• ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5549 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۶ مرداد

روايت رسمي از املاك خالي سه بانك

وزارت اقتصاد در واكنش به اخبار مربوط به املاك مسكوني خالي در بانك‌هاي ملت، سپه و مسكن، جزييات تازه‌اي از تعداد املاك و واحدهاي مسكوني خالي از سكنه اين سه بانك منتشر كرده است. 
براساس اعلام بانك ملت، كل مجموع املاك مسكوني بانك ملت 726 ملك است كه 615 ملك داراي متصرف و تنها 111 ملك فاقد متصرف و خالي محسوب مي‌شود.مالكيت بانك بر عمده املاك اشاره شده مالكيت قهري و ناشي از اجراي وثيقه تسهيلاتي در قبال مطالبات خود بوده و هيچ كدام از اين املاك توسط بانك خريداري نشده است.فرآيند فروش و تمليك (به جهت عدم ايفاي بدهي برخي مديونين و ناچارا تمليك وثايق و املاك جهت تسويه مطالبات بانك) مستمرا ادامه دارد.اين املاك (حتي متصرف دار) براي فروش هر دو هفته يك‌بار به مزايده عمومي گذاشته مي‌شود.
حسب اعلام بانك سپه، كل املاك با كاربري مسكوني بانك 2658 رقبه است كه از اين تعداد 1467 ملك مازاد و 1190 رقبه ملك غير مازاد است. تعداد املاك خالي از سكنه بانك 319 رقبه ملك است كه برخي املاك ياد شده متعلق به بانك‌ها و موسسه ادغامي وابسته به نيروهاي مسلح بوده كه پس از برگزاري مجمع بانك، نسبت به تعيين تكليف اين املاك از طريق مزايده اقدام خواهد شد.
برخي ديگر از واحدهاي مسكوني، تمليكي و از محل پرداخت تسهيلات به مشتريان است و بانك سپه پس از اتمام فرآيند تمليك نسبت به برگزاري مزايده و فروش آنها اقدام مي‌كند.
ساير املاك نيز واحدهاي فوقاني شعب بانك سپه است كه عموما در ساليان گذشته و همراه با ملك شعبه خريداري گرديده كه بنا به مسائل امنيتي، حفاظتي و به واسطه قوانين و مقررات مراجع ذي‌ربط (شهرداري، پليس پيشگيري و...) قابليت تفكيك از شعبه را نداشته و براي استقرار مامورين و بازرسين بانك در زمان ماموريت مورد استفاده قرار گرفته كه به عنوان واحد مسكوني تلقي نمي‌شود.
براساس اعلام بانك مسكن كل واحدهاي با كاربري مسكوني بانك 735 واحد است كه از اين تعداد 124 واحد مستقل (داراي سند مجزا) است و 611 واحد ديگر، طبقات فوقاني شعب بانك‌ها بوده كه كل اين واحدها جهت استقرار مامورين و همكاران غيربومي منتقل شده به آن شهر، نگهداري و پشتيباني شعب و استفاده حسابرسان و بازرسان كاربرد داشته و امكان واگذاري به غير را ندارد. با توجه به توضيحات يادشده بانك مسكن واحد مسكوني خالي از سكنه ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون