شعر در كشور، شعر را رسانه‌اي تاثيرگذار و ماندگار خواندند و با اشاره به فراگيري و اهميت بي‌بديل شعر در دوره‌هايي از تاريخ جهان اسلام گفتند: از ويژگي‎هاي ممتاز شعر فارسي، توليد سرمايه‌هاي معرفتي و معنوي است كه تبلور آن در قله‌هاي شعر فارسي و اشعار حكمت‌آميز و معرفت‌آموز شاعران برجسته‌اي همچون فردوسي، نظامي، مولوي، سعدي و حافظ است.
رهبر انقلاب با اشاره به حفظ سرمايه و جوهره شعر فارسي حتي در سخت‌ترين شرايط تاريخ ايران مانند دوره حمله و تاخت و تاز مغولان، خاطرنشان كردند: البته مغول‌هاي امروزي يعني غربي‌ها، ظاهر و تاخت و تاز متفاوتي دارند كه علاوه بر تاريخ سياه جنايات آنها در دوره استعمار، در دوره ما نيز با تجهيز سگ هاري مثل صدام به انواع سلاح‌ها به ويژه سلاح شيميايي براي حمله به ايران، يا پس از آن به وسيله تحريم، مشغول تاخت و تاز هستند.
ايشان، تحريم دارويي و ممانعت از تحويل واكسن به بهانه‌هاي مختلف را نمونه‌هاي ديگري از هجوم غربي‌ها عليه ايران برشمردند و گفتند: آنها اگر مي‌توانستند كاري كنند كه ايران اسلامي و مردم آن را از مواد غذايي هم محروم كنند، از اين كار دريغ نمي‌كردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، بخش ديگري از هجوم متنوع بدخواهان به ايران را هجوم رسانه‌اي و استفاده آنها از هزاران رسانه براي ترويج دروغ، شايعه و انحراف دانستند و افزودند: هدف دشمن از اين تهاجم، سلب نقاط قوت فكري و معارفي و تضعيف روحيه استقلال و استقامت ملي و وحدت و عمل اسلامي است. ايشان تضعيف تدين زن را از ديگر نقاط آماج عليه ايران برشمردند و با اشاره به نقش موثر زنان در پيروزي انقلاب اسلامي و مراحل پس از آن، خاطرنشان كردند: غربي‌ها نسبت به زن ايراني و رعايت حقوق آن ترحّم ندارند بلكه از زن ايراني كينه دارند و به دروغ خود را طرفدار آزادي و حقوق زن معرفي مي‌كنند. رهبر انقلاب با تاكيد بر اينكه ادعاي حقوق بشر به هيچ‌وجه به غربي‌ها نمي‌آيد، خاطرنشان كردند: غربي‌ها اساسا دشمن حقوق بشر هستند و حقوق بشر آنها را همه در داعش و زنده زنده سوزاندن يا غرق كردن انسان‌ها، يا در حمايت از منافقين و صدام يا در جنايات عليه غزه و فلسطين مشاهده كرده‌اند.
ايشان حمايت غرب از ترور و كشتار جوانان مومن در خيابان‌هاي تهران را مصداق ديگري از كذب بودن ادعاي طرفداري از حقوق بشر خواندند و افزودند: پاك‌ترين جوانان ما همچون آرمان علي‌وردي و روح‌الله عجميان با شكنجه و با تحريك و آموزش رسانه‌اي غربي‌ها كشته شدند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر ضرورت شناخت دشمن و اهداف و شيوه‌ها و نقاط آماج آن گفتند: شناخت ابعاد جنگ نرم دشمن براي همگان لازم، اما براي فعالان فرهنگي و هنري از همه لازم‌تر است تا هم خودشان منفعل نشوند، هم ديگران را متوجه تاخت و تاز دشمن كنند.
ايشان با ابراز خرسندي از وجود شاعران پرشمارِ خوش‌قلب، مومن و انقلابي در كشور گفتند: روحيه شاعر، احساسي و عاطفي است اما در مواجهه با مسائل نبايد احساساتي عمل كرد بلكه بايد با فكر و شناسايي درست صحنه، تكليف خود را با استفاده از هنر ادا كرد.
در اين ديدار ده‌ها تن از شاعران جوان و پيشكسوت اشعار خود را در حضور رهبر انقلاب اسلامي قرائت كردند.
در ابتداي اين ديدار نيز نماز مغرب و عشا به امامت رهبر انقلاب اقامه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون