• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5503 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۰ خرداد

ادامه از صفحه اول

زنان در جامعه مردسالار  از تبعيض مضاعف رنج مي‌برند

مواضع سيد محمد خاتمي پس از مرگ جانسوز مهسا اميني و شكل‌گيري جنبش زن، زندگي، آزادي نيز تبلور همين نوانديشانه، توسعه‌گرايانه و پرداختن به جايگاه انساني زنان است و در اين چارچوب هر نوع اجباري تحت لواي دين آن هم در شرايطي كه در انتخاب آن بر «لااكراه في الدين» تاكيد و تصريح شده است، نيز در باور اصلاح‌طلبان و به ويژه آقاي خاتمي رد مي‌شود. نگاهي به برنامه چهارم توسعه و مجموعه تلاش‌هاي دولت اصلاحات پس از تاسيس مركز امور مشاركت زنان و مجموعه اقداماتي براي تحقق آن صورت گرفت، بيانگر پذيرش جايگاه زنان در توسعه دموكراتيك و همه‌جانبه كشور است. تلاش‌هايي كه در دولت پس از اصلاحات به ناموجه‌ترين شكل ممكن خمير و به‌طور كامل از دستور كار كنار گذاشته شد. همان‌طور كه صراحت آقاي خاتمي در پيشنهادات پانزده‌گانه‌اي كه در آخرين بيانيه خود پس از جنبش زن، زندگي، آزادي منتشر كرده نيز اين نگاه و باور مشهود است. طبيعي است به ميزاني كه به اين پيشنهادات توجه شود، اميد به اصلاح نيز تقويت خواهد شد و به ميزاني كه اصلاحات پذيرفته شود، مي‌توان اميدوار به بهبود جايگاه انساني نيمي از جمعيت كشور و ترميم يكي از بزرگ‌ترين شكاف‌هاي بين حاكميت و ملت بود.

تعطيلات تابستاني و پايان يك‌سال تحصيلي خاص! 

فصل تابستان و گذراندن ساعات بيشتر در محيط خانه، شرايط مناسبي است تا دوباره پاي صحبت‌هاي فرزند خود   بنشينيم. 
۳- مسموميت دانش‌آموزان: از اتفاقات ناراحت‌كننده كه موجب نگراني اوليا، دانش‌آموزان و مسوولان سيستم آموزشي شد، بروز مسموميت‌هاي دانش‌آموزان بود. هر چند اين موضوع خاتمه يافته اما تروما و ترسي كه در وجود دانش‌آموزان رخنه كرده، نيازمند  رسيدگي است و همه به‌ خوبي مي‌دانيم كه بسياري از بيماري‌هاي روحي و رواني در بزرگسالي، ريشه در ترس‌هاي كودكي و نوجواني دارد. البته پدر و مادرها و حتي روانشناسان براي كمك به عبور از يك التهاب رواني نيازمند اين هستند كه موضوع براي خودشان كاملا روشن و شفاف باشد. ولي به‌طور مثال من خودم به عنوان يك مادر هنوز هزاران سوال بي‌پاسخ در اين مورد دارم! 
يك‌سال تحصيلي خاص، رو به اتمام است و تابستان بهترين زمان است تا فرصت ساختن تعطيلاتي خاص را براي فرزندان‌مان فراهم كنيم. بيشتر اوليا فقط در پي جبران عقب‌ماندگي‌هاي درسي و كلاس‌هاي روتين آموزشي، هنري و ورزشي هستند تا بار علمي و يادگيرندگي فرزند خود را بالا ببرند كه لازم هم به ‌نظر مي‌رسد، اما شايد اين تابستان، علاوه بر اين موارد، هم‌صحبتي بيشتر و وقت‌گذراندن با فرزندان و در كل و به‌طور ويژه، در اولويت قرار دادن روح و روان آنها، حايز اهميت باشد. 
در كنار پرداختن به موضوعات بالا، نبايد فراموش كنيم كه تمام موارد گفته شده باعث گذراندن سالي سخت براي جامعه آموزشي كشور مخصوصا معلمان و اولياي مدرسه بوده است كه در سه‌ ماهه تعطيلات تابستاني هم همچنان بايد به كار و تلاش ادامه دهند و فرصت زيادي براي پرداختن به خود ندارند و علاوه بر موارد گفته شده، با تورم و مشكلات معيشتي به‌طور عام و رتبه‌بندي و همسان‌سازي حقوق و...  به‌طور خاص هم درگير هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون