• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5560 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۹ مرداد

شگفتي كامل نشد؛ ايران روي سكوي دوم كاپ آسيا

دختران ايران تنها يك امتياز كم آوردند

تيم ملي بسكتبال زنان ايران با نايب‌قهرماني در دسته دوم كاپ آسيا از رسيدن به دسته اول بازماند.
تيم ملي بسكتبال زنان ايران در فينال كاپ دسته دوم آسيا يا اصطلاحا دويژن B ديروز شنبه، ۲۸ مرداد برابر اندونزي به ميدان رفت و با حساب نزديك ۵۵ بر ۵۴ شكست خورد. اندونزي يك بار هم در مرحله گروهي ايران را شكست داده بود. 
با اين نتيجه اندونزي به عنوان قهرمان اين دوره از مسابقات به دسته اول آسيا صعود كرد و ايران از صعود بازماند.
ملي‌پوشان ايران كه براي اولين‌بار به فينال اين رقابت‌ها رسيده بودند در كوارتر ۱۶ بر ۱۲ پيش افتادند اما اندونزي كوارتر دوم را ۱۲ بر ۹ به سود خود تمام كرد. با اين حال نيمه اول با برتري ۲۵ بر ۲۴ ايران همراه بود. هر چند در كوارتر سوم تيم ايران جلو بود اما ۱۹ بر ۱۴ عقب افتاد و در امتيازات كلي هم اندونزي ۴۳ بر ۳۹ به برتري رسيد. در كوارتر چهارم رقابت نزديكي بين دو تيم شكل گرفت و در ۱۵ ثانيه پاياني ايران با يك پرتاب سه امتيازي اختلاف امتياز را كم كرد و ۵۵ بر ۵۴ اندونزي جلو بود. در ادامه اين كوارتر نتيجه تغيير نكرد و اندونزي قهرمان شد.
ميانگين قدي كمي بالاتر بسكتباليست‌هاي اندونزي در اين بازي خيلي به كار آنها آمد و در بسياري از ريباندها موفق شدند توپ را براي خود حفظ كنند. اتفاقي كه تاثير بسيار زيادي در نتيجه مسابقه داشت و باعث شد بازي خوب شاگردان كاپوچياني در نزديك‌ترين حالت به هدف ننشيند. 
تيم ملي ايران كه دومين حضور خود را در كاپ دسته دوم آسيا تجربه ‌مي‌كرد، در دور مقدماتي مقابل مالزي و مغولستان به پيروزي رسيد و با شكست برابر اندونزي به عنوان تيم دوم گروه خود به دور حذفي رقابت‌ها راه يافت. در اين مرحله دختران ايران با پيروزي مقابل قزاقستان براي اولين‌بار به جمع چهار تيم برتر كاپ آسيا راه پيدا كرد. 
ملي‌پوشان بسكتبال ايران در مرحله نيمه‌نهايي نيز با قدرت از سد اردن گذشتند و در يك قدمي رسيدن به سطح اول آسيا قرار گرفتند اما درنهايت و در قدم آخر موفق به پايان ماموريت نشدند. 
تينا عيسيان، فائزه شهرياري، معصومه اسماعيل‌زاده، كيميا تهراني، ناهيده اسدي، دلارام وكيلي، فرناز خدامرادي، نگين رسولي، آيدا گل‌محمدي، مهلا عابدي، زينب غفاري و شيدا شجاعي بازيكنان ايران در اين تورنمنت بودند كه هدايت آنها را الني كاپوچياني برعهده داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون