• ۱۴۰۳ جمعه ۱۹ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5536 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۸ تير

نتايج يك مطالعه جديد نشان مي‌دهد

پشيماني بزرگ بريگزيت

اعتماد| نتايج يك مطالعه جديد از افزايش بي‌سابقه انگليسي‌هايي كه بريگزيت را يك انتخاب اشتباه مي‌دانند، خبر داده است. به گزارش خبرگزاري رويترز، نتايج يك مطالعه از سوي شركت نظرسنجي «يوگاو » كه روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد، درصد انگليسي‌هايي كه بريگزيت را يك اشتباه مي‌دانند در ماه جاري ميلادي ركوردي جديد را ثبت كرده است.
نتايج اين نظرسنجي مشخص كرد، ۵۷ درصد از انگليسي‌ها، راي داده شده به خروج كشورشان از اتحاديه اروپا را در نظرسنجي ژوئن سال ۲۰۱۶، رخدادي كه مزاياي اقتصادي چنداني به همراه نداشته، اشتباه مي‌دانند. در مقابل ۳۲ درصد از شركت‌كنندگان در اين نظرسنجي، معتقد به درست بودن اين اتفاق هستند. بيش از نيمي از پاسخگويان اين نظرسنجي معادل ۵۵ درصد گفتند، در صورتي كه همه‌پرسي بر سر بريگزيت دوباره تكرار شود، به باقي ماندن كشورشان در اتحاديه اروپا راي مي‌دهند در حالي كه ۳۱ درصد گفتند به خروج از اين اتحاديه راي خواهند داد. ماه مه گذشته، ريشي سوناك، نخست‌وزير انگليس ادعا كرده بود، بريگزيت مزاياي اقتصادي براي اين كشور به همراه داشته و سياست‌هاي دولتش در حوزه بنادر آزاد و كاهش ميزان ماليات بر ارزش افزوده را به عنوان نمونه‌هايي از اين مزايا ذكر كرده بود.
اقتصاددان‌ها مي‌گويند، بنادر آزاد انگليس -  مناطق آزاد تجاري برخوردار از كاهش عوارض گمركي و ماليات و قوانين تجاري تسهيل شده -  بعيد است منجر به تقويت اقتصاد انگليس شود و صرفا در مقام يك ابزار توسعه منطقه‌اي ارزشي محدود دارند. به نوشته رويترز، سطح سرمايه‌گذاري در انگليس از بعد از همه‌پرسي سال ۲۰۱۶ رشد كمي پيدا كرده است. برخي اقتصاددان‌هاي حامي بريگزيت به اين حقيقت اشاره مي‌كنند كه در سال‌هاي منتهي به ۲۰۱۶ سطح سرمايه در اين كشور به ميزان شديدي رشد يافته و بعد كند شده، اما برخي مطالعات اقتصادي بريگزيت را به عنوان يكي از دلايل ركود اقتصادي معرفي كرده‌اند. نظرسنجي يوگاو با پرسش از بيش از ۲۰۰۰ پاسخگوي انگليسي برگزار شده است. اين نظرسنجي همچنين نشان داد، ۶۳‌درصد انگليسي‌ها هم اكنون بريگزيت را بيشتر از آن که يك موفقيت براي اين كشور بدانند يك شكست تلقي مي‌كنند. تنها ۱۲‌درصد از آنها اين رخداد را بيشتر يك موفقيت خواندند. ۱۸‌درصد نيز گفتند كه نه موفقيت و نه شكست بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون