• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5510 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ خرداد

فينچر، سودربرگ و علاقه به فيلمسازي

به گزارش مهر به نقل از ورايتي، ديويد فينچر كه از مهمانان جشنواره ترايبكا ۲۰۲۳ است در گفت‌وگويي پرشور با كارگردان و دوست قديمي‌اش استيون سودربرگ شركت كرد و وقتي سودربرگ از كارگردان نامزد اسكار سازنده «باشگاه مبارزه» و «مانك» پرسيد كدام بخش از روند ساخت فيلم را بيشتر دوست دارد، فينچر گفت اين قطعا فيلمبرداري فيزيكي يك فيلم نيست و افزود: فيلمبرداري براي من سوء‌هاضمه است.
فينچر گفت: من عاشق تمرين هستم. عاشق صحبت كردن با ديگران درباره نيت و بررسي تك تك كلمات و معناي فيلمنامه و گوش كردن به افرادي هستم كه آن را مي‌خوانند. عاشق فرآيند بازيگري هستم. عاشق طراحي فيلم و نشستن با طراح توليد و صحبت كردن در مورد آنچه مي‌خواهيم بگوييم هستم اينكه در اين باره صحبت كنيم كه توجه مردم را مي‌خواهيم تا كجا ببريم و دور چه چيزي را بايد خط بكشيم. اين كارگردان اعتراف كرد: تا برسيم به زمان فيلمبرداري... من از فيلمبرداري لذت نمي‌برم. من آن را يك شر ضروري مي‌دانم. ترجيح مي‌دهم اين كار را به صورت كارگاهي انجام دهيم و بعد از همه حرف‌ها و گفت‌وگوها، شخص ديگري آن را به عهده بگيرد. اما خب تو هم بايد آنجا باشي! فينچر گفت پاندمي فقط رابطه او را با فيلمبرداري پيچيده كرده و وي آخرين پروژه خود يعني «قاتل» نتفليكس را با پروتكل‌هاي سختگيرانه ايمني كوويد فيلمبرداري كرد.
وي افزود: فيلم‌ها نشان مي‌دهند چقدر براي‌شان انرژي مي‌گذاريد و چقدر براي‌تان اهميت دارد كه بر افراد تاثير بگذاريد. افراد گروه بايد آن تاكيد را در صورت و در چشمان شما ببينند. فيلمبرداري فيلمي كه سال گذشته با تمام پروتكل‌هاي كوويد، كار كردن از طريق ماسك و ويزور و... انجام شد سخت بود چون نمي‌دانستم با چهره‌ها و جلوه‌هاي صوتي چه كار مي‌كنم. يك تجربه كاملا متفاوت بود.
اين كارگردان گفت: به عقب برمي‌گرديم و آن را با كيفيت ۴K از نگاتيو اصلي انجام مي‌دهيم. آن را اسكن مي‌كنيم، نمونه‌برداري مي‌شود و همه كارهاي لازم را انجام مي‌دهيم و مشكلات زيادي وجود دارد كه بايد اصلاح شود. چيزهاي زيادي وجود دارد كه امروز مي‌توانيم براي بالا بردن دامنه ديناميكي آن انجام دهيم. مي‌دانيد، رسانه‌هاي استريم با نگاتيو ۳۵ ميلي‌متري بسيار متفاوت است. بنابراين كارهاي زيادي وجود دارد كه بايد به نوعي به عقب برگرديم و آنها را ببينيم. ديويد فينچر بر اينكه اساسا با ايده تغيير آنچه فيلم هست مخالف است، افزود: قرار نيست همه اسلحه‌ها را از دست مردم بگيرم و چراغ قوه را جايگزين آنها كنم. فينچر شايد داشت به نوعي به استيون اسپيلبرگ اشاره مي‌كرد كه اسلحه‌ها را از صحنه‌اي از فيلم «E.T» حذف كرد و در بيستمين سالگرد اكران فيلم، آنها را با واكي تاكي جايگزين كرد. ماه پيش اسپيلبرگ اعتراف كرد كه اين انتخاب «يك اشتباه بود.» در جايي ديگر از اين نشست فينچر به اقتباس سال ۲۰۱۱ خود از «دختري با خالكوبي اژدها» اشاره كرد. سوني پيكچرز قصد داشت سه‌گانه جديدي از اين فيلم را با بازي روني مارا در كنار دنيل كريگ بسازد و فيلم كه با بودجه ۹۰ ميليون دلاري توليد شد به سختي از مرز ۱۰۰ ميليون دلار در امريكا گذشت. فينچر گفت با نااميدي فيلم از نظر تجاري به سرعت كنار آمد و به كار ادامه داد. فينچر گفت: مدت‌ها قبل از ساخته شدن اولين فيلم ساخت آن به من پيشنهاد شد و براي من جالب بود كه موضوعي را كه ميليون‌ها نفر را در دنيا هيجان‌زده كرده،‌ برداريم و به آن زندگي ببخشيم. آيا مي‌توانستم از اين كار بودجه بالا ،خوب حمايت كنم؟ «قاتل» فينچر ۱۰ نوامبر در نتفليكس منتشر مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون