• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5521 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۱ تير

از هري كين تا مهاجم نيجريه‌اي

تحت تعقيب‌ترين ستاره‌هاي تابستان امسال

فصل داغ نقل و انتقالات تابستاني در جريان است و تيم‌ها براي تقويت خود اقدام به جذب ستاره‌هاي موردنظر مي‌كنند. در اين بين 5 مهره اصلي به عنوان شاه‌ماهي‌هاي نقل و انتقالات مدنظر قرار گرفته‌اند كه در اين گزارش به شرايط آنها خواهيم پرداخت.


هري كين
درام تكراري و سالانه در مورد آينده كين بار ديگر سر خود را بالا برده است. اگرچه اين‌بار ابعاد آن متفاوت است. قرارداد شش ساله‌اي كه كين در سال 2018 امضا كرد، باعث شد كين هميشه يكي از بهترين بازيكنان تاتنهام با مديريت دنيل لوي رييس باشگاه تاتنهام باشد. اما كين به عنوان بهترين بازيكن آنها از زماني كه گرت بيل يك دهه پيش به اسپرز وارد شد، با ورود به آخرين سال خود نشان داد كمتر تمايلي به ادامه ماندن در لندن دارد. بايرن مونيخ حاضر به پرداخت 80 ميليون پوند براي خريد مهاجمي به جاي روبرت لواندوفسكي شده. كسي كه مورد تحسين مربي تيم توماس توخل قرار دارد. گفته مي‌شود كه كين مشتاق است، اما لوي مالك باشگاه به اينكه تصميمات بزرگ را سريع مي‌گيرد شناخته نمي‌شود. او اين كار را به شيوه خودش انجام مي‌دهد. 


كيليان امباپه
با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستاني، اين احتمال وجود دارد كه پاري سن ژرمن هر سه پادشاه خود را از دست داده باشد. به اين ترتيب يكي از جاه‌طلبانه‌ترين و در عين حال معيوب‌ترين پروژه‌هاي فوتبال به پايان مي‌رسد. ليونل مسي در ميامي است، نيمار منتظر پيشنهادهاي جديد است، اما امباپه در 24 سالگي، بازيكني است كه ممكن است هنوز روياي PSG را ادامه دهد. با اين حال به نظر مي‌رسد امباپه تمايلي به انجام آن ندارد. پيوند او با رئال مادريد به دوران موناكو برمي‌گردد، اما كسي كه بتواند در فينال جام جهاني هت‌تريك كند، به همان اندازه نياز به يك معامله مالي مشابه دارد. فعلا ارقام در حدود 180 ميليون يورو است. همان رقمي كه او را در سال 2017 به پاريس برد. اگر كنسرسيوم قطري موفق به خريد منچستريونايتد شود، شايد شياطين سرخ را هم وارد بازي كند، اما احتمال پيوستن ستاره فرانسوي به مادريد محتمل‌تر است. آخرين خبر از فرانسه اين است كه عدم امضاي قرارداد جديد باعث مي‌شود امباپه تبديل به بازيكن آزاد شود.


دكلان رايس
اين ستاره در زمان‌هاي مختلف با چلسي، منچستريونايتد و ليورپول مرتبط بود اما اين ارتباط به روند پيشنهادي بين آرسنال و منچسترسيتي براي كاپيتان وستهم منجر شد. قيمت 100 ميليون پوند در تمام فصل مورد اشاره واقع شده بود اما علاقه ديرهنگام سيتي به اين هافبك، باعث شد آرسنال براي توافق به قراردادي كه در نهايت 105 ميليون پوند هزينه خواهد داشت، تن بدهد. سيتي، همان‌طور كه الگوي رفتاري آنها در فرآيندهاي مناقصه نشان داده است، با پيشنهادي 90 ميليون پوندي وارد بازي شد و توافق را به‌هم زد و پس از رد شدن پيشنهادش، كنار رفت و درنهايت با گابري ويگا از سلتاويگو به توافق رسيد. بازيكني از ليست خريد سيتي كه با بند آزادسازي نسبتا ارزان‌تر 40 ميليون يورويي در دسترس است.
ميسون مانت
او بازيكني است كه به نظر مي‌رسيد قرار است مسير حرفه‌اي جان‌تري را تكرار كند و براي يك دهه يا بيشتر رهبر باشگاهش باشد. اما در عوض پا جاي پاي ديگر محصول جوانان چلسي و كاپيتان جوان سابق چلسي، ري ويلكينز، در سال 1979 گذاشته است. او به منچستر خواهد رفت. مانت، يكي از ستون‌هاي اصلي تيم قهرمان ليگ قهرمانان 2021، پس از اينكه مطالبات دستمزدي‌اش با رويكرد انقباضي رژيم مالي تاد بوهلي برآورده نشد، باشگاه دوران كودكي خود را ترك كرد. نقد كردن بازيكني كه محصول خود باشگاه است و از رده جوانان اضافه شده به مبلغ 55 ميليون پوند اتفاق خوبي است. همين‌طور در دفتر ثبت فيرپلي مالي هم خوب به نظر مي‌رسد. اما اثرات جانبي اين قرارداد الزاما مورد استقبال قرار نمي‌گيرد. مانت كه به خاطر انرژي بالايش توسط اريك تن هاگ خواسته شده، پس از دو فصل بي‌تفاوت چيزهاي زيادي براي اثبات دارد.


ويكتور اوسيمن
جز كين، مهاجم اصلي ديگري كه در صدر فهرست تحت تعقيب تيم‌هاي بزرگ قرار دارد، مهاجم نيجريه‌اي است كه گل‌هايش ناپولي را به اولين قهرماني سري آ از زمان ديگو مارادونا رساند. مالك ناپولي، اورليو دي لورنتيس، يكي از تيزبين‌ترين اپراتورها در اين تجارت است. او قراردادهايي را با استعدادهايش به امضا مي‌رساند كه كار را براي باشگاه‌هاي رقيب براي جذب آنها دشوار مي‌كند. بازيكنان محبوبي مانند دريس مرتنز و مارك همشيك بهترين روزهاي خود را در ناپل سپري كردند. به اين ترتيب بازيكني كه در سال 2020 با 80 ميليون يورو از ليل جذب شده است، ارزان تسليم نخواهد شد. هيچ بند خريدي در قرارداد اوسيمن وجود ندارد. البته دي لورنتيس فعلا به كيم مين جائه، مدافع كره‌اي ناپولي اجازه داده است به بايرن‌مونيخ بپيوندد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون