• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5510 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ خرداد

دورهمي فدراسيون در كيش و چند سوال

آقاي تاج چيزي به فوتبال اضافه كنيد!

علي ولي‌اللهي

 

مهدي تاج، رييس فدراسيون فوتبال در جمع روساي هيات‌هاي استاني در كيش در مورد امكانات اين جزيره و همچنين فوتبال عربستان و قطر صحبت كرده است. 
مهدي تاج اظهار داشت: «تمامي شرايط و استانداردهاي لازم براي ميزباني از رويدادهاي فوتبالي ملي و بين‌المللي، اعم از فرودگاه فوق مدرن، كيفيت بالاي هتلينگ و ورزشگاه‌هاي حرفه‌اي هيبريدي در كيش وجود دارد كه يك ظرفيت بي‌نظير در سطح كشور محسوب مي‌شود.» وي ادامه داد: «ظرفيت ميزباني از رويدادهاي ملي و بين‌المللي در شهرهاي مختلف كشور به گونه‌اي است كه شايد در شهري ورزشگاه استانداردي وجود داشته باشد ولي هتلينگ يا فرودگاه مناسبي ندارد؛ اما در مورد كيش بايد اذعان كرد كه اين جزيره زيبا تمامي استانداردهاي لازم را يكجا دارد.»
اين اظهارات رييس فدراسيون فوتبال دستمايه نوشتن اين متن شده است. يادداشتي براي رسيدن به پاسخ چند سوال: اينكه لزوم برگزاري جلسه با روساي هيات‌ها در كيش چه بوده؟ هزينه اين سفر چگونه تامين شده؟ مهدي تاج جز تعريف از امكانات جزيره كيش كه خودش در ساخت هيچ كدام از آنها نقشي نداشته چه كاري براي اين جزيره انجام داده و در نهايت اينكه اگر اين جزيره مي‌تواند ميزبان رويدادهاي بزرگ بين‌المللي باشد پس تيم ملي در بيشكك قرقیزستان چه مي‌كند؟
تا لحظه نگارش اين متن هيچ خبري در مورد افتتاح يا كلنگ‌زني مجموعه‌اي خاص با حضور مهدي تاج در جزيره كيش منتشر نشده و به نظر منتشر هم نخواهد شد. بنابراين منطقي است بپرسيم چرا رييس فدراسيون با صرف هزينه احتمالا زياد روساي هيات‌هاي استاني را به كيش كشانده و آيا در اين دعوت اهداف انتخاباتي هم مدنظر هست يا نه؟ در اين زمينه يكي از روساي هيات‌ها در گفت‌وگويي خصوصي با خبرنگار روزنامه اعتماد اعلام كرد: «هنگام دعوت از سوي فدراسيون به كيش گفتم اگر قرار است هزينه اين نشست به گردن فدراسيون يا به عبارت ديگر بيت‌المال باشد در آن شركت نخواهم كرد، اما مقامات فدراسيون به من گفتند اين سفر اسپانسر دارد.» با اين حال اين عضو هيات رييسه از اينكه كدام نهاد يا شركت اسپانسرينگ اين سفر را برعهده داشته اطلاعي پيدا نكرده بود. ضمن اينكه در تصاوير و اخبار مربوط به اين نشست هم خبري از اسپانسر به چشم نمي‌خورد. تنها راه باقيمانده اين است كه بپذيريم يك جايي في‌سبيل‌الله و بدون اينكه بخواهد ديده شود، اسپانسرينگ دورهمي فدراسيون در كيش را برعهده گرفته است. 
 سال گذشته و بعد از تحريف چندباره نام خليج‌فارس توسط فيفا و اي‌اف‌سي و انفعال فدراسيون فوتبال، تاج و همكارانش گفتند يك جلسه هيات رييسه را به خارك منتقل مي‌كنند. كاش آقاي رييس فدراسيون حداقل همين جلسه بي‌دليل را به خارك برده بود تا دست‌كم يكي از وعده‌هاي ايشان درست از آب دربيايد!
مهدي تاج در شرايطي از امكانات جزيره كيش تعريف مي‌كند كه دقيقا تمام زيرساخت‌هاي مدنظر او درست در حد فاصل نبودنش در فدراسيون فوتبال ساخته شده است. چندي پيش در مصاحبه‌اي اختصاصي كه با سردار سعيد محمد انجام دادم ايشان كه يك‌سال دبير مناطق آزاد كشور بود، توضيح داد كه براي آماده‌سازي كيش و قشم جهت همكاري با قطر در جام جهاني و همچنين تبديل آن منطقه به يك پايگاه فوتبالي چه اقداماتي صورت گرفته بود. ايشان توضيح داد در همراهي با رييس وقت فدراسيون شهاب‌الدين عزيزي‌خادم اقدام به ساخت زمين هيبريدي كردند و فدراسيون چند اردوي تيم ملي از جمله تيم ملي بزرگسالان و زنان را به جزيره كيش برد. ايشان همچنين از ساخته شدن فرودگاه و افزايش ظرفيت هتلينگ آن منطقه گفت. اين در حالي است كه مهدي تاج در دوره قبلي رياستش بر فدراسيون فوتبال و زماني كه مشخص بود قطر ميزبان جام جهاني است، كوچك‌ترين قدمي براي احتمال همكاري ميان ايران و قطر برنداشته بود. به‌طوري كه سعيد محمد در مصاحبه با روزنامه اعتماد اعلام كرد زماني كه به عنوان دبير مناطق آزاد مشغول شدم هيچ اقدامي براي همكاري ميان ايران و قطر در زمينه برگزاري جام جهاني انجام نشده بود. حالا مي‌شود اين را گذاشت كنار مصاحبه‌هاي چند سال پيش رييس فدراسيون كه مدعي بود، مي‌شود كاري كرد چند بازي جام جهاني در ايران برگزار شود يا برخي تيم‌ها در ايران اردو بزنند! 
اين‌طور به نظر مي‌رسد كه رييس فعلي فدراسيون بيشتر علاقه به حرف زدن دارد و در مقام عمل چندان علاقه‌اي به پيشبرد اهداف ندارد، چراكه همين حالا مي‌توان بر اساس اظهارات فعلي تاج از او پرسيد چرا در اين مدت كه رياست فدراسيون را برعهده گرفته از ظرفيت كيش استفاده‌اي نبرده است؟ چرا اردوي تيم ملي با آن وضعيت در بيشكك برگزار شده و رقباي ايران، افغانستان و قرقيزستان هستند؟ آيا نمي‌شد يك تيم خوب يا حتي متوسط را به كيش آورد و در همان زمين باكيفيتي كه نفرات قبلي ساخته‌اند و حالا ميراثش به رييس فعلي رسيده و هتلينگ و فرودگاه مدرن دارد يك بازي دوستانه برگزار كرد؟ آيا نمي‌شد از قراردادي كه عزيزي‌خادم با قطري‌ها در مورد استفاده 4 ساله رايگان از كمپ اسپاير بسته بود، استفاده كند و يك بازي دوستانه در آنجا به انجام برساند؟ 
روز گذشته روزنامه گل در گزارشي اختصاصي مدعي شد حضور تيم ملي ايران در كافا (مسابقات آسياي مركزي) با اين سطح نازل به خاطر حفظ جايگاه مهدي تاج در كنفدراسيون فوتبال آسيا بوده است. مساله‌اي كه اگر صحت داشته باشد، نشان مي‌دهد رييس فدراسيون منافع شخصي خود را به منافع تيم ملي ترجيح مي‌دهد. فدراسيون تا زمان نگارش اين متن به گزارش روزنامه گل واكنشي نشان نداده است. 
خلاصه اينكه كاش آقاي تاج به فكر اضافه كردن چيزي به فوتبال باشد يا حتي بتواند از دستاوردهاي ديگران درست استفاده كند. فعلا ايشان پول صعود به جام جهاني را خرج بدهي‌اي كرده كه خودش بالا آورده (بدهي ويلموتس)، تيم صعود كرده به جام جهاني با آن قدرت را با شكست‌هاي تحقيرآميز به ايران برگرداند و حالا هم فقط در مورد امكانات كيش توضيح واضحات مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون