• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5521 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۱ تير

واكنش حزب اعتماد ملي به سوزاندن قرآن در سوئد

جامعه جهاني با محكوميت اين رفتارها ريشه نفرت‌پراكني و خشونت را بخشكاند

در پي اقدام توهين‌آميز سوزاندن قرآن در كشور سوئد، حزب اعتماد ملي ضمن محكوم كردن اين اقدام هتاكانه، اطلاعيه‌اي صادر كرد‌.
متن اطلاعيه به شرح زير است؛ 
بسم‌الله الرحمن الرحيم
آزادي يكي از بنيادين‌ترين ارزش‌هاي انساني است كه در هر شرايطي بايد پاس داشته شود ولي همين مفهوم با ارزش بشري نيازمند شناخت دقيق و زدودن آفت‌ها و آسيب‌هاست. بشر آزاد آفريده شده ولي هيچ‌كس با هر انگيزه‌اي حق توهين به اعتقادها و مقدسات ديگران را ندارد. هتك ارزش‌هاي هر دين و مذهبي تجاوز آشكار به حرمت و شخصيت و‌ كرامت پيروان آن دين و مذهب است. 
ماجراي سوزاندن قرآن كريم در برابر مسجد مسلمانان در سوئد بدون ترديد قلب و‌ جان جمعيت ميلياردي مسلمانان را جريحه‌دار مي‌كند و توفاني از خشم و‌ نفرت عليه مسببان و اجازه‌دهندگان و عامل هتاكش را به‌پا خواهد كرد. اين عمل زشت و غيرانساني از هر سو كه نگريسته شود محكوم و مطرود است و بر همه پيروان اديان ابراهيمي و حتي آزادگان و دلسوزان جامعه جهاني است كه با محكوميت اين عمل موهن ريشه هر نوع نفرت‌پراكني و درگيري‌هاي مذهبي را بخشكانند. كاملا روشن است كه اين اقدام داراي پشتوانه بدخواهانه و صلح‌ستيزانه است. افراطيون در جاي جاي جهان از صلح و دوستي و همزيستي محترمانه ملت‌ها و اديان و مذاهب بيزارند و با اين اقدام و اقدامات مشابه زمينه پيدايش گرو‌هاي بي‌رحمي چون داعش را فراهم مي‌كنند. حزب اعتماد ملي ضمن محكوم كردن اين اقدام نفرت‌ساز از دولت سوئد مي‌خواهد ضمن عذرخواهي از ملت‌هاي مسلمان فرد هتاك را محاكمه يا به دولت عراق تحويل دهد تا در يك دادگاه صالح محاكمه شود و پس از اين در هيچ شرايطي و تحت هيچ نام ارزشمندي اجازه توهين به مقدسات هيچ دين و مذهبي را به اتباع خود ندهد. ما مسلمانان نه تنها از جسارت به كتاب آسماني خود منزجريم بلكه خواستار احترام به ارزش‌ها و مقدسات همه اديان و مذاهب و مكاتب آسماني و بشري هستيم. دولت‌هاي مسلمان وظيفه دارند در مرحله نخست متفقا با فشارهاي ديپلماتيك دولت سوئد را به عذر خواهي وادارند و اگر گردن ننهاد اين كشور را مورد تحريم اقتصادي قرار دهند تا جهانيان متوجه شوند كه امت اسلامي بر سر ارزش‌ها و مقدسات خود استوارند و از اين طريق جلوي عكس‌العمل‌هاي افراطي و فردي و گروهي و خشونت‌طلبانه هم گرفته شود.
روابط عمومي حزب اعتماد ملي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون