• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5513 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۳۱ خرداد

ماجراي پلمب سينما ماندانا چيست؟

محمد قاصد اشرفي، مدير سينما ماندانا ضمن تاييد خبر پلمب سينما ماندانا به خبرنگار اعتماد گفت: پليس امنيت اخلاقي پايگاه شكاري ۶ نبرد به دستور دادسراي ناحيه ۸ تهران بزرگ از روز شنبه سينما ماندانا را پلمب كرده است.
او توضيح داد: پليس دليل پلمب اين سينما را بي‌حجابي مخاطبان دانست و دو فريم عكس را به ما نشان داد كه در آن دختري ۱۲ساله شلوار كوتاه پوشيده بود و بي‌روسري بود و يك خانم هم بي‌حجاب بود.
مدير سينما ماندانا در ادامه با بيان اينكه بعضي كارمندان داخل سينما زندگي مي‌كنند و پلمب سينما مشكلات زيادي را براي‌شان به وجود آورده گفت: سينما ماندانا نزديك به ۲۲ نيرو دارد، قرار است فيلم «معجزه عشق» به سرگروهي سينما ماندانا اكران شود، پلمب سينما ماندانا خسارت زيادي به ما وارد مي‌كند.
او ادامه داد: تمام ديوارهاي سينما ماندانا پلاكارد‌هاي رعايت حجاب را نصب كرده‌ايم و به همه تذكر لازم را براي رعايت حجاب در سينما مي‌دهيم اين خانم‌هاي مخاطب سينما از خيابان وارد سينما مي‌شوند و بعضي وقت‌ها حتي در سالن يا راهروها روسري‌هاي‌شان را برمي‌دارند. از اين جهت كنترل تمام مخاطبان سينما از عهده ما خارج است.
قاصد اشرفي در پايان افزود: بعد از ۴۴ سال سينماداري اولين‌بار است كه با چنين مشكلي مواجه شدم و بسيار هم برايم عجيب است، چون ما همه تلاش‌مان را مي‌كنيم ولي بعضي وقت‌ها از ديد ما بعضي نكات پنهان مي‌ماند.
همچنين محمد قاصد اشرفي رييس انجمن سينماداران و مدير مجموعه سينمايي «ماندانا» درباره تعطيلي چند روزه اين سينما به مهر گفت: روز شنبه همين هفته حوالي ظهر بود كه افرادي با نامه پلمب به سينما مراجعه كردند و دستور تعطيلي سينما را دادند. آن روز من خودم در سينما حضور نداشتم و به مدير داخلي مجموعه پيام داده بودند كه من بايد به دادسراي ناحيه هشت مراجعه كنم. با وجود كسالتي كه داشتم، حضوري پيگير شدم.
وي افزود: پيش‌تر از سوي پليس امنيت اخلاقي دو عكس درباره پوشش دو نفر از مخاطبان به مدير مجموعه نشان داده بودند و دليل پلمب را عدم رعايت موازين اخلاقي اعلام كرده بودند. از روز شنبه شخصا پيگير هستم تا اين مشكل برطرف شود اما همچنان مي‌گويند دادستان ناحيه هشت حضور ندارد و تصميم نهايي با اوست. مي‌گويند شخص دادستان مي‌تواند در اين زمينه راي صادر كند و در اين چند روز هم ما بلاتكليف و سرگردان بوديم. نمي‌دانيم تا چه زماني ممكن است پلمب ادامه داشته باشد. هيچ توضيحي هم در اين زمينه به ما نداده‌اند.
مدير سينما ماندانا ادامه داد: همان روزي كه نامه پلمب به دست ما رسيد براي تعطيلي سينما هم اقدام كردند. همزمان نامه هشدار ديگري به من داده‌اند كه مي‌گويند سينما از نظر ايمني هم آماده فعاليت نيست! اين مورد براي من بسيار تعجب‌آور بود. واقعا در بين همه ساختمان‌هاي ناايمني كه در شهر تهران وجود دارد، اول از همه بايد يك سينما پلمب مي‌شد؟ آن هم در شرايطي كه سينما ماندانا از تمام تجهيزات ايمني به‌ طور كامل برخوردار است و به‌ جرات مي‌توانم بگويم هيچ سينمايي اين سطح از ايمني را ندارد. شايد پايه و اساس اين قبيل هشدارها گزارش‌هاي دروغي باشد كه برخي ارايه كردند. من ۴۴ سال است كه سابقه سينماداري دارم و هيچ‌گاه هيچ اتفاقي در زيرمجموعه‌ام رخ نداده است و عدم رعايت مسائل ايمني را يك تهمت به اين مجموعه مي‌دانم. اشرفي گفت: در حال حاضر مجموعه سينما ماندانا هشت پرسنل دارد كه به دليل مسائل مالي از همان مجموعه براي اسكان و زندگي هم استفاده مي‌كنند. اين خانواده‌ها هم در اين چند روز با مشكلاتي مواجه شده‌اند و پلمب ساختمان رفت و آمد آنها را هم مختل كرده است.
اين سينمادار با اشاره به اطلاع و پيگيري مديران سازمان سينمايي گفت: از همان روز اول جناب آقاي ايل‌بيگي پيگير اين جريان بودند و هم از طريق سازمان سينمايي و هم از طريق وزارت ارشاد من موضوع را به مديران ارجاع داده‌ام. تاكنون چندبار با آقاي ايل‌بيگي در اين زمينه تماس تلفني داشته‌ام. حتي از طريق خانه سينما هم مسوولان صنفي در حال پيگيري هستند اما متاسفانه بعد از چند روز هنوز در وضعيت بلاتكليف   هستيم!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون