• ۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5562 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۱ مرداد

200 فقره سرقت‌هاي سريالي موبايل

رييس پليس آگاهي تهران: با دستگيري متهمان ۷۰۰ گوشي سرقتي از مخفيگاه‌شان كشف شد

گروه حوادث|يك زن كه به نامزدش مشكوك شده بود، اسرار يك باند موبايل‌قاپي را كه اعضاي آن ۲ پسر و يك دختر بودند، فاش كرد و خود آن زن هم دستگير شد، اما گفت كه بي‌گناه است.

از چند روز قبل گزارش سرقت‌هاي سريالي به پليس پايتخت اعلام شد كه نشان مي‌داد ۲ پسر و يك دختر كه سوار بر موتورسيكلت بودند با پرسه زدن در خيابان‌ها، طعمه‌هاي‌شان را شناسايي مي‌كردند. آنها به سمت سوژه‌هاي خود هجوم برده و با تهديد، موبايل‌هاي‌شان را به سرقت مي‌بردند.

تحقيقات براي شناسايي اعضاي اين گروه ادامه داشت تا اينكه چند روز قبل يكي از مالباخته‌ها با پليس تماس گرفت و گفت دزد گوشي‌اش را پيدا كرده است.

او گفت: چند ساعت قبل، از محل كارم خارج شدم تا به خانه‌ام بروم كه ناگهان موتورسواري به سمتم هجوم آورد و موبايلم را قاپيد.

من كنار خيابان ايستاده بودم و مي‌خواستم تاكسي اينترنتي درخواست كنم كه سارقان به من حمله كردند. تا چند دقيقه شوكه بودم و بعد به پليس زنگ زدم، اما چند ساعت بعد اتفاق عجيبي رخ داد.

او در ادامه گفت: فردي با همان موبايلي كه از من سرقت شده بود، به خط دومم زنگ زد. او دختر جواني بود كه مي‌گفت نامزدش به نام ميلاد موبايل مرا دزديده است. او مشخصات نامزدش را در اختيارم قرار داد و از من خواست به پليس زنگ بزنم.

با ثبت اظهارات اين زن، ماموران اداره هجدهم پليس آگاهي تهران وارد عمل شدند و خيلي زود معلوم شد كه ميلاد، يكي از اعضاي باند موبايل‌قاپي است كه پليس در تعقيب آنها بود. ماموران با اطلاعات به دست آمده و سرنخ‌هايي كه پيش روي‌شان بود، راهي خانه ميلاد شدند و در آنجا جز ميلاد، پسري جوان و ۲ زن را نيز دستگير كردند. يكي از آنها هماني بود كه با مالباخته تماس گرفته و باعث دستگيري باند سرقت شده بود.

اعضاي اين باند در بازجويي‌ها به موبايل‌قاپي‌هاي سريالي اقرار كردند و در مخفيگاه‌شان تعداد زيادي گوشي موبايل مسروقه كشف شد. همچنين ماموران در شاخه بعدي موفق شدند مالخراني را كه با اين گروه در ارتباط بودند، شناسايي و دستگير كنند كه تحقيقات تكميلي از متهمان دستگير شده ادامه دارد.

علي وليپورگودرزي، رييس پليس آگاهي از دستگيري ۴۵ سارق و مالخر حرفه‌اي در چند روز اخير خبر داد و گفت: «با دستگيري اين افراد ۷۰۰ گوشي سرقتي از مخفيگاه‌شان كشف شد.»

او در ادامه گفت: «چند نفر از مالخرها اهل كشور افغانستان بودند كه سعي داشتند با اتوبوس تهران به تايباد ۱۰۰ گوشي سرقتي را از مرز خارج كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون